×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният


Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният
Всяка аерогара има район на въздействие от около 100-150 км в диаметър, четири летища в България не са много и всяко има функцията си, подчерта Дойчин Ангелов
Тема в развитие
„Райънеър“ реже с 20 % полетите си до Бургас, новите такси на „Фрапорт“ били абсурдни Бургас напуска туристическо сдружение на Фрапорт, работило само за развитието на Северното Черноморие Да се създаде бургаска авикомпания за редовни полети през зимата, предлага експерт Областният управител на Бургас Пламен Янев загуби легитимност Среща за летище Бургас (ВИДЕО) Само двама от СЕК дойдоха на срещата на областния управител Пламен Янев с граждани за летище Бургас Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама Кметът на Поморие с работещо решение, за да има Летище Бургас 5 целогодишни авиолинии На живо във Флагман.бг: Може ли летище Бургас да има целогодишни полети Туроператор, финансиран от държавата, за да рекламира Бургас, наплю Южното Черноморие Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт" Ремонтът на летището в Бургас - акция срещу Слънчев бряг? Кметът на Поморие настоява за времеви график „Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!  Концесията на летище "Бургас" да бъде "скъсана", искат хотелиери "Фрапорт" демонстративно разбива бизнеса на един от най-успешните региони на България "Фрапорт" поиска да увеличи летищните такси Задава ли се германско нашествие в Поморие? Ремонтът на летището в Бургас съсипва бизнеса Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област „Фрапорт“ иска да затвори летище Бургас за 6 месеца, взривява сезон 25 Натискът на кметовете даде резултат, големите авиокомпании идват на среща в Бургас след дни Кметът Иван Алексиев поиска от държавата достъп до договора с Летище Бургас Туристическият бранш застана зад кмета на Поморие Иван Алексиев по казуса Летище-Бургас ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец След среща между „Фрапорт“ и Сдружение „Напред Несебър“ стана ясно: Повече полети още през април, но не достатъчно Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас Ефектът "Фрапорт": Варна взе немския и британски пазар, а Бургас - полския Кметът на Поморие настоява за целогодишни пасажерски полети пред ръководството на Летище Бургас Туристическият бранш в Поморие: „Фрапорт“ затвори летище Бургас, насочи полетите към Варна
виж още
скрий
11 Април 2024, Четвъртък, 18:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Фондът за развитие на аеропорта е добра инициатива, която има бъдеще, убеден е директорът на Летище Пловдив

Дойчин Ангелов е изпълнителен директор на Летище Пловдив. Богатият му управленски опит успя да развие аеропорта в центъра на страната така, че да има целогодишни полети от и до града под тепетата. Разговаряме с него на темата за учредявания в момента Фонд за развитие на Летище Бургас, който обедини общините в областта.

- Г-н Ангелов, кметовете от Бургска област ви сочат за пример и сега Летище Бургас ще се опита даа приложи модела на пловдивската аерогара. Каква е всъщност формулата за развитие на Летище Пловдив, която допринася за неговия успех?

- Доколкото следя информацията, която излиза от Бургас, виждам инициатива на общините от региона да създадат Фонд за развитие на Летището. Това е инструмент, който специално при нас е изпитан във времето - да се разговаря с авиокомпании за нови дестинации. Това е формулата. Когато има такъв фонд и финансов ресурс е добре, тъй като авиокомпаниите искат финансови стимули да започнат курсове към дадена дестинация. Така нещата се случват по-бързо и по-лесно.

- Бихте ли дали някъкав съвет или да споделите опит за развитието на Летище Бургас.

- Ситуацията е подобна. Приемаме, че Бургас е сезонно летище, което работи основно през лятото, а след това няма полети. Преди години беше същото на Летище Пловдив. Имахме само чартърни полети през зимата, те намаляха рязко и практически се стигна до идеята, че това трябва да се промени и да има целогодишни линии. Те са гръбнакът на нашата дейности. Ако има чартъри, каквито в Бургас има по принцип достатъчно през лятото, то трябва да се запълни и останалта част от годината. Посоката е правилна.

- Това ли е моделът за развитие на по-малките летища?

- Това е успешен модел, който съществува на много други места в Европа. Изпитано е и работи - летищата се развиват добре, ползвайки Фонд за развитие, като този, за който сега се говори за Летище Бургас.

- Колко целогодишни линии обслужва Летище Пловдив?

- Към момента, за съжаление, броят им намаля по ред причини. Но във времето с този инструмент открихме над 7 такива дестинации, които се обслужват целогодишно. Не е много, но без помощта на Фонда и това нямаше да се случи. Много зависи какъв е финансовият ресурс и как се управлява. Говорим за това, че преговорите с авиокомпаниите трябва да се осъществяват от професионалисти, които имат опит в авиационния маркетинг. Процесът не е бърз, тъй като целогодишните линии, за разлика от чартърните, се планират на принципа „Зима-Зима”, „Лято-Лято”, тоест една година напред. И когато се договори една лини, обикновено отнема 1 година до старта. Това обаче не значи, че не трябва да се прави, независимо, че не става мигновено.

- Заговори се наскоро за суми от по 200 000 евро за дотация на линии...

- Формула и тарифи няма. Всичко е въпрос на договореност между авиокомпанията и екипа, който участва в преговорите от страна на летището. Диапазонът е доста голям и затова не бих се ангажирал да потвърдя или отрека. Не е изключено да има договореност за такива суми, но няма някаква конкретна тарифа, която се ползва масово. Авиокомпаниите преценяват сами риска и се влияят от много фактори. На тази база стъпват при определянето на сумите.

- Ако трябва да съпоставим Летище Бургас с това в Пловдив, то второто сякаш се намира на доста по-добро географско място - в центъра на България и от него може да се стигне по-лесно до всички дестинации в страната. За сравнение в Бургас не е така, защото тук сме изцяло в Източна България. Има ли как Летище Бургас да се конкурира с Летище Варна например, което вече е разработено целогодишно?

- Според мен, има как. В крайна сметка всеки регион има дадености, които могат да се използват, за да се обоснове една целогодишна линия. Мисля, че и Бургаският регион предлага много неща, които не са свързани с летния туризъм. Важен фактор е и възможността за т.нар. „етнически трафик” - българската диаспора в различни държави, които искат да пътуват до родните си места по-бързо и по-удобно. Това трябва задължително да се проучи и използва. Така че като говорим за съвети - това са нещата, които формират основата на един възможен пътникопоток към Бургас през зимата.

- На практика четирите най-големи градове в България имат летища. Това не е ли прекалено много за страна като нашата за целогодишен трафик?

- Приема се, че районът на въздействие на едно летище е от порядъкът на 100-150 километра диаметър. Имам предвид населението, което живее в този район, съществуващата индустрия и бизнеспътуванията, но и туристическият елемент. Той не е само сезонен. Има видове туризъм като конферентен, културен, исторически и други - елементи, които ако се развиват правилно, четирите или петте летища в страната изобщо не са много.

 


