×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Блокираха достъпа на Мъск до данни на Министерството на финансите
  • Отпадат „контактните бележки” за децата в детските градини и ясли
  • ГДБОП предупреди за измамна атака с мейли от името на реални адвокати
  • Затварят за движение на МПС на улицата между бл.184 и бл.181 в жк. Изгрев за ремонт
  • Децата до 14-годишна възраст могат да пътуват с безплатни карти в градския транспорт
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище, част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари


Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище,  част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари
Разбирам Тишев, че е загрижен за работниците, но пътят за решаването на този въпрос не е в създаването на конфликт между Община и Държава, смята Павел Маринов
08 Юли 2014, Вторник, 21:54 ч.
Автор: Боряна ТЕНЧЕВА

Ако се караме, чак следващото поколение може да дочака Бургас да се отвори към морето

- Г-н Маринов, с изпълнителния директор на Пристанище-Бургас Николай Тишев сте на различни позиции за отварянето на Зоната за обществен достъп. Вие сте съпартийци и представлявате държавни структури, защо има разминаване между вас? Говорите ли си?

- С г-н Тишев многократно сме говорили на тези теми, той е напълно в течение на проектите за Зоната за обществен достъп. Аз разбирам неговата тревога и че е загрижен за предприятието и за работещите в него. Напълно основателна е тревогата, която той изразява. Но пътят за решаването на тези въпроси не минава през създаването на конфликти между Община и Държава. Трябва да се работи всеки ден по този въпрос, за да може да се намали риска от фалит на пристанищния оператор. Колкото по-рано се случи това, което е написано в документите, толкова по-добре за пристанищния оператор, за хората, за града.

- Ще има ли съкратени хора от Пристанището, реални ли са опасенията на хората и кой тогава подклажда конфликта между хората, които от една страна искат свободно да стигат до Морска гара, а от друга – на работниците и служителите на порта?

- Не трябва да остане никакво съмнение за качеството на проектите, свързани с модернизация и развитие на пристанище Бургас и не трябва те да бъдат използвани  за каквито и да било политически цели. Въпреки, че този проект беше платформа на партията, която ме е определила за областен управител три избора поред – 2007, 2009, 2011 година. Всички си спомняте, че той беше промотиран по такъв начин, че да стане необратим. Съпротивителните сили срещу него са големи и по-голяма част от тях не излизат от страна на обществеността в Бургас, а имат някакви други интереси. За да успокоя работниците и служителите на пристанището – никой не е изисквал да се съкращават хората от пристанищния оператор. Никой не го е искал и не е ставало никога дума за това. Това го казвам категорично, както в качеството си на областен управител сега, така и като бивш изпълнителен директор на Зоната за обществен достъп.
За да могат да слязат пасажери на пристанището, трябва да има контактна зона, която в Бургас не съществува за момента в пълнота. Зоната е оразмерена така, съгласно проекта, че да обслужва150 хиляди пътници годишно, което означава, че 75 кораба трябва да дойдат в Бургас. В момента морето е отделено от града. Пристанищният оператор ще бъде превърнат в по-мощен оператор на пасажери от „Бургасбус“.
Никой не смята да затваря корабни места. Никакви опасения не може да има за бъдещето на пристанищния оператор, както и за бъдещето на града. Дали тези места трябва да бъдат ползвани за скрап или за пътници, е въпрос, който се обсъжда на междуведомствен експертен съвет, чийто председатели са министрите на транспорта и на регионалното развитие. Всички проекти, съгласно Генералния план за развитие на Пристанище-Бургас, чиято валидност изтича 2015 година, предвиждат Пристанище Изток да стане пасажерски терминал, тъй като е най-близо до жилищната част на града. Не случайно бяха инвестирани пари от японския заем в търговската част на порта. Той обаче остана недовършен, благодарение на това, че вторият транш беше прекратен от предишното управление. Сега щяхме да имаме терминал за контейнери, който да съответства на този в Румъния.

- Има ли противопоставяне между развитието на търговската и пасажерската част?

- В никакъв случай тези теми не трябва да бъдат противопоставяни – търговската и пасажерската част, развитието на Пристанището, на Община Бургас и на останалите черноморски общини. Винаги е имало различни тълкувания на темата. Трябва всички да работим в една посока. Защото в противен случай чак следващото поколение може да почака Пристанището да се отвори за Бургас, което носи нов тип доходи. От първия ден, от който съм тук, аз очаквам да видя план за развитието на човешките ресурси от пристанищния оператор. Не съм го виждал досега. Който от работниците иска да бъде преквалифициран – ще има тази възможност. Но да държим най-печелившите и представителни корабни места в този вид и при тези условия на труд – това не може да продължи дълго.

- Какво точно ще обхваща Зоната за обществен достъп?

- Цялата територия на Пристанище Изток е Зоната за обществен достъп – Морска гара, жп гарата и автогарата на Общината. Голям част от проекта вече е компрометиран, защото всеки участник в него прави това, което си иска, без да се съобразява с интересите на останалите, за съжаление. Има ПУП, който преквалифицира търговската част в пасажерска, а товарите ще са в другата част на пристанището.

- Как могат да бъдат защитени интересите на работниците?

- Трябва да се направи планиране на човешките ресурси. Този разговор може да се направи в самото пристанище. Може да се направи ново щатно разписание. Не са големи разликите при обслужване на морски пътнически превоз и на товарния. Не са чак толкова драматични промените, свързани с преодоляване на психологически и физически пречки. Готов съм да съдействам, ако има такива.

- Има ли икономическа обосновка, че круизният туризъм ще е по-печеливш?

- Целият свят върви в тази посока и Бургас не може да прави изключение.

- Защо на тази среща не дойдоха представители на ръководството на Пристанище-Бургас?

