×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • България е на дъното по размер по минимална заплата
  • Петима са пострадали от пожара, избухнал в автосервиз в село Лозен
  • Хванаха млад шофьор с 4,10 промила алкохол в кръвта
  • Китай увеличи митата за американски стоки на 125 процента
  • Cirque du Soleil идва в България с шест представления догодина
  • Откриха четири миниатюрни скрити планети близо до Земята
  • Сирия и Южна Корея установиха дипломатически отношения
  • До края на юни пускат пътя Мездра - Ботевград
  • Две коли и два полицейски мотора се удариха в София, има пострадал
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище, част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари


Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище,  част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари
Разбирам Тишев, че е загрижен за работниците, но пътят за решаването на този въпрос не е в създаването на конфликт между Община и Държава, смята Павел Маринов
08 Юли 2014, Вторник, 21:54 ч.
Автор: Боряна ТЕНЧЕВА

Ако се караме, чак следващото поколение може да дочака Бургас да се отвори към морето

- Г-н Маринов, с изпълнителния директор на Пристанище-Бургас Николай Тишев сте на различни позиции за отварянето на Зоната за обществен достъп. Вие сте съпартийци и представлявате държавни структури, защо има разминаване между вас? Говорите ли си?

- С г-н Тишев многократно сме говорили на тези теми, той е напълно в течение на проектите за Зоната за обществен достъп. Аз разбирам неговата тревога и че е загрижен за предприятието и за работещите в него. Напълно основателна е тревогата, която той изразява. Но пътят за решаването на тези въпроси не минава през създаването на конфликти между Община и Държава. Трябва да се работи всеки ден по този въпрос, за да може да се намали риска от фалит на пристанищния оператор. Колкото по-рано се случи това, което е написано в документите, толкова по-добре за пристанищния оператор, за хората, за града.

- Ще има ли съкратени хора от Пристанището, реални ли са опасенията на хората и кой тогава подклажда конфликта между хората, които от една страна искат свободно да стигат до Морска гара, а от друга – на работниците и служителите на порта?

- Не трябва да остане никакво съмнение за качеството на проектите, свързани с модернизация и развитие на пристанище Бургас и не трябва те да бъдат използвани  за каквито и да било политически цели. Въпреки, че този проект беше платформа на партията, която ме е определила за областен управител три избора поред – 2007, 2009, 2011 година. Всички си спомняте, че той беше промотиран по такъв начин, че да стане необратим. Съпротивителните сили срещу него са големи и по-голяма част от тях не излизат от страна на обществеността в Бургас, а имат някакви други интереси. За да успокоя работниците и служителите на пристанището – никой не е изисквал да се съкращават хората от пристанищния оператор. Никой не го е искал и не е ставало никога дума за това. Това го казвам категорично, както в качеството си на областен управител сега, така и като бивш изпълнителен директор на Зоната за обществен достъп.
За да могат да слязат пасажери на пристанището, трябва да има контактна зона, която в Бургас не съществува за момента в пълнота. Зоната е оразмерена така, съгласно проекта, че да обслужва150 хиляди пътници годишно, което означава, че 75 кораба трябва да дойдат в Бургас. В момента морето е отделено от града. Пристанищният оператор ще бъде превърнат в по-мощен оператор на пасажери от „Бургасбус“.
Никой не смята да затваря корабни места. Никакви опасения не може да има за бъдещето на пристанищния оператор, както и за бъдещето на града. Дали тези места трябва да бъдат ползвани за скрап или за пътници, е въпрос, който се обсъжда на междуведомствен експертен съвет, чийто председатели са министрите на транспорта и на регионалното развитие. Всички проекти, съгласно Генералния план за развитие на Пристанище-Бургас, чиято валидност изтича 2015 година, предвиждат Пристанище Изток да стане пасажерски терминал, тъй като е най-близо до жилищната част на града. Не случайно бяха инвестирани пари от японския заем в търговската част на порта. Той обаче остана недовършен, благодарение на това, че вторият транш беше прекратен от предишното управление. Сега щяхме да имаме терминал за контейнери, който да съответства на този в Румъния.

- Има ли противопоставяне между развитието на търговската и пасажерската част?

- В никакъв случай тези теми не трябва да бъдат противопоставяни – търговската и пасажерската част, развитието на Пристанището, на Община Бургас и на останалите черноморски общини. Винаги е имало различни тълкувания на темата. Трябва всички да работим в една посока. Защото в противен случай чак следващото поколение може да почака Пристанището да се отвори за Бургас, което носи нов тип доходи. От първия ден, от който съм тук, аз очаквам да видя план за развитието на човешките ресурси от пристанищния оператор. Не съм го виждал досега. Който от работниците иска да бъде преквалифициран – ще има тази възможност. Но да държим най-печелившите и представителни корабни места в този вид и при тези условия на труд – това не може да продължи дълго.

- Какво точно ще обхваща Зоната за обществен достъп?

- Цялата територия на Пристанище Изток е Зоната за обществен достъп – Морска гара, жп гарата и автогарата на Общината. Голям част от проекта вече е компрометиран, защото всеки участник в него прави това, което си иска, без да се съобразява с интересите на останалите, за съжаление. Има ПУП, който преквалифицира търговската част в пасажерска, а товарите ще са в другата част на пристанището.

- Как могат да бъдат защитени интересите на работниците?

- Трябва да се направи планиране на човешките ресурси. Този разговор може да се направи в самото пристанище. Може да се направи ново щатно разписание. Не са големи разликите при обслужване на морски пътнически превоз и на товарния. Не са чак толкова драматични промените, свързани с преодоляване на психологически и физически пречки. Готов съм да съдействам, ако има такива.

