×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Животът на папата вече е извън опасност
  • Почти 70% от пчелите в страната са загинали след зимата
  • Най-малко четирима загинали при въоръжено нападение срещу хотел в Сомалия
  • Станка Златева беше избрана за президент на Българската федерация по борба
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище, част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари


Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище,  част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари
Разбирам Тишев, че е загрижен за работниците, но пътят за решаването на този въпрос не е в създаването на конфликт между Община и Държава, смята Павел Маринов
08 Юли 2014, Вторник, 21:54 ч.
Автор: Боряна ТЕНЧЕВА

Ако се караме, чак следващото поколение може да дочака Бургас да се отвори към морето

- Г-н Маринов, с изпълнителния директор на Пристанище-Бургас Николай Тишев сте на различни позиции за отварянето на Зоната за обществен достъп. Вие сте съпартийци и представлявате държавни структури, защо има разминаване между вас? Говорите ли си?

- С г-н Тишев многократно сме говорили на тези теми, той е напълно в течение на проектите за Зоната за обществен достъп. Аз разбирам неговата тревога и че е загрижен за предприятието и за работещите в него. Напълно основателна е тревогата, която той изразява. Но пътят за решаването на тези въпроси не минава през създаването на конфликти между Община и Държава. Трябва да се работи всеки ден по този въпрос, за да може да се намали риска от фалит на пристанищния оператор. Колкото по-рано се случи това, което е написано в документите, толкова по-добре за пристанищния оператор, за хората, за града.

- Ще има ли съкратени хора от Пристанището, реални ли са опасенията на хората и кой тогава подклажда конфликта между хората, които от една страна искат свободно да стигат до Морска гара, а от друга – на работниците и служителите на порта?

- Не трябва да остане никакво съмнение за качеството на проектите, свързани с модернизация и развитие на пристанище Бургас и не трябва те да бъдат използвани  за каквито и да било политически цели. Въпреки, че този проект беше платформа на партията, която ме е определила за областен управител три избора поред – 2007, 2009, 2011 година. Всички си спомняте, че той беше промотиран по такъв начин, че да стане необратим. Съпротивителните сили срещу него са големи и по-голяма част от тях не излизат от страна на обществеността в Бургас, а имат някакви други интереси. За да успокоя работниците и служителите на пристанището – никой не е изисквал да се съкращават хората от пристанищния оператор. Никой не го е искал и не е ставало никога дума за това. Това го казвам категорично, както в качеството си на областен управител сега, така и като бивш изпълнителен директор на Зоната за обществен достъп.
За да могат да слязат пасажери на пристанището, трябва да има контактна зона, която в Бургас не съществува за момента в пълнота. Зоната е оразмерена така, съгласно проекта, че да обслужва150 хиляди пътници годишно, което означава, че 75 кораба трябва да дойдат в Бургас. В момента морето е отделено от града. Пристанищният оператор ще бъде превърнат в по-мощен оператор на пасажери от „Бургасбус“.
Никой не смята да затваря корабни места. Никакви опасения не може да има за бъдещето на пристанищния оператор, както и за бъдещето на града. Дали тези места трябва да бъдат ползвани за скрап или за пътници, е въпрос, който се обсъжда на междуведомствен експертен съвет, чийто председатели са министрите на транспорта и на регионалното развитие. Всички проекти, съгласно Генералния план за развитие на Пристанище-Бургас, чиято валидност изтича 2015 година, предвиждат Пристанище Изток да стане пасажерски терминал, тъй като е най-близо до жилищната част на града. Не случайно бяха инвестирани пари от японския заем в търговската част на порта. Той обаче остана недовършен, благодарение на това, че вторият транш беше прекратен от предишното управление. Сега щяхме да имаме терминал за контейнери, който да съответства на този в Румъния.

- Има ли противопоставяне между развитието на търговската и пасажерската част?

- В никакъв случай тези теми не трябва да бъдат противопоставяни – търговската и пасажерската част, развитието на Пристанището, на Община Бургас и на останалите черноморски общини. Винаги е имало различни тълкувания на темата. Трябва всички да работим в една посока. Защото в противен случай чак следващото поколение може да почака Пристанището да се отвори за Бургас, което носи нов тип доходи. От първия ден, от който съм тук, аз очаквам да видя план за развитието на човешките ресурси от пристанищния оператор. Не съм го виждал досега. Който от работниците иска да бъде преквалифициран – ще има тази възможност. Но да държим най-печелившите и представителни корабни места в този вид и при тези условия на труд – това не може да продължи дълго.

- Какво точно ще обхваща Зоната за обществен достъп?

- Цялата територия на Пристанище Изток е Зоната за обществен достъп – Морска гара, жп гарата и автогарата на Общината. Голям част от проекта вече е компрометиран, защото всеки участник в него прави това, което си иска, без да се съобразява с интересите на останалите, за съжаление. Има ПУП, който преквалифицира търговската част в пасажерска, а товарите ще са в другата част на пристанището.

- Как могат да бъдат защитени интересите на работниците?

- Трябва да се направи планиране на човешките ресурси. Този разговор може да се направи в самото пристанище. Може да се направи ново щатно разписание. Не са големи разликите при обслужване на морски пътнически превоз и на товарния. Не са чак толкова драматични промените, свързани с преодоляване на психологически и физически пречки. Готов съм да съдействам, ако има такива.

- Има ли икономическа обосновка, че круизният туризъм ще е по-печеливш?

- Целият свят върви в тази посока и Бургас не може да прави изключение.

- Защо на тази среща не дойдоха представители на ръководството на Пристанище-Бургас?

- Попитайте тях. Аз поканих чрез медиите на среща тези, които смятат, че са им застрашени работните места.

- В момента сме в предизборна обстановка, смятате ли че това е причината за този конфликт?

- Няма конфликт, има неяснота. Всеки човек има страхове за работното си място, за семейството си. Аз съм готов да поканя всеки, за да обсъдим общата посока на развитие.


В категории: Политика


Флагман.БГ От години драпа за слава От години драпа за слава 11/03/2025, Вторник 15:39 0
1
Коментара по темата
1.
Измекяри
08.07.2014 21:36:06
0
5
Кпй с кого се кара? Единственото българско пристанище, затворено на неплащащи хора? Какво ви е станало? Рекет в кръвта?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Почина спасил се по чудо от най-загадъчната самолетна катастрофа в България Почина спасил се по чудо от най-загадъчната самолетна катастрофа в България През март 1978 той се разминава с полета и всяка година празнуваше датата като второ рождение Задигнаха обезопасителен колан от количка на дете с увреждане Задигнаха обезопасителен колан от количка на дете с увреждане Коланът е жизненоважен за безопасността и стабилността на детето Бесен екшън, шофьор блъсна патрулка и опита да избяга Бесен екшън, шофьор блъсна патрулка и опита да избяга След намесата на допълнителни полицейски сили автомобилът е спрян край село Повеляново, а двама души са задържани Динамичен и изпълнен с интересни гости бе вторият ден от Ваканция и СПА Експо - 2025 Динамичен и изпълнен с интересни гости бе вторият ден от Ваканция и СПА Експо - 2025 Щандът на град Царево привлече вниманието със своите богати туристически възможности В УМБАЛ „Дева Мария” откриха първата по рода си модерна база за обучение на студенти по медицина в България (ВИДЕО) В УМБАЛ „Дева Мария” откриха първата по рода си модерна база за обучение на студенти по медицина в България (ВИДЕО) Бъдещите лекари и медицински сестри ще се развиват вув високотехнологична среда и да се сблъскат от първо лице с професията Осъдиха я за шофиране след употреба на алкохол, взеха й и кножката Осъдиха я за шофиране след употреба на алкохол, взеха й и кножката Тя беше задържана преди около година зад волана на автомобил, който е управлявала с 2,07 промила алкохол От години драпа за слава От години драпа за слава Бизнесменът Даниел Бачорски от „Хелс Китчън“ е собственик на фирма за професионално почистване, стопанисва и механа Трагедия: 40% от седмокласниците ни нямат никакви знания по математика Трагедия: 40% от седмокласниците ни нямат никакви знания по математика 74% от тях биха имали двойки по международния стандарт Бургас отбеляза 211 години от рождението на Тарас Шевченко с тематична литературна вечер Бургас отбеляза 211 години от рождението на Тарас Шевченко с тематична литературна вечер Тарас Шевченко е оставил следа и в българската поезия – велики наши поети са го превеждали и черпили вдъхновение от неговото творчество, отбеляза почетният консул на Украйна в Бургас Димитър Караненов Намериха цялата Менделеева таблица в дома на Тодор, жена му бясна, че медиите качиха снимки на кухненската им маса Намериха цялата Менделеева таблица в дома на Тодор, жена му бясна, че медиите качиха снимки на кухненската им маса 42-годишният Тодор Вълков кътал богат наркоасортимент в апартамента в блок 27 в жк. "Славейков"
Почина спасил се по чудо от най-загадъчната самолетна катастрофа в България Почина спасил се по чудо от най-загадъчната самолетна катастрофа в България През март 1978 той се разминава с полета и всяка година празнуваше датата като второ рождение Атака с дронове срещу Москва, има жертва и ранени Атака с дронове срещу Москва, има жертва и ранени Украйна атакува руската столица Започват ключови разговори в Саудитска Арабия, Зеленски е в страната, но не и на масата Започват ключови разговори в Саудитска Арабия, Зеленски е в страната, но не и на масата Държавният секретар на САЩ Марко Рубио ще се срещне с делегация от Украйна Вдигна сватба, а после бързо се разведе Вдигна сватба, а после бързо се разведе На Емили Озмънт не й провървя в любовта Балканска страна победи Германия, Австрия, Франция, Италия и Швейцария накуп Балканска страна победи Германия, Австрия, Франция, Италия и Швейцария накуп На престижно Световно Имаше големи планове, но... Имаше големи планове, но... Ерик тен Хаг не се задържа достатъчно дълго в Ман Юнайтед Демонът на войната и ужасът на европейците Демонът на войната и ужасът на европейците Ето как ще откликнат европейските народи на евентуален призив да грабнат оръжието  С колко бяха увеличени пенсиите С колко бяха увеличени пенсиите Вдигнаха ги със 103 лева Петролен танкер се запали след сблъсък с товарен кораб в Северно море Петролен танкер се запали след сблъсък с товарен кораб в Северно море Тече мащабна спасителна операция Отиде си актьор от "Хари Потър" Отиде си актьор от "Хари Потър" Един от уважаваните британски актьори
Корнелия Нинова Корнелия Нинова Хора, не се примирявайте - управяват ни фалшификатори Виц на деня Виц на деня Ти сама каза, че ако се случи нещо с теб, мога да излизам с други жени!
- Имах предвид ако умра, а аз просто заседнах в асансьора...
Виц на деня Виц на деня Прибира се един перничанин от работа и крещи от вратата:
- Жена веднага слагай ракията и салатата, мача почва!
Тя:
- Веднага миличко, ама първо ми кажи вълшебната думичка!
Той:
- Бегом ма, ше ти е*а майката...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук На бутилката текила е написано, че не трябва да се съхранява повече от 60 дни след отварянето. Наивни българи!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори