Какво да правим, ако смартфонът ни "умре"?
Днешните смартфони са нещо страхотно. Едва ли много хора си дават сметка, че само допреди десетина (че и по-малко) години подобна изчислителна мощ, каквато притежават съвременните "умни" телефони, беше приоритет единствено на шепа скъпи РС системи.
Но като всяко човешко изобретение, освен силни страни, смартфоните имат и някои слаби. Една от тях е, че колкото по-съвършени и сложни стават те, толкова по-податливи са на системни грешки и повреди.
В някои случаи, разбира се, проблемът може да е съвсем незначителен, макар на пръв поглед да изглежда фатален.
Затова, когато вашият смартфон предаде богу дух, не е нужно веднага да тичате към магазина и да търсите специализирана помощ.
В повечето случаи това е най-добрата идея, разбира се, но ако сте извън града на почивка сред природата или на път, а телефонът ви трябва спешно, ето няколко прости метода за "възкресяване" на привидно "умрялото" ви комуникационно устройство.
Софтуерен рестарт
Макар да изглеждат като телефони, съвременните мобилни устройства са по-скоро компютри по своята същност. И също като вашето РС имат опция за софтуерно рестартиране в случай на системна грешка или "зависване".
Имайте предвид, че при извършване на тази операция всички незаписани данни ще бъдат изгубени (точно както се случва при работа с класически компютър), но цялата останала информация в телефона ви ще се запази непокътната.
Тъй като днес съществува доста широко разнообразие от марки и модели сред смартфоните, ето кратки указания как да извършите софтуерен ресет за някои от най-разпространените видове.
Android - Повечето телефони, работещи под управлението на популярната операционна система на "Гугъл", са доста просто устроени в това отношение. За да ги рестартирате, е достатъчно да изключите телефона и да го включите отново. Ако това не помогне, значи проблемът е доста по-сериозен и софтуерният рестарт няма да ви е от полза.
BlackBerry (с QWERTY пълноформатна клавиатура) - За да извършите софтуерен рестарт, натиснете и задръжте едновременно клавишите ALT+CAP+DEL. Екранът би трябвало да изгасне и телефонът ви да се рестартира.
BlackBerry (SureType) - Натиснете и задръжте едновременно клавишите ALT+CAP+десния Shift+DEL. Когато екранът изгасне, пуснете клавишите.
BlackBerry (touchscreen) - Изключете телефона и махнете батерията поне за 30 секунди. След това я поставете отново и включете устройството. iPhone 4 или по-стар модел - Натиснете едновременно Sleep/Wake бутона в горната част на телефона и Home бутона под дисплея. Задръжте за около 10 секунди, докато екранът изгасне. След това би трябвало да видите логото на Apple и телефонът да се рестартира софтуерно.
iPhone 4S - Същата операция, но с едновременно натискане на On/Off и бутона Home. Задръжте за 10 секунди, след което екранът би трябвало да изгасне и да последва рестарт.
Microsoft Windows Phone 7 (всички модели) - Подобно на Android телефоните за софтуерно рестартиране е достатъчно да изключите телефона и да го включите отново. Ако това не помогне пробвайте да махнете батерията за поне 30 секунди и да я поставите обратно. След това опитайте да включите телефона.
Nokia (всички модели) - Изключете телефона и махнете батерията за поне 30 секунди. След това я поставете отново и включете устройството.
Ако това не помогне можете да опитате да наберете кода #7380# от клавиатурата и да натиснете Yes (или зелена слушалка).