Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт"
Председателите на тринадесетте Общински съвети изготвиха съвместна декларация, която изпращат до Народното събрание и Министерски съвет
Обща кауза обедини председателите на местните парламенти от тринадесетте общини в област Бургас. Те са Бургас, Айтос, Камено, Карнобат, Малко Търново, Несебър, Поморие, Приморско, Руен, Созопол, Средец, Сунгурларе и Царево.
Председателите изготвиха съвместна декларация, която изпращат до Народното събрание и Министерски съвет. В нея те искат спешно преразглеждане на условията на концесията за Летище Бургас и защита на правото за работа, доходи, развитие и икономически растеж за жителите на областта.
ДЕКЛАРАЦИЯ
Ние, председателите на Общинските съвети от тринадесетте общини на територията на област Бургас, единодушно изразяваме острото си несъгласие по отношение управлението на Летище Бургас от летищния оператор „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД.
В последните 20 години на територията на област Бургас, местната власт полага изключителни и целенасочени усилия за осигуряване на необходимата инфраструктура, транспортна свързаност, бизнес климат, инвестиции и пр., които да затвърдят позициите на региона като туристически. За интереса и реалната полза от положените усилия недвусмислено и категорично говори броят на туристите, които летището в Бургас посрещна през 2018 и 2019 г. – 3,3 млн. и 2,85 млн. пътници. За сравнение, през същия период във Варна броят им е 2,2 млн. и 2 млн. Тези числа, реализирани в рамките на летен сезон, показват туристическия потенциал на област Бургас и причината туризмът да бъде основен икономически отрасъл и поминък за значителна част от нашите съграждани. Цитираните числа са и контрапункт на мнението, изразено от летищния оператор в рамките на туристически форум, проведен в гр. Бургас, че Южното Черноморие не е достатъчно атрактивно за туристите.
Положителните тенденции от 2018 и 2019 г. към днешна дата са с обратен знак. Проведени са многократни работни срещи, в които концесионерът заявяваше воля за разширяване на дестинациите и осигуряване на полети извън летния сезон. В продължение на 6 години общините в региона отделят средства, за да субсидират целогодишни полети до Летище Бургас. Въпреки всички тези усилия, авиокомпаниите се пренасочват към Летище Варна. На практика, през есенно-зимния период от бургаското летище не се осъществяват полети. Негативите от липса на пасажери се понасят от всички наши съграждани. Ситуацията се утежнява допълнително и във връзка с предвидените ремонти, които още веднъж ще ограничат възможността за реализация на полети. Вратата за милиони туристи към Югоизточна България е затворена! От това губим всички! Руши се имидж, рушат се бизнеси, отнема се поминък, предаван от поколения!
Международното летище, което е лесен и удобен вход, достъп до най-атрактивните и живописни плажове – тези по Южното Черноморие, до изключителни културни паметници и институции, богата история, фестивали и редица рекреационни услуги, реално не работи.
През последните десетилетия последователните политики на бургаските общини са насочени към развитие на само на морския туризъм, но също така и на културния – доказателство са целогодишните музикални фестивали с участието на световни изпълнители; спортния – провеждат се турнири с международно присъствие – Бургаският залив е все по-привлекателно място за съвременните водни спортове; привличането на чуждестранни студенти чрез разкриването на атрактивни специалности, предлагани от университетите с утвърдени традиции и качествени преподаватели. В Бургас е изградена огромна, модерна и функционална спортна зала, готова да посрещне световни спортни събития. През последните години отвори врати и мултифункционален конгресен център, в който се провеждат бизнес събития и научни конгреси, което благоприятства развитието и на конгресния туризъм.
В интерес на гражданите на област Бургас и на съседните области от Югоизточна България, в интерес на страната ни, настояваме за спешно преразглеждане на условията на концесията и защита на правото за работа, доходи, развитие и икономически растеж.
В заключение, категорично, от свое име и от името на нашите съграждани, заявяваме, че сме изключително горди с всички природни, исторически и културни дадености на Южното Черноморие и общините в областта, с гостоприемството, енергията и трудолюбието на местните хора!
Категорично заставаме зад справедливите искания на местните хора и ще ги отстояваме заедно с тях!
Адам Адамов – Председател на Общински съвет Поморие
Върбан Кръстев – Председател на Общински съвет Несебър
Динко Цъцаров – Председател на Общински съвет Средец
Златина Тюлиева – Председател на Общински съвет Приморско
Исмаил Осман – Председател на Общински съвет Руен
Красимир Стефанов – Председател на Общински съвет Малко Търново
Красимир Енчев – Председател на Общински съвет Айтос
Маргарита Стаматова – Председател на Общински съвет Карнобат
Михаил Хаджиянев – Председател на Общински съвет Бургас
Радослав Балтаджиев – Председател на Общински съвет Камено
Ружди Хаджен – Председател на Общински съвет Сунгурларе
Станимир Андонов – Председател на Общински съвет Созопол
Таня Янчева– Председател на Общински съвет Царево
Ми като няма хора, хлопват кепенцата.
Колко още му остава?
Старата Зла укусирила собственото си Чадо-вече петдесет годишен дънгалак, останал до днес днешен до гъза й сакън некоя булка да не си събуе чехличките и влезе наготово в хотела от Соца с пристроени нужници,държи ли е още кръста?
Сезон 2024 приключи още преди да е започнал!
PS: че да си отменяме полета към наше весело село!
Пренасочването как ще стане , при положение, че капацитета на терминал перон е определен.
Относно казината и хотелите също имат капацитет и сметката няма как да е в полза на едни пари от хотелите при положение , че имаш 3 4 5 милиона пътника от летището.
Относно туризма Бургаска област не съм запознат, какво може да предложи през зимата.
Концесионера очевадно отдавна е прекрачил всички граници на допустимото и подобна безпрецедентна позиция от цялата местна власт в най-голямата област е показателна. Не знам какви ще са неустойките за разваляне на концесията, но едва ли ще е повече от приходите за 1 година. Още повече, ако се вземе предвид неизпълнението от страна на концесионера и несправянето му с поетите ангажименти да развива летището. Да се къса веднага договора и до 2-3 години можем да имаме и по-хубаво летище, и много повече полети, а и повече приходи.
Туристите може и да са намалели временно заради геополитиката, но тези към Бургаско са в пъти повече от тези във Варненско. Очевидно е, че някой пречи. Да не говорим и за постоянно пътуващите от югоизточна България които са може би и повече от тези в североизточна и са пренасочени към София или Варна, пътищата до Варна са отвратителни, транспорта го няма никакъв, полетите за и от Варна не са съобразени с никакви връзки и трансфери, изобщо Варна си е местно селско летище, няма възможности и манталитет да е хъб.
2. Не сте прав - Президентът дефакто управляваше със Служебното правителство.
3. Пак не сте прав - ТИМ имат интерес да развиват варненското летище и съответно да си пълнят техните хотели, казина и т.н.!
4. Не сте много прав - Бургаска област има какво да предложи(може да не е много, но не е и "0")
5. Може, може като пренасочи всичко към Варна...Вече се е случвало веднъж, само че Варна-Бургас!
6. Прав сте, не съм сигурен дали 2010-2014 не й правиха частичен ремонт!
Пишете абсолютни глупости.
1во Концесията е от 2006 - тогва бяха червените боклуци.
2ро Президента няма как да удължи концесия - удължава се от министерски съвет.
3то Никой няма интерес от затварянето на Бургаското летище.
4то Бургас няма туризъм през есеннозимният период ,а както казаха тея председатели туризма е осоновен за региона.
5то Никой няма да си затвори пистата за ремонт по време на сезона когато трябва да печели пари.
6то За да оперира летище трябва да покрива изискванията на редица регулатори - ЕАСА , ИКАО , ГД-ГВА. При положение, че има 50 годишна писта за ремонт , никой няма да ги остави да оперират
ФРАПОРТ се изсипаха минимум 400 мил.евро до сега за построяването на нови терминали във Бургас и Варна плюс оборудването им, рехаб на писти обаче, дотук.
Аста ла Виста и Ауфидерзен.
Интересно ми е на главния kрадец на Републиката бочко дали някой ще му търси отговорност, че е сключил толкова неизгодна за България концесия!
Ами сега какво ще правим с Комисионната,
която е взел ГЕРБ за концесията!
Или отново Народа ще плаща!
Държавата плаща за развалянето на концесията. ТИМ изкупува 60 процента дялово участие на немците и всичко е шест.
ФРАПОРТ ЯДАТ ДЪРВОТО.