Господ ли вдигна от пейката тези две жени 15 минути преди сигурната им смърт
Седяхме близо час, купихме си сладолед, наоколо имаше и деца, разказват Фатме и Айше
Редовно водя в тази градинка моето внуче, но винаги много внимавам и съм нащрек, защото имам травма още от 7-годишна. През 1970 г. на това място пак стана голяма катастрофа и помня колко много жертви имаше. Снощи излязохме към 20 ч. с комшийката Айше. Разходихме се из лунапарка, купихме си по един сладолед и седнахме на раздумка ей на оная пейка.
Така започва разказът на Фатме пред екипа на Флагман.бг. Тя заедно с комшийката си е дошла тази сутрин, за да види дали снощи, ако са седели още 15-ина минути, щяха да са допълнителни жертви на катастрофата с тира.
Жената ясно очерта с пръст посипаната със зърно пейка с обърнато до нея каменно кошче за боклук. Двете съседки си тръгнали около 21:30 ч., когато намалели съвсем и останалите присъстващи на лунапарка родители и възрастни с деца. В градинката с катерушки докъм 21:00 ч. е имало 15-ина малчугани. Невероятен късмет или има намеса на Господ в спасението на двете жени от пейката в средата на градинката, посипана с останки от автомобили и човешки тела.
Чуйте разказа на треперещите две жени, които са убедени, че им е даден шанс за втори живот:
Разпитаните дотук от нас хора не познават 17-годишния Октай Юмер, за когото ви разказахме, че се намира в много тежко състояние в реанимация. Момчето е било на тротоара, в непосредствена близост до градинката, когато е пометено от каросерията на тира. То е родом от село Пещерско, общ. Айтос.
А ако се сети за нея ще бъде за да я изкорени от лицето на земята
И едно уточнение .Купчините навремето не бяха от пръст , а от пясък. Ако бяха от пръст, щяха и досега да си стоят .А те бяха от пясък и айтозлии ги извлякоха малко , по малко ,за строежите си! А пътното, естествено проспа това!
Наклонът също е доста голям.
Зимата има много силен страничен вятър.
През 80-те си спомням нагоре по пътя имаше купчини пръст в лозята на всеки 300 метра. Тогава питах дядо защо са тези купчини, той ми обясни, заради големия наклон на пътя, спирачките на камионите прегряват и отказват, купчините бяха направени специално, ако на пълен камион му прегрееят спирачките да спре в купчината, да не навлиза в града засилен и без спирачки. По добре да изкриви малко ламарина но да не предизвиква такъв ужас, в днешни дни няма купчини, при отказали спирачки шофьора няма правилен ход .
Кой ще ни опази от чиновническото безхаберие на АПИ-та МАПИ-та и прочее подобни?
На този път навремето имаше оставени огромни купчини пясък, ако има отказ на спирачки, да може автомобила да се забие в тях...
Разбира се, това не помага при заспал или уморен, недовиждащ водач!
Има едно-единствено решение и то е на около 200 метра от бензиностанцията да се направят постепенно увеличаващи се вълни, изработени в самата нивелация на платното , а не недомислиците с "гърбиците"..Така силното разклащане на автомобила ще покаже на водача, че се движи прекалено бързо!.
Там винаги са ставали и ще стават жестоки катастрофи!
Мир на загиналите и спокоен сън на чиновниците от пътното!