- Има ли икономическа обосновка, че круизният туризъм ще е по-печеливш?

- Целият свят върви в тази посока и Бургас не може да прави изключение.

- Защо на тази среща не дойдоха представители на ръководството на Пристанище-Бургас?

- Попитайте тях. Аз поканих чрез медиите на среща тези, които смятат, че са им застрашени работните места.

- В момента сме в предизборна обстановка, смятате ли че това е причината за този конфликт?

- Няма конфликт, има неяснота. Всеки човек има страхове за работното си място, за семейството си. Аз съм готов да поканя всеки, за да обсъдим общата посока на развитие.


В категории: Политика


Флагман.БГ Намери си богат любовник Намери си богат любовник 11/04/2025, Петък 14:21 3
1
Коментара по темата
1.
Измекяри
08.07.2014 21:36:06
0
5
Кпй с кого се кара? Единственото българско пристанище, затворено на неплащащи хора? Какво ви е станало? Рекет в кръвта?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Кметът на Несебър посрещна посланика на Дания Кметът на Несебър посрещна посланика на Дания Ежегодните срещи между кмета и официалния представител на Дания в България са отражение за добрите отношения между общината и посолството на скандинавската страна Накъде поема царският внук Накъде поема царският внук Ще става барета Дубайски козунак превзема Великденската трапеза в България Дубайски козунак превзема Великденската трапеза в България Половин кило струва над 20 лева, а мераклиите да го опитат – стотици Сложи си силикон за 12 хил.лева Сложи си силикон за 12 хил.лева Според упорити слухове, водещата е претърпяла естетична интервенция, включваща поставяне на силиконови импланти и хирургическо повдигане на бюста Намери си богат любовник Намери си богат любовник Родителите му обаче изобщо не одобряват връзката им, защото са чули за Симона, че е особено меркантилна Бургас се надига в защита на летището, утре се готви голям протест Бургас се надига в защита на летището, утре се готви голям протест Бургазлии настояват за целогодишни полети и край на дискриминацията спрямо Южното Черноморие Геро прекали с отслабването Геро прекали с отслабването Почитатели призовават актьора да сложи край на драстичното сваляне на килограми Бургазлийка пропищя: Хвърлих 30 хил. лв. за перфектни зъби в Турция, а там съсипаха здравето ми Бургазлийка пропищя: Хвърлих 30 хил. лв. за перфектни зъби в Турция, а там съсипаха здравето ми Четири пъти ме разкарваха до Истанбул, свалих 14 кг от болки във венците - абсолютно некадърна работа и подвеждаща реклама, алармира пациентката на прехвалената медицина от Анадола Вера Кочовска предрекла болестта на дъщерята на Гала Вера Кочовска предрекла болестта на дъщерята на Гала Но ще оздравее, Бог бди над нея, казала ясновидката Ексклузивни кадри с дрон от падналия кран в Поморие (ВИДЕО) Ексклузивни кадри с дрон от падналия кран в Поморие (ВИДЕО) За щастие няма пострадали и жертви, щетите ще бъдат покрити, каза кметът Иван Алексиев
AI инфлуенсърка се кандидатира за кмет на Рим AI инфлуенсърка се кандидатира за кмет на Рим Франческа Джубели вече е добре позната в онлайн пространството и има близо 12 000 последователи Лазарки наричаха за здраве в Областна администрация Бургас Лазарки наричаха за здраве в Областна администрация Бургас Облечени в цветни народни носии, децата внесоха пролетно празнично настроение в сградата на Областна администрация, като изпълниха песни, танци, наричания за здраве и късмет На кого да се обадим, когато патрулката катастрофира? На кого да се обадим, когато патрулката катастрофира? Инцидент между полиция и цивилен автомобил, но без пострадали Тези пет зодии ще се къпят в пари през април Тези пет зодии ще се къпят в пари през април Вижте хороскопа  Си Дзинпин наруши мълчанието си за митата на Тръмп Си Дзинпин наруши мълчанието си за митата на Тръмп В търговската война няма победители, категоричен е той Лавров - политици като Кая Калас и Бербок илюстрират деградацията на ЕС Лавров - политици като Кая Калас и Бербок илюстрират деградацията на ЕС Изказването на руския външен министър идва в контекста на засилващото се напрежение между Русия и Запада Фейсбук даде срок, ще трие масово клипове Фейсбук даде срок, ще трие масово клипове Архивирайте живите си предавания  Митницата почерня от полиция Митницата почерня от полиция Към момента няма конкретна информация за това за какво точно е проверката Андрей Цеков отговори на публикуваните от Делян Пеевски чатове: Опит да ме въвлече в собствената си токсичност Андрей Цеков отговори на публикуваните от Делян Пеевски чатове: Опит да ме въвлече в собствената си токсичност Стар номер от наръчниците на КГБ – да окаляш опонент като го привържеш към собствената си токсичност, коментира Цеков Пеевски показа чатовете си с Андрей Цеков от ПП Пеевски показа чатовете си с Андрей Цеков от ПП Бившият министър многократно е търсил разговори с лидера на ДПС Ново начало 
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Корупцията въобще не е това да хванем няколко корупционера Виц на деня Виц на деня Какво казала нулата на осмицата?
"Хей, имаш много готин колан!"
Виц на деня Виц на деня - Защо някои птици летят към Африка през есента?
- Защото е много далече, за да ходят пеша!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Какъв е бил първият отговор на българският изкуствен интелект?
- "Тук не е информация!"
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори