Министри виновни за трагедията в Айтос?
Отговорност за смъртта на Нури Хюсеин и двете му деца носят транспортното и регионалното министерство, обяви експерт
Претоварването на зърновозите е една от причините за катастрофата в Айтос, при която загинаха Нури Хюсеин и двете му деца. Това е стар проблем, за който носят отговорност транспортното и регионалното министерство, каза пред Нова телевизия председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров.
Според него в момента няма ефективна система за контрол на такъв вид претоварване.
„Публична тайна е, че над 90% от камионите са претоварени. Вместо с 40 тона, те карат с 50-60. Това става една неуправляема бомба“, добави той.
„Как един претоварен камион може да е безопасен? Как да му работят спирачките, когато слиза от планината?“, попита Тодоров.
Има мобилни екипи, които правят проверки, но те не получават въпросната информация, която се засича от специализираните кантари, коментира експертът.
„Беше обещано да се изградят 100 кантара или т.нар. рампи, които да следят за теглото на камионите. Проблемът е, че информацията, която те събират, не постъпва при контролните органи, които могат да осъществят проверка на пътя. ТОЛ управлението събира една информация, която е неизползваема“, добави той.
В транспортно министерство има мобилни екипи, които могат да направят тези проверки, но те не получават въпросната информация, която се засича от кантарите, заяви Тодоров.
"Миналата година на същото място отново имаше инцидент със зърновоз, отнел човешки живот. Институциите в лицето на Министерството на транспорта и ТОЛ системата са длъжници на обществото, защото не осъществяват контрол. Публична тайна е, че има фирми, които се занимават с търговия и с транспорт на зърно, които имат закрила от институциите и всички ние, когато се разминаваме с такива неуправляеми бомби, сме в риск", коментира той.
"5000 лева е глобата за претоварен камион, но ще ми е интересно да се направи справка колко са проверените и колко са наказаните", каза още Владимир Тодоров.
Един съвет от мен - пробий си малка дупчица в тиквата, че да излезе всичкия вакуум. Ако междувременно нещо влезе...все ще е файда.
А претоварените прицепи всеки може да ги види по баирите - тъй като са натряскани догоре със зърно пъплят с 5-10км/ч, толкова са им силиците. НО - ДАИ не ги вижда :)
.....и то постоянно са претоварени . От години си е така.
Българина и колкото и голяма заплата да взима,той пак ламтее за немъчени пари!!!!!
Ей това е проблема!!!!
Това да отговорят,а не да получават заплати от нашите данъци и по цял ден да си играят игричките на компютрите в парламента и да отчитат дейност!!!!!!
Те трябва да са в затвора!!!!!!!
Да отговарят!!!!!
Ганьо е ,,експерт,, и е най по въпросите за световната икономика,автомобили,секс,обществени науки и за каквото там се сетите за живота на планетата ....
Ама да се вземе в ръце и да се измъкне от батака в който сам се е набутал......тцъ.....йок.....не става......
Ганьо все чака някой друг да му оправи бакиите ....
Големия брат.......Малкия братовчед.......
И НИ ОПРАВЯТ.....АМА.....ВСЕ ТЕ СА ОТЗАД......
ХАХАХАХА
Така се научихте при комунизма - друг да мисли вместо вас, и друг да ви е виновен. Всичко знаете, всичко можете да обясните. Ама как ще обясните защо сме винаги на опашката?
Защото е пълно с такива дървени философи - комуняги като теб!
Прав е човека за транспортното министерство, защо няма контрол на претиварванията. Ти знаеш ли кво значи да имаш 20 тона отгоре на полезния ти товар или не можеш да броиш до толкова?
"Умници" като този пишман експерт у нас има много. Спомням си апелите на един друг МНОГОЗНАЙНИК, който настояваше (забележете) да се изсекат дърветата около пътя, (които правят сянка през лятото предпазват от снегонавяване през зимата) защото копелдакът му се блъснал в дърво. Но "експерта" не уточнява кой е виновен - дървото, което си стои на мястото или копелдакът, който се е напил и дрогирал.
Така че, пийте, дрогирайте се и карайте неизправни коли, и не забравяйте - Юри Гагарин ви е крив.