×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният


Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният
Всяка аерогара има район на въздействие от около 100-150 км в диаметър, четири летища в България не са много и всяко има функцията си, подчерта Дойчин Ангелов
Тема в развитие
Да се създаде бургаска авикомпания за редовни полети през зимата, предлага експерт Областният управител на Бургас Пламен Янев загуби легитимност Среща за летище Бургас (ВИДЕО) Само двама от СЕК дойдоха на срещата на областния управител Пламен Янев с граждани за летище Бургас Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама Кметът на Поморие с работещо решение, за да има Летище Бургас 5 целогодишни авиолинии На живо във Флагман.бг: Може ли летище Бургас да има целогодишни полети Туроператор, финансиран от държавата, за да рекламира Бургас, наплю Южното Черноморие Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт" Ремонтът на летището в Бургас - акция срещу Слънчев бряг? Кметът на Поморие настоява за времеви график „Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!  Концесията на летище "Бургас" да бъде "скъсана", искат хотелиери "Фрапорт" демонстративно разбива бизнеса на един от най-успешните региони на България "Фрапорт" поиска да увеличи летищните такси Задава ли се германско нашествие в Поморие? Ремонтът на летището в Бургас съсипва бизнеса Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област „Фрапорт“ иска да затвори летище Бургас за 6 месеца, взривява сезон 25 Натискът на кметовете даде резултат, големите авиокомпании идват на среща в Бургас след дни Кметът Иван Алексиев поиска от държавата достъп до договора с Летище Бургас Туристическият бранш застана зад кмета на Поморие Иван Алексиев по казуса Летище-Бургас ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец След среща между „Фрапорт“ и Сдружение „Напред Несебър“ стана ясно: Повече полети още през април, но не достатъчно Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас Ефектът "Фрапорт": Варна взе немския и британски пазар, а Бургас - полския Кметът на Поморие настоява за целогодишни пасажерски полети пред ръководството на Летище Бургас Туристическият бранш в Поморие: „Фрапорт“ затвори летище Бургас, насочи полетите към Варна
виж още
скрий
11 Април 2024, Четвъртък, 18:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Фондът за развитие на аеропорта е добра инициатива, която има бъдеще, убеден е директорът на Летище Пловдив

Дойчин Ангелов е изпълнителен директор на Летище Пловдив. Богатият му управленски опит успя да развие аеропорта в центъра на страната така, че да има целогодишни полети от и до града под тепетата. Разговаряме с него на темата за учредявания в момента Фонд за развитие на Летище Бургас, който обедини общините в областта.

- Г-н Ангелов, кметовете от Бургска област ви сочат за пример и сега Летище Бургас ще се опита даа приложи модела на пловдивската аерогара. Каква е всъщност формулата за развитие на Летище Пловдив, която допринася за неговия успех?

- Доколкото следя информацията, която излиза от Бургас, виждам инициатива на общините от региона да създадат Фонд за развитие на Летището. Това е инструмент, който специално при нас е изпитан във времето - да се разговаря с авиокомпании за нови дестинации. Това е формулата. Когато има такъв фонд и финансов ресурс е добре, тъй като авиокомпаниите искат финансови стимули да започнат курсове към дадена дестинация. Така нещата се случват по-бързо и по-лесно.

- Бихте ли дали някъкав съвет или да споделите опит за развитието на Летище Бургас.

- Ситуацията е подобна. Приемаме, че Бургас е сезонно летище, което работи основно през лятото, а след това няма полети. Преди години беше същото на Летище Пловдив. Имахме само чартърни полети през зимата, те намаляха рязко и практически се стигна до идеята, че това трябва да се промени и да има целогодишни линии. Те са гръбнакът на нашата дейности. Ако има чартъри, каквито в Бургас има по принцип достатъчно през лятото, то трябва да се запълни и останалта част от годината. Посоката е правилна.

- Това ли е моделът за развитие на по-малките летища?

- Това е успешен модел, който съществува на много други места в Европа. Изпитано е и работи - летищата се развиват добре, ползвайки Фонд за развитие, като този, за който сега се говори за Летище Бургас.

- Колко целогодишни линии обслужва Летище Пловдив?

- Към момента, за съжаление, броят им намаля по ред причини. Но във времето с този инструмент открихме над 7 такива дестинации, които се обслужват целогодишно. Не е много, но без помощта на Фонда и това нямаше да се случи. Много зависи какъв е финансовият ресурс и как се управлява. Говорим за това, че преговорите с авиокомпаниите трябва да се осъществяват от професионалисти, които имат опит в авиационния маркетинг. Процесът не е бърз, тъй като целогодишните линии, за разлика от чартърните, се планират на принципа „Зима-Зима”, „Лято-Лято”, тоест една година напред. И когато се договори една лини, обикновено отнема 1 година до старта. Това обаче не значи, че не трябва да се прави, независимо, че не става мигновено.

- Заговори се наскоро за суми от по 200 000 евро за дотация на линии...

- Формула и тарифи няма. Всичко е въпрос на договореност между авиокомпанията и екипа, който участва в преговорите от страна на летището. Диапазонът е доста голям и затова не бих се ангажирал да потвърдя или отрека. Не е изключено да има договореност за такива суми, но няма някаква конкретна тарифа, която се ползва масово. Авиокомпаниите преценяват сами риска и се влияят от много фактори. На тази база стъпват при определянето на сумите.

- Ако трябва да съпоставим Летище Бургас с това в Пловдив, то второто сякаш се намира на доста по-добро географско място - в центъра на България и от него може да се стигне по-лесно до всички дестинации в страната. За сравнение в Бургас не е така, защото тук сме изцяло в Източна България. Има ли как Летище Бургас да се конкурира с Летище Варна например, което вече е разработено целогодишно?

- Според мен, има как. В крайна сметка всеки регион има дадености, които могат да се използват, за да се обоснове една целогодишна линия. Мисля, че и Бургаският регион предлага много неща, които не са свързани с летния туризъм. Важен фактор е и възможността за т.нар. „етнически трафик” - българската диаспора в различни държави, които искат да пътуват до родните си места по-бързо и по-удобно. Това трябва задължително да се проучи и използва. Така че като говорим за съвети - това са нещата, които формират основата на един възможен пътникопоток към Бургас през зимата.

- На практика четирите най-големи градове в България имат летища. Това не е ли прекалено много за страна като нашата за целогодишен трафик?

- Приема се, че районът на въздействие на едно летище е от порядъкът на 100-150 километра диаметър. Имам предвид населението, което живее в този район, съществуващата индустрия и бизнеспътуванията, но и туристическият елемент. Той не е само сезонен. Има видове туризъм като конферентен, културен, исторически и други - елементи, които ако се развиват правилно, четирите или петте летища в страната изобщо не са много.

 