В категории: Бизнес , Бургас


Флагман.БГ Виктор от „Биг Брадър“ се жени, но не за Беба Виктор от „Биг Брадър“ се жени, но не за Беба 23/01/2025, Четвъртък 22:52 1
Спа с 1000 мъже, но иначе е...
Спа с 1000 мъже, но иначе е... 23/01/2025, Четвъртък 21:30 1
Силно замърсяване на водата в...
Силно замърсяване на водата в... 23/01/2025, Четвъртък 20:58 2
Флагман.БГ Разтърси мрежата Разтърси мрежата 23/01/2025, Четвъртък 20:30 5
Флагман.БГ Чудна зимна супа Чудна зимна супа 23/01/2025, Четвъртък 20:00 1
Флагман.БГ Почина известен бивш спортист Почина известен бивш спортист 23/01/2025, Четвъртък 19:33 1
Флагман.БГ Зарязана и ограбена Зарязана и ограбена 23/01/2025, Четвъртък 19:30 1
Огромна трагедия в София
Огромна трагедия в София 23/01/2025, Четвъртък 19:20 1
Пише история
Пише история 23/01/2025, Четвъртък 19:00 0
3
Коментара по темата
3.
Дернев
11.04.2024 22:30:44
0
2
Разликата в концисионерите е сериозна. Както и между Пд и Бс. Въпреки, че и между Сф и Вн е съществена. Но БГ не е голяма и трябва да се мисли за комплексно развитие.
2.
Бургазлия
11.04.2024 21:26:16
1
7
Вън ТИМ от Бургас!
1.
XX
11.04.2024 20:17:34
0
2
Може.
Сега да извадят и парите. Щом разбират от правилни модели, трябва да имат и пари.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Виктор от „Биг Брадър“ се жени, но не за Беба Виктор от „Биг Брадър“ се жени, но не за Беба Бургаският мачо изненада всички, като замени бившата си съквартирантка със звезда от "Хелс Китчън" Гошо от жк. "Меден рудник" с първи стъпки в света на наркоградинарство Гошо от жк. "Меден рудник" с първи стъпки в света на наркоградинарство Служители от Четвърто РУ обаче му взеха саксиите с конопени растения Откриха изложба с древни находки, вицепрезидентът във възторг Откриха изложба с древни находки, вицепрезидентът във възторг Плодовете на вашия труд са нова голяма доза самочувствие, че сме велик народ, каза Илияна Йотова на археолозите Машинистът, оцелял при жп катастрофата край Локорско проговори, разказа как се е спасил Машинистът, оцелял при жп катастрофата край Локорско проговори, разказа как се е спасил Задържах влака с влаковата спирачка на екстрено задържане и побегнахме с колегата назад, каза Цветан Дамяновски в Бургас Голям пожар в София, жена е загинала Голям пожар в София, жена е загинала В момента евакуират други хора от блока Разтърси мрежата Разтърси мрежата Диона със скандални думи Горанов: Ще пишат Асен Василев в учебниците, защото показа как хората да са богати със заеми Горанов: Ще пишат Асен Василев в учебниците, защото показа как хората да са богати със заеми  В мирно време той направи революция, коментира бившият финансов министър от ГЕРБ Почина известен бивш спортист Почина известен бивш спортист От този свят си отиде двукратен участник на олимпиада Бургаски депутат разкри как властта ще бори корупцията Бургаски депутат разкри как властта ще бори корупцията Създаваме комисия за установяване на всички факти и обстоятелства за фалита на КТБ, за „Булгартабак“ и скандала с „Осемте джуджета“, заяви Севим Али Огромна трагедия в София Огромна трагедия в София Тролей блъсна и уби пешеходка
Зимната разходка може да е извънредно опасна Зимната разходка може да е извънредно опасна Изненадваща ситуация в САЩ Огнен ад в Запорожие, а в Донбас отбранителните линии се сринаха Огнен ад в Запорожие, а в Донбас отбранителните линии се сринаха Вестник „Нойе Цюрхер Цайтунг“ коментира агония на въоръжените сили на Украйна, като изтъква, че Велика Новоселка е символ на съдбата им Спа с 1000 мъже, но иначе е... Спа с 1000 мъже, но иначе е... "Тиха, сякаш срамежлива..."   Силно замърсяване на водата в... Силно замърсяване на водата в... Италия Страховита прогноза за времето в Западна Европа, очакват се вълни, високи 15 метра Страховита прогноза за времето в Западна Европа, очакват се вълни, високи 15 метра Свирепата буря ще започне още тази вечер Пише история Пише история Станимир Стоилов е като фурия начело на турски отбор Защо няма дебели китайки: 6 трика, които спазват стриктно Защо няма дебели китайки: 6 трика, които спазват стриктно Веднага след ставане от сън - масаж на уши, стомах и стъпала Известен инфлуенсър почина, докато му правят татус на гърба Известен инфлуенсър почина, докато му правят татус на гърба Той е бил поставен под анестезия, когато получил удар Продават телефони с инсталиран ТикТок в САЩ, цената стигна до 40 000 долара Продават телефони с инсталиран ТикТок в САЩ, цената стигна до 40 000 долара Някои потребители обаче, така и не изтриха TикToк по време на кратката му забрана и сега използват това като добър начин за бърза печалба Мечка разкъса баща и син Мечка разкъса баща и син Хищникът сигурно е с бяс
Милен КЕРЕМЕДЧИЕВ, анализатор Милен КЕРЕМЕДЧИЕВ, анализатор Визите за САЩ едва ли ще паднат при мандата на Тръмп Виц на деня Виц на деня След като почистих телефона си със спирт, той се включи сами поиска и мезе Виц на деня Виц на деня Нови коли карат само тези, които нямат пари да поддържат стари Статус във фейсбук Статус във фейсбук Не си истински българин, ако покрай спагетите болонезе не хапнеш и две филии хляб.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори