Откриват най-дългия тунел в България, пътуваме до Гърция и Банско с час по-малко
Още през февруари, когато се очаква да завърши ремонтът на ключов участък от АМ "Струма", съоръжението ще бъде отворено за движение
С час по-малко ще пътуваме до ски пистите край Банско и до топлите гръцки плажове на Бяло море. Това става с откриването на най-дългия тунел от нас, който към момента се изгражда. Ключовият участък от АМ "Струма" се очаква да бъде завършен още през февруари.
Отсечката от Благоевград до Симитли, която включва и най-дългия пътен тунел у нас „Железница“ с дължина 2 километра, се строи от 2019 г. насам като по-голямата част от нея, включително и тунела са отдавна готови. Заради некачествени геологически проучвания обаче свлачища и срутища застрашиха участъците преди и след тунела. Наложи се укрепването им, което забави пускането на отсечката с близо две години, предава "Телеграф".
Укрепителните работи по свлачището от северната страна включват и изграждането на двулентов тунел, през който да мине платното в посока Гърция и който да защити трасето от евентуално ново активиране на свлачището.
Завършек
В момента работата по изграждането на минитунела е завършена на 90% и той трябва да е окончателно готов през февруари. Източници от пътната агенция потвърдиха, че работата е в краен етап, но все още няма утвърдена дата за рязане на лентата на отсечката.
„В първия момент, когато имаме окончателно посочена дата за пускането, това ще бъде обявено“, казаха от агенцията.
Отпушване
Пускането на участъка ще има осезаем ефект за пътуването от София до Банско и гръцкото егейско крайбрежие. Най-силен той ще бъде за пътуващите в посока София, за които тапите в участъка традиционно водеха до образуване на километрични колони в края на всеки летен уикенд или сбор от празнични дни около Великден, Гергьовден, 24 май, 6 и 22 септември. За връщащите се от ски и море с пускането на отсечката тези тапи, които водеха до над час забавяне, ще изчезнат.
В посока и Банско, и Гърция обаче тапата се очаква просто да се измести до Симитли, където магистралата свършва. Окончателното премахване на препятствията по пътя ще се случи едва след построяването и на последния оставащ участък от магистралата – този през Кресненското дефиле. Утвърдени срокове за това обаче още няма.