В категории: Бизнес , Бургас


3
Коментара по темата
3.
Дернев
11.04.2024 22:30:44
0
2
Разликата в концисионерите е сериозна. Както и между Пд и Бс. Въпреки, че и между Сф и Вн е съществена. Но БГ не е голяма и трябва да се мисли за комплексно развитие.
2.
Бургазлия
11.04.2024 21:26:16
1
7
Вън ТИМ от Бургас!
1.
XX
11.04.2024 20:17:34
0
2
Може.
Сега да извадят и парите. Щом разбират от правилни модели, трябва да имат и пари.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
5 отблъскващи грешки по време на целувка 5 отблъскващи грешки по време на целувка Обърнете най-голямо внимание на лошия дъх Утре е важен ден за бургаското Барби, следва 37-а вливка... Утре е важен ден за бургаското Барби, следва 37-а вливка... Медици масово отказват да й поставя повече филъри в устните заради опасността от некроза Най-големите скандалджии в зодиака Най-големите скандалджии в зодиака Скандалите и свадите с тези зодии са вързани в кърпа Рецепта за агнешко с кисело мляко Рецепта за агнешко с кисело мляко Един от шедьоврите на българската кухня Акула изплува на плаж в Бургас (СНИМКА) Акула изплува на плаж в Бургас (СНИМКА) От близко заведение са съдействали, за да бъде върната акулата обратно в морето Експерти дават съвети как да спрем да мислим прекалено много и да се тревожим Експерти дават съвети как да спрем да мислим прекалено много и да се тревожим Тревожността е бич на нашето време и психолозите обръщат все повече внимание на преодоляването ѝ Условна присъда за Васил, хванат с пико и коноп на паркинг в жк. „Лазур“ Условна присъда за Васил, хванат с пико и коноп на паркинг в жк. „Лазур“ 37-годишният бургазлия бе спипан с дрогата миналото лято до блок 13 в комплекса Тази тв водеща се прояви с нов гаф в ефира, заекна и не успя да прочете текста си Тази тв водеща се прояви с нов гаф в ефира, заекна и не успя да прочете текста си Цънцарова вече не се справя добре със задачите си  Майката на тази силиконка категорична: Преди пластичните операции беше по-красива! Майката на тази силиконка категорична: Преди пластичните операции беше по-красива! Екатерина отглежда дъщеря си след загубата на татко й - ливанеца Абдул Гани. Той бил банкер и тъкмо на него двете жени дължат охолния си живот Масова практика: Живееш под наем, въпреки че имаш апартамент Масова практика: Живееш под наем, въпреки че имаш апартамент Някои пък правят компромис с малко жилище, за да имат собствен дом
Марихуаната става нискорисков наркотик в САЩ Марихуаната става нискорисков наркотик в САЩ Досега спадаше към категория едно, включваща хероин, екстази... Пациентка отиде на преглед, оказа се умряла Пациентка отиде на преглед, оказа се умряла Жената останала в шок, била "мъртва" от месеци Ето какво ще ядат спортистите на Олимпиадата в Париж Ето какво ще ядат спортистите на Олимпиадата в Париж Разкриха какво ще включва менюто им Бунт в "Икеа" и "Метро" Бунт в "Икеа" и "Метро" Германският синдикат "Ферди" (verdi) започна общонационална стачка в секторите на търговията на дребно и едро в Германия Млада жена не можеше да забременее - оказа се, че тя е мъж заради рядък синдром Млада жена не можеше да забременее - оказа се, че тя е мъж заради рядък синдром Тя отишла на консултация при гинеколог, който след обстоен преглед ѝ казал, че биологично те не може да се нарича жена Трансферна бомба на Острова - ще играе ли Салах в Саудитска Арабия Трансферна бомба на Острова - ще играе ли Салах в Саудитска Арабия Египтянинът изкара седем сезона в Ливърпул и за това време успя да спечели Шампионската лига, Световното клубно първенство, ФА Къп, Суперкупите на Европа и Англия, две Купи на лигата, както и Висшата лига Американските войски се изтеглят от Африка Американските войски се изтеглят от Африка Нигер заменя западните сили в страната с руски Цените в еврозоната продължават да се стабилизират Цените в еврозоната продължават да се стабилизират Европейската централна банка ще намали лихвените проценти през юни Всеки ден тя пиеше чай с мляко, докато накрая.... Всеки ден тя пиеше чай с мляко, докато накрая.... Виетнамката често пропускала обяда или вечерята и ги заменяла с любимата си сладка напитка Задържаха 40 медицински служители при разследване в интензивни отделения за новородени Задържаха 40 медицински служители при разследване в интензивни отделения за новородени Мрежата от около 300 души е работила с 20-процентна комисиона и е прехвърляла бебета от интензивните отделения на държавни към частни болници
Тодор ТАГАРЕВ, бивш министър Тодор ТАГАРЕВ, бивш министър Сега всички са срещу ПП

Виц на деня Виц на деня Тази година финансовите институции ще отпускат кредит "Великден" - за агнешко, козунаци и яйца!

Виц на деня Виц на деня Син споделя в писмо до майка си:
- Мамо, роди ти се внуче, обаче жена ми нямаше кърма и го дадохме на една негърка да го храни, и то за една седмица взе че почерня!
Отговор на майката:
- Сине, да ти призная едно време като те родих и аз нямах кърма и те хранех с мляко от кравата, но виждам, че чак сега са ти поникнали рогата...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Германец на почивка в България разпозна старото си Ауди, което преди 25 години беше предал на вторични суровини.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори