Мобилни кантари, камери и полиция ще има на "пътя на смъртта" в Айтос
Хората не са доволни от отговорите на зам.-регионалния министър, който дори не е проверил има ли изготвен проект за обходен път
Мобилни кантари ще теглят товара на тировете, ще бъде осигурено постоянно полицейско присъствие, както и няколко мобилни и стационарна камера за измерване на скоростта на "пътя на смъртта" в Айтос. Това стана ясно от срещата на кмета Васил Едрев и жители на Айтос с институциите.
От петък – събота на място ще бъдат релокирани мобилни кантари, които ще измерват теглото на случаен принцип на преминаващите камиони, предимно на зърновозите. Тук ще има непрекъснато полицейски патрули, ще бъде поставена и стационарна камера за измерване на скоростта, обявиха зам.-директорът на ГДНП старши комисар Борислав Муеров и директорът на ОДМВР-Бургас старши комисар Калоян Калоянов.
Зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Граматиков не каза нищо конкретно пред хората, но обеща да започне работа. Той призна, че не е наясно дори дали има изготвен работен проект за Обход на Айтос. На място са над 40 айтозлии, които продължават да очакват отговори - кога, в какъв срок ще има обходен път, който да изведе тировете от града. Докато това се случи, местните поискаха по-високи бордюри и легнали полицаи, както и всички мерки за ограничаване на скоростта на тежкотоварните камиони и се зарекоха да не спират да се бунтуват до решаване на проблема.
Областният управител на Бургас проф. Мария Нейкова каза, че още в деня след инцидента е координирала взаимодействието между институциите, за да бъде решен проблемът.
Предвид това, че е част от служебния кабинет, зам.-министърът не се ангажира с нищо конкретно, освен работа по техните искания да бъде започната. Това не удовлетвори обаче айтозлии и те продължават да задават своите въпроси. Ето какво каза зам.-министър Граматиков:
„Ще препоръчам хората да се приберат вкъщи. Давам им уверението от позицията, на която съм, че ще се намери най-правилното решение, за да се прекрати безумието, което се случва по пътищата на България. Ние сме с Вас – тук съм да им кажа това. МРРБ има експертизата, за да финализира това, което гражданите искат.
Гражданите искат обходен път. Това вероятно е най-доброто решение, но няма как да се случи с магическа пръчка. Ще се случи по правилния начин, като се спазват всички написани правила. Уверявам Ви, че сме в състояние заедно да финализираме това, което искате.
Сега трябва да не създаваме повече трудности за движението в този участък и да не застрашаваме животи. С кмета и полицията ще обсъдим начините, по които трябва да се върви бавно и напред – кой какво трябва да предприеме за в бъдеще.
Ангажирам се с това проектите, които съществуват или не, да бъдат стартирани в необходимите срокове по правилния начин. Дошъл съм да разбера има ли проект.“
Днес имаше камион бензиновоз който си караше като на могистрала през Айтос нито ДАИ нито ТОЛ нито КАТ го спряха....
Сложете дежурни кантари на всичките кариери, нефто завода, зърно базите, бетон възлите, на пристанището и големите строителни и пътни строежи и много бързо ще се спре този ужас!
Трябва да ви е ясно, че докато не се измете сегашното ръководство, гласовете за закриване на 60 годишната кариера ще са глас в пустиня. От там ви е ясно,че камионите ще фучат през балнеокурорта претонарени и вдигащи облаци фин прах,който лекуващите се , с благодарност към Община Бургас, ще дишат!
По ЗДОИ
Защо триете бе платени бесове
Направете две кръгови по този участък, които не могат да се преминат с повече от 40 км/ч!
Много злоба,много жлъч,много празни приказки на поредния сънувал,,златния кокал,,на Айтос.Я си пий хапчетата.
Активираш тол кантарите които са под асфалта да правят снимка на камиона който минава. После софтуер вижда по регистрационния номер с каква товароносимост на ос е въпросният автомобил и дирекно изпраща глобата ако има претоварване на ос. Правиш същото и пред зърнобазите и пред пристанищата. Инвестицията ще се изплати на първият ден до обяд.
Обаче интерес няма това да се случи, защото повечето претоварващи са фирми на "едни наши хора" и това е публична тайна която се знае от всички в бранша.
Десо, всички дето искате да се изкара трафика извън града! Как точно да стане това по направление Север-Юг. С тунел под града ли? От къде ще мине път въобще???!!!
Извеждане на целия тежкотоварен трафик извън града - единственото решение.