×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама


Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама
Последната публична среща на концесионера с местната власт се проведе точно преди година, когато от "Фрапорт" се опитаха да убедят кметовете, че целогодишните линии са твърде скъпи за тях
Тема в развитие
Бургас напуска туристическо сдружение на Фрапорт, работило само за развитието на Северното Черноморие Да се създаде бургаска авикомпания за редовни полети през зимата, предлага експерт Областният управител на Бургас Пламен Янев загуби легитимност Среща за летище Бургас (ВИДЕО) Само двама от СЕК дойдоха на срещата на областния управител Пламен Янев с граждани за летище Бургас Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама Кметът на Поморие с работещо решение, за да има Летище Бургас 5 целогодишни авиолинии На живо във Флагман.бг: Може ли летище Бургас да има целогодишни полети Туроператор, финансиран от държавата, за да рекламира Бургас, наплю Южното Черноморие Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт" Ремонтът на летището в Бургас - акция срещу Слънчев бряг? Кметът на Поморие настоява за времеви график „Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!  Концесията на летище "Бургас" да бъде "скъсана", искат хотелиери "Фрапорт" демонстративно разбива бизнеса на един от най-успешните региони на България "Фрапорт" поиска да увеличи летищните такси Задава ли се германско нашествие в Поморие? Ремонтът на летището в Бургас съсипва бизнеса Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област „Фрапорт“ иска да затвори летище Бургас за 6 месеца, взривява сезон 25 Натискът на кметовете даде резултат, големите авиокомпании идват на среща в Бургас след дни Кметът Иван Алексиев поиска от държавата достъп до договора с Летище Бургас Туристическият бранш застана зад кмета на Поморие Иван Алексиев по казуса Летище-Бургас ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец След среща между „Фрапорт“ и Сдружение „Напред Несебър“ стана ясно: Повече полети още през април, но не достатъчно Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас Ефектът "Фрапорт": Варна взе немския и британски пазар, а Бургас - полския Кметът на Поморие настоява за целогодишни пасажерски полети пред ръководството на Летище Бургас Туристическият бранш в Поморие: „Фрапорт“ затвори летище Бургас, насочи полетите към Варна
виж още
скрий
11 Март 2024, Понеделник, 17:00 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка и видео: Иван КОЛЕВ

Средствата не били за „закупуване“ на авиолинии, а за промотиране на дестинацията, става ясно от думите на Иван Алексиев

Морските общини от Южното Черноморие и концесионерът на летището „Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт“ АД преди 4 години анонсираха създаването на фонд за подпомагане на полетите.

Идеята на пръв поглед беше много добра – всяка община да внася членски внос, за да се стимулират полетите извън активния сезон. Таксата бе по 1 лев на жител. Т.е. – всяка година би трябвало да се събират по минимум 300 хил.лева.

В бюджетите на общините в първите години бяха заложени тези средства, но те така и не се превеждаха към фонда, след което финансистите изобщо спряха да ги предвиждат, което бе изненадващо. Така и не стана ясно къде се е скъсала нишката.

Още повече, че общините в област Пловдив директно копираха модела и той заработи ефективно при тях.

Днес стана ясно защо този т.нар. фонд изобщо не е заработил. Кметът на Поморие Иван Алексиев съобщи на пресконференцията си пред бургаски журналисти, която Флагман.бг предава на живо (ВИЖТЕ ЦЕЛИЯ ЗАПИС ТУК), че всъщност тези средства не били за „закупуване“ на линии, а за реклама на дестинациите.

Кметовете били поставени пред свършен факт – да дадат чековете на концесионера на летището и той по свое усмотрение да развие някаква рекламна кампания. В допълнение от „Фрапорт“ се опитали да регистрират сдружението със специално подбран борд и силно влияние на концесионера.

„Ние, кметовете, не се съгласихме и спряхме регистрацията, защото в този фонд се разчиташе единствено на парите на общините и не за „закупуване“ на линии, а за реклама. Заради това моето предложение сега е да създадем СНЦ „Фонд за развитие на летище Бургас“, в което да членуват 13-те общини от Бургаска област, плюс Сливен и Стара Загора, които също изявиха желание“, каза Иван Алексиев.

Днес той представи концепцията си, която може да осигури до 5 дестинации през зимата до бургаския аеропорт. До края на работния ден нямаше реакция от концесионера, а такава се очакваше, най-малкото, за да покаже дали компанията е готова да се включи във фонда.