- Попитайте тях. Аз поканих чрез медиите на среща тези, които смятат, че са им застрашени работните места.

- В момента сме в предизборна обстановка, смятате ли че това е причината за този конфликт?

- Няма конфликт, има неяснота. Всеки човек има страхове за работното си място, за семейството си. Аз съм готов да поканя всеки, за да обсъдим общата посока на развитие.


В категории: Политика


1
Коментара по темата
1.
Измекяри
08.07.2014 21:36:06
0
5
Кпй с кого се кара? Единственото българско пристанище, затворено на неплащащи хора? Какво ви е станало? Рекет в кръвта?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Гладиаторски дуели и инфарктни моменти на 16-тия шахматен мемориал за купа "Янко Гюзелев" Гладиаторски дуели и инфарктни моменти на 16-тия шахматен мемориал за купа "Янко Гюзелев" Гросмайстор Момчил Николов за втора поредна година завоюва престижното отличие Ограничават движението в едната лента по Царево-Ахтопол, ето защо Ограничават движението в едната лента по Царево-Ахтопол, ето защо Причината е ремонт на водосток Знаците, които показват, че той определено си пада по теб Знаците, които показват, че той определено си пада по теб Ето кои ся те Една от три жени между 18 г. и 60 г. страда от липса на интерес или удоволствие от секса Една от три жени между 18 г. и 60 г. страда от липса на интерес или удоволствие от секса Проблемите във връзката - неразбирателствата, липсата на комуникация и на внимание може да намалят желанието за секс у жената Зодиите, които ще получат мечтано предложение преди края на февруари Зодиите, които ще получат мечтано предложение преди края на февруари 4 зодии ще се радват на положителни оферти Пламен Карашев съобщи голяма новина навръх рожденния си ден Пламен Карашев съобщи голяма новина навръх рожденния си ден Националният празник ще бъде отбелязан по незабравим начин в Бургас Хотелиери ни скубят с 10% повече от миналата година, почивките в Гърция и Турция по-скъпи с 30% Хотелиери ни скубят с 10% повече от миналата година, почивките в Гърция и Турция по-скъпи с 30% Оправдават се с липсата на работна ръка и принудата да плащат повече на служителите си „Щастието на французойката“: торта суфле без печене „Щастието на французойката“: торта суфле без печене Всички любители на сладкото са луди по нея Просто изсипете пакетче мая в пералнята и решете този проблем Просто изсипете пакетче мая в пералнята и решете този проблем Опитните домакини заместват купешката белина с мая за хляб Продавачите на мартеници отчаяни от продажбите заради лошото време Продавачите на мартеници отчаяни от продажбите заради лошото време Температурните аномалии сриват продажбите в навечерието на 1 март
Атанас Зафиров: БСП ще има зам.-министри в три ведомства Атанас Зафиров: БСП ще има зам.-министри в три ведомства  Филип Попов ще бъде зам.-министър в МВР от БСП Тази турска знаменитост подари бебе за РД на мъжа си Тази турска знаменитост подари бебе за РД на мъжа си „Най-хубавият подарък за ЧРД!“, възкликна щастливият татко в социалните мрежи още същата вечер, споделяйки първа снимка на ръчичката на новороденото си момченце Звезда от турското кино е по-тъжен отвсякога Звезда от турското кино е по-тъжен отвсякога Загуби баща си Тя е една от най-великите в тениса, но защо днес е в инвалидна количка Тя е една от най-великите в тениса, но защо днес е в инвалидна количка 43-годишната рускиня беше заснета от папараци в компанията на двете си деца, като на единия ѝ крак ясно се виждаше превръзка Съди нещастния си брат за 150 млн. Съди нещастния си брат за 150 млн. Братът на актьора от своя страна категорично отрича обвиненията, заявявайки, че живее скромно и няма достъп до подобни суми Супермоделката, по която всички припадаха днес прилича на клошарка и яде McDonalds Супермоделката, по която всички припадаха днес прилича на клошарка и яде McDonalds Манекенката Тайра Банкс има шокираща визия и яде McDonald's Как българите, обвинени в шпионаж за Русия, е трябвало да настройват обществото срещу Украйна Как българите, обвинени в шпионаж за Русия, е трябвало да настройват обществото срещу Украйна Те разлепили стикерите на Еврейския музей във Виена, свързвани със смятаната за крайнодясна бригада "Азов" на украинската армия 75 млн. цветя за Свети Валентин изнесоха турските производители 75 млн. цветя за Свети Валентин изнесоха турските производители Най-голям дял в износа за празника се пада на Холандия Излюпи се нов бизнес - дават кокошки под наем Излюпи се нов бизнес - дават кокошки под наем Птичият грип вдигна цените на яйцата до небесата Руснаците превзеха Торецк, вкарват в капан и хиляди украински бойци Руснаците превзеха Торецк, вкарват в капан и хиляди украински бойци Военните анализатори гадаят дали след падането на 74-хилядния град неговите завоеватели ще помогнат за обкръжаването на Покровск или ще тръгнат към Константиновка
Калин Сърменов, директор на Сатиричния театър Калин Сърменов, директор на Сатиричния театър Системата на театрите колабира! Виц на деня Виц на деня - Брей, че си отслабнала! Каква е тайната?!
- Картофи, лук, чушки, домати, краставици, бамя.
- И само това ли ядеш, а месо?
- Абе какво ти ядене, копах ги!
Виц на деня Виц на деня - Какво работиш?
- Шофьор съм.
- Каква заплата ти дават?
- Седем милиона долара!
- Стига, бе, къде работиш?
- Във "ФОРМУЛА 1"!...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато мъж хване шаран, това е риболов.
Когато жена хване шаран, това е брак!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори