Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област
Във всички остава усещането, че летището във Варна се развива за сметка на това в Бургас, смятат те
Кметовете на общини от Бургаска област са гневни от новината, че „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД смята да затвори летище Бургас за 6 месеца, с което поставя под въпрос следващия туристически сезон. (ВИЖТЕ ТУК)
Иван Алексиев (Поморие) и Иван Гайков (Приморско) присъстваха на днешния Национален форум за авио/транспортна свързаност, който се проведе в Интерхотел България.
Алексиев напусна гневен срещата след презентацията на изп.директор на летището д-р Франк Кванте.
„Този човек от 3 години повтаря едно и също - наизустил е едни цифри и факти и без никакви притеснения гледа хората в очите, декламира ги и си тръгва. Винаги е много зает, винаги няма време, говори едни и същи празни приказки и когато трябва да се отговори на същинските въпроси, си заминава. Това несериозно отношение води само до едно - че съвсем целенасочено се работи в посока Летище „Бургас“ да бъде окончателно затворено“, каза Иван Алексиев пред Флагман.бг.
Самият той днес е узнал за плановете терминалът да спре да работи за шест месеца през следващата година и е силно притеснен, защото това ще постави пред сложна ситуация целия туристически бранш от региона.
„Не ми изглежда случайно. Виждате как решиха да правят и настоящия ремонт – затвориха летището през март и април, когато се очакваха първите чартъри. Защо не го направиха през ноември, декември и януари – в тези месеци можеше да работят без да пречат на сезона. И днес най-изненадващо заявява и друго - че през 2025 г. Летище Бургас ще бъде 6 месеца в ремонт. Ами ако почне март, значи до септември няма да има сезон. И какво става с Бургаския регион, с Черноморието, където има над 500 000 легла? Сриват се бизнеси, фалират и защо? За да не работи бургаското летище за сметка на варненското“, допълни кметът на Поморие.
„Всички кметове сме активни, защото тук вече въпросът опира до това, че си заминава поминъкът на нашите съграждани. Говорихме с кмета на Приморско – г-н Иван Гайков, предстои този регистриран туристически регион, където влизат всички общини, да направим през март среща и да активираме работата на сдружението, което е регистрирано легитимно по Закона за туризма. Ще настояваме пред държавата - министрите на туризма, на транспорта, пред министър-председателя, който и да е той, както и да се казва - да се преразгледат условията на концесионния договор на Летище Бургас и то да заработи така, както е работело до 2019 г. Виждате какво показват и данните – във Варна правят завишение, ние 36 % спад спрямо 2019 г. Това няма как да стане от самосебеси, а става насила“, каза още Иван Алексиев пред Флагман.бг.
Той разби и един мит, който изп.директор на „Фрапорт туин стар еърпорт“ АД д-р Франк Кванте повтаря от години – че на авиопревозвачите не им било изгодно да кацат в Бургас.
„Веднага давам пример - проведох разговор с представител на такава фирма и той ми каза вътре в залата, че Летище Бургас отказва да им приеме полетите, защото били със самолети „Боинг”. И нямали екип, който да обслужва самолетите. Заради това го насочвали към Варна, където имало два екипа. Това означава, че самият оператор на летището не предоставя добри условия на превозвачите, за да ги отказва и да прави така, че за тях то да е икономически неизгодно. Като по този начин се оправдават с превозвачите. Нещо повече - д-р Кванте твърди, че видите ли нискотарифните авиокомпании искали по 500 000 евро за дестинация. Знаете ли какво се установи днес на форума, защото присъстваха много хора от авиобранша? Но от друго летище ми казаха, че WizAir и RyanAir искали по 200 000 евро. А той на нас умишлено ни казва по 500 хил., за да не участваме във финансирането на полетите“, заяви още Иван Алексиев.
Кметът на Поморие постави под съмнения „плановия ремонт“, който ще затвори летището за 6 месеца, тъй като в последните 4-5 години постоянно се изтъквало, че концесионерът ремонтирал пистите.
„Тези писти досега трябваше да са позлатени. Предния път казаха, че щели да направят много голяма инвестиция, а се оказа, че си правят фотоволтаици за сградите“, допълни той.
Кметът на Приморско Иван Гайков също бе на срещата и изрази недоволство от политиката на концесионера на летището. Той е категоричен, че „Фрапорт“ трябва да си партнира с общините и да търси допирни точки, а не да създава напрежение.
„Във всички остава усещането, че летището във Варна се развива за сметка на това в Бургас. Знаете, че черноморските общини сме пряко зависими от туристите и една от възможностите за нас са самолетните полети, но виждаме, че от година на година ни пренебрегват. Авиолинии се местят в посока Варна, целогодишни полети също се прехвърлят. Всички кметове на общини от област Бургас сме обединени от идеята, че регионът не може да се развива без работещо летище“, каза Иван Гайков. Той се притеснява, че концесионерът не е дал подробности по т.нар. „планов ремонт“, който ще започне следващата година. Не била уточнена нито началната, нито крайната дата.
„Ако в такава посока се развива летището, полетите ще продължат да спадат и една развита дестинация ще е много по-трудно след това да се развие и да си върнем старите пазари“, допълни той.
Само като се сетя, и се смея, че Бъчи искаше да прави летище в Равнец. То това в Сарафово скоро ще затвори, че няма кой да го ползва, те в Равнец искат да строят.
През царско време и през комунизма как пък Бургас си беше от една черга с Плевен и Русе и нищо му нямаше.
20 години праха милиарди през туризъм и строителство и му вдигаха акциите над потенциала, но това вече свършва.
Sigurno sa ot gerb ili dps
Идват да си вземат рафинерията и пристанището . Шматки лежат по диваните .
Nqkva turska firma EWE bil
Cirk balkanski