Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!
Дори да се платят неустойките за прекратяването на концесията, те няма да са по-големи от щетите за туризма
Всички кметове от Бургаска област застанаха зад становището да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за концесията на летището. Те обсъдили темата на днешното заседание на НСОРБ и излязоха с обща позиция, която градоначалниците на Бургас Димитър Николов и на Поморие Иван Алексиев преди минути публукуваха в официалните си профили в социалните мрежи.
Те смятат, че дори концесията да се прекрати и държавата да плати неустойките към „Фрапорт“, сумата няма да е по-висока от щетите за туризма.
Ето и целия текст от общата позиция на кметовете от общините в Бургаска област:
На снимката сме кметовете на общини от Югоизточна България. Днес имахме заседание на Националното сдружение на общините в България. Категорично не можем да приемем случващото се или по-скоро неслучващото се на летище Бургас!
Настояваме за целогодишни полети!
През годините сме провели стотици разговори с “Фрапорт”, десетки срещи, участвали сме в какви ли не кръгли маси! Няколко общини дори създадохме фонд за стимулиране на повече полети. И всеки път уверения от “Фрапорт”, че ще направят всичко възможно за целогодишни полети. Никакъв резултат!
Трябва да е ясно! С липсата на полети наистина се обрича Южното Черноморие! Което е със значително повече туристи от северното през лятото. А през останалото време нашите туристически бази нямат шанс да работят, именно заради липса на полети. Нашите градове са лишени от чужди туристи извън сезон.
Въпросът вече дори не е регионален, а национален! Засяга цял бранш, засяга всеки един от нас. И това е категоричната позиция на кметовете от Югоизточна България!
Не сме запознати с концесионния договор, но със сигурност неустойките от развалянето му едва ли биха били по-големи от загубите на туристическия бранш, на регионите, на държавата.
И докато се наумуваме, туристите ще изтичат към други съседни държави и после ще се чудим защо имаме всички дадености, а все не можем да печелим както тях от туризъм.
Настояваме за преразглеждане на концесионния договор за летище Бургас и за клаузи, които задължават концесионера осигуряването на целогодишни полети!
Ние, кметовете ще подкрепим всички законови действия на местния бизнес, защото са справедливи и са за бъдещето на целия регион!
Не искаме да затварят летище Варна,да се сравняваме с градът Ви !
Просто искаме друг концесионер който развива нашето летище !
Каква е тази злоба от Ваша страна си нямам и на идея ?
Бъдете Здрави !
Единствено хубаво е градският транспорт, тук нямам забележки.
Бургас не съм ходил отдавна, не знам как е, но Варна ми харесва 3 пъти повече от София.
Аз не помня да е имало друг такъв председател на общинския съвет, мазен и навсякъде да се бута
България има нужда от 2 летища: София и Варна. Живеете на час и половина от Варна, и на два часа и половина от София. Летя над 30 пъти на година. Не ми пречи да пътувам нито до Варна, нито до София. Ако има полети от Бургас, то те са винаги до някакви ненужни и евтини "летища", от които не можеш да направиш връзка.
Така че, свиквайте :) Светът никога не се е въртял около Бургас. Никога няма и да се върти.
За концесията: много искам да я развалите. И после каква комедия ще натворите.... Само си викам: дано, дано, дано!
Кой има интерес да се развали договора и защо? Истината е там някъде!
А ремонта е необходим иначе контролните институции ще затворят летището.
"... чуждестранния инвеститор даващ пари на работниците и инвестиращ лични средства в модернизация?
ТИМ участват само за контрол над сделките и прибиране на печалби' - егати чуждестранният инвеститор, дет само давал пари без да прибира печалби.
То бива да си про'с'т и неграмотен, но чак пък толкова е почти невъзможно.
"Проблемът на летище Бургас е ТИМ , не Фрапорт!"
Не е и ТИМ, а държавата. Ако имахме държава, нямаше да ги има тези т.н. концесии и приватизационни договори подаръци, като този на БМФ-то. Сега не бих се изненадал да са обвързали продажбата на нефтозавод с летището. Не български интерес, както и не европейски.
Като не четеш и реагираш първосигнално ставаш за смях.
Нали това написах и сега НАТО ползват летището за товари .
За военно летище , трябва друг вид писта , хангари за самолети , радиолокационни станции....кога и как ще стане това със щракване на пръстите ли?
Гражданско летище , ще става военно?
Това в кой филм го гледа?
Теа приказки са за инфантилни тийнеджъри.
НАТО и сега могат да ползват летището , но за товарни превози , за военни цели трябва огромна инвестиция и само с една писта няма да стане!
..... въобще на всеки с акъл в главата е ясно, че по даден казус или проблем, когато се разглежда в не цялостната му картина, а част от детайлите, това е предпоставка за нещо "жълто" , един вид чиста проява на т.нар. "жълта преса"...
...съветвам Ви да разгледате проблема, ако наистина искате да си изградите мнение, близко до реалната картина със всички детайли, до най-малкия значим...
... полети от и до Русия?!!!
... ТИМ - като страна в казуса?
- договора за концесията, ако се прекрати едностранно, неустойките кой ше плаща? Народа ли? Като се подписваше и разглеждаше, сигурно не знаехте, че това ще стане? ... Сигурно!
... ако наистина Н$ТО иска това летище е въпрос на време да бъде дадено... както ни дадоха ^упетата ...
..и т .н.
Успех!
ТИМ участват само за контрол над сделките и прибиране на печалби . Те решават кой къде , как ще работи .
Кметовете да назоват истинския проблем , както всички хора тук го знаят
Проблемът на летище Бургас е ТИМ , не Фрапорт!
Младите избягаха.