Транспортни фирми бият тревога: Върнаха претоварените тирове на пътя, защо контролът е избирателен?
От бранша са сериозно притеснени, тъй като по думите им, проверките на пътя от страна на отговорните институции отново са избирателни и буквално поставят част от бизнеса пред фалит за сметка на други, които необезпокоявани пускат камионите си със свръхтовар
Транспортни фирми алармират за нелоялна конкуренция и връщане на претоварените тирове. От бранша са сериозно притеснени, тъй като по думите им, проверките на пътя от страна на отговорните институции отново са избирателни и буквално поставят част от бизнеса пред фалит за сметка на други, които необезпокоявани пускат камионите си със свръхтовар, разбиват пътища, застрашават човешки животи и печелят двойно.
Над 20 превозвачи на насипни товари като зърно, сол, пясък и въглища изпратиха предложенията си до Флагман.бг. В писмото си те изразяват готовността си да участват в работни групи с представители на МВР, МРРБ и транспортното ведомство, които да изработят законови промени и окончателно да се реши проблемът с претоварените камиони.
Събрали са и своите предложения, а ако не им бъде обърнато необходимото внимание – те са категорични, че вече имат стачна готовност.
„През всичките години изпълняваме съвестно задълженията си съобразно законите и наредбите на Република България, а именно транспортиране на различни насипни товари. Ставали сме свидетели на много ПТП с претоварени транспортни композиции, някои и с невинни жертви като тази в Айтос на 13 септември м. г. /ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ/
Ако контролните органи прилагат закона еднакво към всички, няма да се претоварват камиони, надяваме се да предотвратите порочната практика “такса спокойствие“, защото ние отказваме това незаконно действие. Нека да има контрол на изхода и входа и да носят солидарна отговорност както товародателят, така и крайният получател на товара заедно с превозвача.
Моля да разпоредите постоянно спазването на Чл.26, ал2, т.1, буква А от Закона за движение по пътищата и наредбите към МРРБ и АПИ и да се прилагат еднакво към всички, проверките да бъдат непрекъснати и системни.
Представляваните от нас дружества искаме да транспортираме товарите с разрешените максимално допустими товарни маси, а именно 40 бруто тона на композиция.
Готови сме да участваме в работни групи за предложения и изменения в ЗДП и наредбите за контрол към съответните закони. Подготвили сме предложения с които ще се пресече тази порочна практика. Очакваме Вашия бърз и своевременен отговор.
Ние сме в стачна готовност, като ще предприемем затваряне на пътища с нашите камиони, ако не се прекрати порочната практика системно прояждаща транспортния бранш в България“, завършва писмото на превозвачите, които искат законът да се прилага еднакво за всички.
То е изпратено до МВР, МРРБ, Министерството на транспорта, Областна управа в Бургас, ОДМВР-Бургас и Окръжна прокуратура – Бургас с настояване да бъдат предприети незабавни мерки.
Наш репортер се срещна с представители на 4 от 20-те фирми в цялата страна, които са подписали искането, какво ни споделиха превозвачите – очаквайте след малко.
Чл. 6. (1)
точка 2
в) (изм. - ДВ, бр. 62 от 2017 г., в сила от 01.08.2017 г.) моторно превозно средство с две оси с триосно полуремарке, превозващо при интермодални транспортни операции един или повече контейнера или сменяеми каросерии с обща максимална дължина до 45 фута - 42 t;
Не ми дреме коя е фирмата, нито чия е, но натоварен правилно по закон камион тежи 42 тона, напълно нормално е да го връщат за допълване онзи, който тежи под 40 тона!
Останалото е боклук.
Ае БАЙ Х-сещай са ,аз да не съм 100килограмов ,184см висок кантар на око ве? От къде на къде ще разбера дали един зърновоз е претоварен като мине покрай мен,че да си бъркам в Жоба да им звъня?! Я пий ракията и не са обеснявай публично.