Вижте какво ще се случи, ако билетната система на Бургас се срине

В следващите пет години румънската фирма Uti ще осигури авариен екип, който да поддържа валидаторите
Ключови думи:
Румънската фирма УТИ, Бургас, Руска Бояджиева, Димитър Николов, интегриран градски транспорт
04 Декември 2016, Неделя, 19:56 ч.
Автор: Иван КОЛЕВСофтуерът във всеки автобус е автономен и ще записва информацията, която при първа възможност ще се подаде към сървъра
Какво ще се случи, ако софтуерът на новата билетна система на Бургас, който е считан за мозъка на интегрирания градски транспорт, се срине? Този въпрос зададоха бургазлии след внедряването на иновативния продукт.Философията е идентична с тази на метрото в големите европейски градове – чекираш билета си и пътуваш в рамките на един час с неограничен брой на сменените линии.
Притесненията в Бургас дойдоха от факта, че тук тази поръчка бе възложена на румънската фирма „Uti”, която има спорна репутация. Изградила е подобни системи в Букурещ и Брашов, където градските власти се видяха в чудо, за да накарат софтуерът да работи коректно.
Въпреки лошите референции компанията получаваше сериозна държавна подкрепа по времето на правителството на Пламен Орешарски и почти силово бе наложена като победител в обществената поръчка за билетната система на Бургас, която бе на стойност над 18,8 млн.лев. (ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ).
Добрата новина е, че до този момент системата работи без забележки в Бургас, но за проблеми с изпълнителя призна, макар и с половин уста, зам.-кмет на Бургас и ръководител на мегапроекта за интегрирания градски транспорт Руска Бояджиева.
„Да, имахме проблеми. Оказа се, че когато ние правихме обществената поръчка и техническото задание, поехме една изключително амбициозна задача – решихме да обединим всички системи с идеята, че по този начин най-добре ще интегрираме софтуера. Това се оказа нож с две остриета. Много по-лесно щеше да бъде, ако бяхме разделили системите на различни доставчици. Вероятно по-бързо щяхме да проведем и обществените поръчки. Във варианта, в който ние избрахме нещата се оказаха доста сложни, защото, включително и аз се излъгах в очакванията си“, обясни пред Флагман.бг Руска Бояджиева и разясни, че по време на внедряването на системата са се сблъскали с много трудности.
Тя деликатно запази мълчание за проблемите с румънската компания, отклонявайки темата към чисто практическото изпълнение на поръчката – прокарването на ток и интернет към всички 216 спирки на обществения транспорт в Бургас.
По думите й валидаторите ще продължат да работят дори при срив в системата. Те са автономни, имат изградена защита и алтернативен вариант за връзка с централния софтуер.
„Самите валидатори в автобусите работят автономно, дори и при срив в комуникацията между автобуса и диспечерския център информацията се съхранява на борда на автобуса и при възстановяване на системата се актуализира“, обясни Руска Бояждиева
Зам.-кметът на Бургас уточни, че по договор “Uti” трябва да осигури авариен екип, който да поддържа системата в следващите пет години.
За да гарантира, че софтуерът ще работи безупречно общината все пак се е презастраховала и е обучила специалсти от „Бургасбус“, където в последните няколко години бяха назначени куп млади бургазлии със солидно образование.
„Това вече не е бившият ДАП, а едно голямо общинско предприятие с изключително подготвени специалисти“, отбеляза на сесията на ОбС Бургас кметът Димитър Николов.
В категории:
Бургас






Как да избелим белите дрехи
04/03/2025, Вторник 11:20
0

Потребители следят за фалшиви касови бележки
04/03/2025, Вторник 11:00
0

Останах в шок, когато видях, че свекърва ми глади сол, а се оказа толкова полезен трик
04/03/2025, Вторник 10:40
0



На 4 март имен ден има почитано българско име
04/03/2025, Вторник 10:20
0

Потъна в скръб
04/03/2025, Вторник 10:03
0

Важна новина за пенсионерите
04/03/2025, Вторник 10:00
0





Любопитна информация за третия бойкот на големите вериги
04/03/2025, Вторник 09:00
0

Посред зима: Хиляди българи останаха без ток в...
04/03/2025, Вторник 08:49
0


ВИЕ ЩЕ БЪДЕТЕ СЛЕДЕНИ ПО ВСЯКО ЕДНО ВРЕМЕ, КОЙ, КОГА, ОТ КЪДЕ И ПО КОЕ ВРЕМЕ СЕ КАЧВА!!!!......ЧРЕЗ ВАШЕТО ЧЕКИРАНЕ!!!
НЕ СИ ДАВАЙТЕ ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА ОЛИГОФРЕНИТЕ ОТ "БУРГАС БУС" ,ТОВА Е ТОТАЛНО ПРОТИВОЗАКОННО !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАВА АБСОЛЮТНО АНОНИМНА ЕЛЕКТРОННА КАРТА ЗА ПЪТУВАНЕ!!!
"БУРГАС БУС" ГИ ВЪЛНУВА ДАЛИ В ТАЗИ КАРТА ЩЕ ИМА ПАРИ И ДАЛИ ЩЕ СЕ ЧЕКИРАТЕ ЗА ДА ВИ ВЗЕМАТ ЛЕВЧЕТО!!!!!!!!!!!
АБСОЛЮТНО ПРОТИВОЗАКОННО ИЗИСКВАТ И ИЗПОЛЗВАТ ДАННИТЕ ВИ ПО ЛИЧНА КАРТА ЗА ДА БЪДЕТЕ СЛЕДЕНИ ВСЕКИ ДЕН БУРГАСЛИИ!!!!
ЦЯЛАТА ТАЗИ ОЛИГОФРЕНИЯ С НОВИТЕ ЛИНИИ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА БЪДЕТЕ ПРОСЛЕДЯВАНИ !!!!!!!!!!
ДАЛИ ЩЕ БЪДЕТЕ СТАДО ОФФФЦЕ ЗАВИСИ ОТ ВАС!!!!!!!!!!!!
ОТИВАЙТЕ И СИ ИСКАЙТЕ НОВИ АНОНИМНИ ЕЛЕКТРОННИ КАРТИ ЗА ПЪТУВАНЕ!!!!!!!!!!!
НИКОЙ ДА НЕ ИЗПОЛЗВА ТЕЗИ ,КОИТО СТЕ СИ ИЗКАРАЛИ И В КОИТО СА ВИ ВКАРАНИ ЛИЧНИТЕ ДАННИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
----------
Ако човек не е наясно как стоят нещата на място ще си каже:"Брей,тук работата е много сериозна!" Е,да а ма не е!Чичо Митко явно не е чувал поговорката:"Със стари курви,нов бърдак не става!"
В Бургасбус ръководния състав си е все същия с малки изключения на спуснати от "горе наши хора"без никакъв опит и съмнителни умения.През годините имаше хора които се опитваха да променят нещо ,но обикновено бяха "наритвани"веднага.
И все пак...беше ли необходимо на фона на всичко наоколо,това разточителство?
Да си купя нова кола, която предварително ми е ясно че не мога да поддържам и изплащам само за да приличам на съседите,докато децата ми са без обувки (примерно)си е живо престъпление и безотговорност.