Иван Алексиев още преди 20-ина дни призна, че се чувства излъган от мениджмънта на „Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт“ АД, защото те обявили пред кметовете от Бургаска област, че нискотарифните превозвачи „Райънеър“ и „Уизеър“ искали по 500 хил.евро за разкриване на редовна линия, а цената се оказала – 200 хил.евро. Поне толкова плаща летище „Пловдив“. Според Алексиев това било съвсем умишлено - за да бъдат отказани от идеята за целогодишни полети.

Заради това общините настояват те да водят преговорите с авиокомпаниите, а не да разчитат на посредничеството.

Иван Алексиев намекна, че последният опит да се търси сътрудничеството на „Фрапорт“ е завършил катастрофално. Преди около година били проведени експертни разговори с турските авиолинии, които искали да кацат в Бургас целогодишно. Желанието било за полети всяка седмица. След разговорите с концесионера на летището обаче турските авиолинии били насочени към Варна, откъдето от няколко месеца летят редовно.

На българо-турския форум в петък обаче станало ясно, че Търкиш еърлайнс все още имат интерес към Бургас, разказа Иван Алексиев. Ако им бъде дадена зелена светлина, те са готови да стъпят и на Южното Черноморие.

Вижте повече във видеото:

 

 


В категории: Политика


Разкри защо е девствен
Разкри защо е девствен 20/11/2024, Сряда 16:01 0
Флагман.БГ Зеленски с разтърсващи думи Зеленски с разтърсващи думи 20/11/2024, Сряда 15:40 3
Флагман.БГ Путин с решителен ход Путин с решителен ход 20/11/2024, Сряда 13:21 3
32
Коментара по темата
32.
Марко
12.03.2024 11:16:59
0
2
Защо общината в частност данъкоплатците да плащат ,хотелиерите ресторантьорите да участват в този фонд и да се договарят с концесионера на летищата..6
31.
ДО 25
12.03.2024 08:45:41
0
8
браво...много добре казано...време е държавата да с енамеси и да си вземе летището
30.
Да де "инсайдер'
11.03.2024 23:27:47
0
0
Ама професионалистите къде са? Някое име на професионалист? Че само слушат хората за разни професионалисти офисни мишки, но ефект от руда им -0
29.
Инсайдер
11.03.2024 23:12:04
5
4
До 27:
Колега, да оставим Фрапорт настрана. Желанието за полети е редно да е стъпило на някаква база - анализ, прогноза, оценки за потенциала да се пълнят самолети. Т.е. нещо по-солидно и убедително от 'вероятно', 'предполага се', 'все пак'. Обикновено това се прави от професионалисти, а не от местната власт, но знам ли ...
Засега летищната дискусия е на ниво wishful thinking - няма начин да не е както ни се иска.
28.
Някой си
11.03.2024 22:46:47
0
9
Фанариотите-мутрохотелиери искат само да лапат без да плащат......
27.
До 22
11.03.2024 21:42:58
2
13
Така е, прав си. Фрапорт ни докара дотам, че да се говори въобще да има полети. Вероятно в началото няма да са много и времето ще покаже, въпроса е да се отдели от Варна. Предполага се и че няма да са малко, все пак региона се е развил малко или много, няма логика да е имало пълни полети преди 4 години а сега да няма. Turkish airlines, Wizz и Ryan искаха полети но Фрапорт ги подгонен към Варна и Пловдив.
26.
Браво
11.03.2024 21:27:20
3
20
Ние ще поставяме условия на Фрапорт как да работи!
Браво, г-н Алексиев. Точно така е. Те са на наша територия и са само концесионери. Точно така, нека те да се съобразяват с нас.
25.
Алоу!
11.03.2024 20:56:48
3
27
Вие чувате ли се? Това е частен инвеститор, как община /и , ще им налива публични средства?
Да освобождават терена, да плащат неустойката и чао, пък щом не им е изгодно. Веднага ще се намери друг да заеме мястото им.
24.
hahahahahahah
11.03.2024 20:41:55
14
13
тъпи селски алчни кметове са прее ани и сега са на сра аани и реват. хахаха
23.
До 21
11.03.2024 20:33:52
11
24
Работя на летището. Защо не спрете да пишете глупости и да се излагате?
22.
Инсайдер
11.03.2024 20:27:21
9
6
Покрай борбата за повече полети не става ясно дали в екипа на въпросния кмет са правили анализ за потенциалния пазар - от/докъде, едно/двупосочен интерес, честота. Досега дискусията е по принцип и изобщо, т.е. добре е да има полети. Но няма индикации колко би било изгодно за да бъдат убедени оператори/авиолинии.
21.
Климбо
11.03.2024 19:56:36
11
23
