Надзорът за билетната система в градския транспорт на Бургас е гарантиран. Ако румънската Uti се провали - няма да платим

Зам.-кметът Красимир Стойчев смята, че румънската компания Uti има достатъчно опит да се справи с внедряването на интелигентната система за управлението на градския транспорт в Бургас
13 Януари 2015, Вторник, 10:24 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Иван КОЛЕВДобре е, че няма ново обжалване на обществената поръчка за 18,8 млн.лв., за да не загубим европейското финансиране на проекта
-Г-н Стойчев, под ваш контрол е обществената поръчка за внедряване на билетната система. Тя е най-дълго проточилата се. Готови ли сте вече да подпишете договор за изпълнението й?-Да, готови сме да подпишем договор. Комисията за защита на конкуренцията(КЗК) е отхвърлила жалбите на две фирми. Във Върховния административен съд(ВАС) е обжалвала една от тях, но доколкото знам вече е оттеглила жалбата си и оттук нататък няма пречки да подпишем договор с фирмата-победител – Uti group.
-Как успяхте да убедите консорциума атакуващ процедурата във ВАС да оттегли жалбата си?
-Не знам. Така са си решили. Трябва тях да попитате.
-Можеше ли Бургас да загуби парите по този лот на проекта за Интегриран градски транспорт, ако ВАС беше върнал преписката отново в Община Бургас?
-Реално имаше. Ясно е, че, ако не изпълним проекта по Интегрирания градски транспорт ще загубим средствата. Крайният срок, в който трябва да се усвоят тези 18,8 млн.лв. е април 2016 година.
-Имате ли подозрения, че румънската фирма Uti, която е класирана на първо място ще се справи с тази поръчка?
-Нямаме подозрения, че няма да се справи. Напротив. Доколкото разбираме Uti group са реализирали много подобни проекти в международен аспект и винаги са си вършили работата доста добре. А и не забравяйте, че надзорът е в наши ръце - ако те не изпълнят това, което трябва – няма да им се плати.
-Какви бяха референциите на Uti group, къде другаде са внедрявали подобни системи?
-Влизаме в тема, която е от компетенцията на комисията. Аз самият не съм неин член, но знам, че са представили референции от Румъния, работили са по проекта в София, както и Министерството на транспорта в България. Изпълнили са и проекти от Европейската комисия. Според мен имат достатъчно опит.
-Кога ще се реши дали други превозни средства на масовия транспорт – например таксита, ще може да се движат по бързите автобусни линии?
-В момента се обсъжда транспортната схема. Колегите използват и срещите с гражданите за обсъждането на бюджета, за да може да се започнат и дебатите. Но все пак това ще го подложим на широка дискусия, за да се избере най-приемливият вариант.
-А как ще контролирате нарушителите, които се движат по бързите линии?
-Контролът ще се извършва и от УКОРС, и от КАТ. А и предвиждаме по всички линии на BRT да има видеонаблюдение. Нарушителите ще бъдат записани и ще получават глобата си автоматично.
В категории:
Бизнес






Защо ЕС мрази точно този европеец?
25/03/2025, Вторник 16:24
0





Това са най-самотните зодии
25/03/2025, Вторник 15:40
0

Първо място за учениците от Свети Влас на общинския кръг на националната викторина по безопасност на движението
25/03/2025, Вторник 15:30
0

Вече правя само бъркана с лъжица баница, друг метод и рецепта не признавам
25/03/2025, Вторник 15:18
0

Слънчево затъмнение в Овен на 29 март: Кои зодии трябва да внимават
25/03/2025, Вторник 15:00
0



Пътничка скри кокаин за 2 милиона лева в куфар, хванаха я на летището в София
25/03/2025, Вторник 14:40
1

Защо на Благовещение се пробиват ушите на момиченцата
25/03/2025, Вторник 14:00
1

Дунав мост при Русе ще бъде затворен за движение на 27 март
25/03/2025, Вторник 13:40
0

Любовта идва като буря за тези 5 зодии
25/03/2025, Вторник 13:20
0
Трябва да се спре с практиката да печели фирмата предложила най-ниска цена а после само се оплакваме от качеството.
Ясно е, че румънците са си платили на другата фирма да изтегли жалбата и тази фирма ще се приспадне от инвестицията под някаква форма. По този начин вече беше изнудена и фирмата спечелила пробива към Струга.