До 12.Прав е номер 10,ако не знаеш,да ти светна- 95% от орУжието минава през Бургаският аеропорт,и почти 5% през Софийското.Така че не пиши дали е на наркотици!
20.
Батман
11.03.2024 19:42:03
2
31
Лъжите и манипулациите на Фрапорт вече са видни. Тук е нужна и разследваща журналистика за да се свържат всички тези факти със връзката между Фрапорт и ТИМ, нужно е още шум и осветляване, иначе всичко ще бъде заметено както централната власт отново се е скрила. Ако излязат наяве всички връзки със съответната фактология нито държавата, нито Фрапорт във Австрия ще могат да,си затворят очите. Анулиране на концесията по най бързият начин.
19.
Дедовия
11.03.2024 19:39:57
8
8
До 12
Пуша "шарена"Карелия. Наркотици съм виждал само по телевизията.
Дано не съм прав,само че всичко върви към това,което казвам.
18.
Иван
11.03.2024 19:39:33
4
22
Такава е заръката от горе . Прекратяват концесията ,,,,защото така или иначе летището е на загуба , и ТИМ взимат неустойки от Държавата и всимки са щастливи .... Е без простия беден данъкоплатец !
17.
Тя
11.03.2024 19:10:45
9
36
Браво на кмета на Поморие!
Но една птичка пролет не прави! Трябва повече натиск, шум и да се включат всички депутати от района!
16.
Пьтник
11.03.2024 18:57:59
1
25
Най-добре ТИМ да си вземат летище Варна. Фрапорт ,Бургас. Иначе не е лоша идеята на кмета
15.
ТОП ТОП
11.03.2024 18:47:26
11
39
Евала на Алексиев! Скочи на тимаджии!
14.
Професорът
11.03.2024 18:29:35
2
31
да се развали концесията
да се затворят магистрали и граници за натиск
13.
Сандо
11.03.2024 18:11:21
6
46
Фрапорт се изложиха трябва да си идат с добро.
12.
Да 10
11.03.2024 17:52:57
15
20
На какви наркотици си?
11.
jku
11.03.2024 17:50:44
1
53
Варненската групировка обаче се ползва с практически имунитет срещу наказателно преследване при всички власти. Особено нагло тя се разпореждаше с държавната собственост при правителството на Бойко Борисов. Както показа разследване на Биволъ, ТИМ и Борисов имат стари бизнес отношения още от 90-те, когато Борисов е наблюдаван от ЦСБОП като обект “Буда”. През 1995 г. антимафиотите разбиват фабрика за фалшиви цигари в Крайморие, която е собственост на Борисов, приятелката му Цветелина Бориславова и сикаджията Румен Николов – Пашата. Въпреки огласяването в медиите, случаят е потулен от бургаската полиция. По-късно Борисов и Пашата продават дяловете си на Иво Каменов от ТИМ, сочат архивните документи от Търговския регистър.
10.
Дедовия
11.03.2024 17:46:03
26
33
А партньорите от НАТО къде ще кацат? А оръжието от къде ще се товари?
База Атия, Летище Сарафово,Нефтено пристанище, Рафинерия , Турция е на час път...
Какъв туризъм,като от война се печели стократно повече?
9.
БургазлиЙ
11.03.2024 17:45:31
23
17
Че преговаряте директно с компаниите. Кой ви пречи?
И само да попитам кметовете - на какъв език ще преговаряте? Че някои от тях и български като хората не знаят.
8.
*********
11.03.2024 17:38:14
1
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
7.
*********
11.03.2024 17:27:49
0
3
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
6.
*********
11.03.2024 17:24:05
2
3
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
5.
5
11.03.2024 17:23:45
3
24
бай ганьо питай Бате ти Бойко
4.
Леле
11.03.2024 17:21:54
3
36
Като ги гледам на снимката каква детска градина са изпратили "Фрапорт", да Ви .. таковам и крупните инвеститори-концесионери
3.
Az
11.03.2024 17:18:29
3
69
ФРАПОРТ-ГНУСНИ ГАГАУЗКИ БОКЛУЦИ
МАРШ ОБРАТНО В ДУПКАТА ОТ КОЯТО СТЕ ИЗПЪЛЗЕЛИ
ИЗРОДИ НЕЩАСТНИ
ТИМАДЖИЙСКИ МАФИОТИ
2.
555
11.03.2024 17:18:18
5
66
Браво на поморийския кмет! Дано успее.
1.
Чипилски
11.03.2024 17:15:21
4
77
2018 райънеър откриха 7 дестинации от и до Бургас от 1ви март самолетите летяха пълно -пълно и имаше голям интерес. От компанията искаха да ги оставят целогодишно и такива бяха условията! Но октомври месец директорите от Варна им казаха че от ноември до април трябва да кацат във Варна и хората си прибраха багажа си зариха огъня.
На следващата година отказаха да възстановят линиите
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Разкри защо е девствен Разкри защо е девствен 26-годишният съдебен заседател Мимо-Гарсия е много откровен човек Калин Стоянов за обесилия се полицай: Той използва оръжието си правомерно Калин Стоянов за обесилия се полицай: Той използва оръжието си правомерно Къде отива смисълът на закона, когато престъпникът има повече права от този, който се опитва да го спре?, пита бившият вътрешен министър С тази бирена панировка за кашкавал няма как да сбъркате С тази бирена панировка за кашкавал няма как да сбъркате Вижте каква е тайната По време на празничното пазаруване нарастват киберизмамите По време на празничното пазаруване нарастват киберизмамите Честа практика е създаването на клонинг сайтове Автосервизи в кв. Победа избухнаха в пламъци, заради повреден бойлер Автосервизи в кв. Победа избухнаха в пламъци, заради повреден бойлер Точната стойност на нанесените от инцидента щети е в процес на изясняване Кадър на Университет "Проф. д-р Асен Златаров" блесна на национално ниво Кадър на Университет "Проф. д-р Асен Златаров" блесна на национално ниво Събитието събра студенти и докторанти от различни български университети Пазете се от страшната сянка в огледалото Пазете се от страшната сянка в огледалото Старите огледала са особено опасни, сочат мистици Празнични прояви за Деня на християнското семейство в несебърското читалище „Яна Лъскова“ Празнични прояви за Деня на християнското семейство в несебърското читалище „Яна Лъскова“ Начало на традиционната инициатива на 21 ноември е 15.30 ч. Изненада всички Изненада всички Плувкиня реши да си стегне куфарите сама в Игрите Българската участничка се яви на Мис Вселена с вампирски номер Българската участничка се яви на Мис Вселена с вампирски номер Ши се заби във врата на Елна Виан и от устата й потече фалшива кръв
Зеленски с разтърсващи думи Зеленски с разтърсващи думи Войната може да завърши по тотално разочароващ начин за Украйна Путин с решителен ход Путин с решителен ход Москва иска мир, но има две задължителни условия Искат да се пенсионира Искат да се пенсионира Запленяващата Деми Мур е легенда на Холивуд, но близките й я ревнуват... "Руският Нострадамус" със страшно предсказание "Руският Нострадамус" със страшно предсказание Третата световна война е напълно вероятна, според ясновидка близка до Кремъл, президентът на Русия Путин няма да я започне пръв Синът на Тръмп реагира на позволението за Украйна да използва ракети с голям обсег Синът на Тръмп реагира на позволението за Украйна да използва ракети с голям обсег Доналд Тръмп-младши написа своето мнение относно важното разрешение в социалната мрежа X Нараства опасността от ядрен удар, а Макрон чака Си Цзинпин да спре отмъщението на Путин Нараства опасността от ядрен удар, а Макрон чака Си Цзинпин да спре отмъщението на Путин Според Макрон Пекин е длъжен да повлияе на лидера на Кремъл, особено след одобрението на актуализираната ядрена доктрина на Русия Мистерия със скъсаните кабели на дъното на Балтийско море, на метри са от взривения „Северен поток“ Мистерия със скъсаните кабели на дъното на Балтийско море, на метри са от взривения „Северен поток“ Това е саботаж, изригна германският военен министър Борис Писториус, а от САЩ и ЕС казаха, че не може да посочат виновника Ново изследване: Чаша кафе на ден води до... Ново изследване: Чаша кафе на ден води до... Има значение и приготвянето на кафето – по-големи ползи имат хората, които сами смилат зърната Меган пак го направи! Това ли е краят на брака й с Хари? Меган пак го направи! Това ли е краят на брака й с Хари? Мнозина вече започнаха сериозно да се тревожат за двойката, тъй като преди това съпрузите бяха буквално неразделни Звезден музикант отлетя на небето Звезден музикант отлетя на небето Отиде си легенда на "Би Джийс"
Делян Пеевски Делян Пеевски Да стават и да отиваме на избори Виц на деня Виц на деня Блондинка поръчва самолетен билет по телефона:
- Сама ли ще летите?
- Откъде да знам самолета е ваш!
Виц на деня Виц на деня - Скъпа, защо крещят децата на двора, какво става?
- Моето и твоето бият нашето.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Проблемът на жените - това са мъжете. Както ни е известно, мъжете ги раждат жените. Оттук е и изводът, че жените сами си създават проблеми!


Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори