Нова минавка по морето - плащаш за хотел 4 звезди, а условията в него са като за 2
Дъжд от жалби на туристи, отседнали в малките курорти по Южното Черноморие залива Комисията за защита на потребителите. Руснаците се оплакват от всичко – че падат душовете, крановете на мивките и плочките в банята, че не им сменят кърпите и чаршафите и че не се почистват стаите в хотелите, съобщиха инспектори пред „Монитор”. Руснаците са подали най-много жалби – над 70.
Всяко лято комисари правят проверки по Черноморието. Масовите инспекции по Северното са приключили и се правят само по сигнали. Сега екипите са се съсредоточили по Южното Черноморие. Там са командировани и инспектори от вътрешността на страната. Те проверяват дали рекламата на обектите отговаря на действителността, както и дали предлаганите услуги от хотелите отговарят на звездите им.
Според жалбите много хотели на юг се рекламират като 4-звездни, но условията в тях реално отговарят на 2 звезди. Хотелиерите пък се оправдават с липса на кадри. Реално обаче те укриват легла и затова не могат да назначат повече камериери или други служители.
Масова практика е в един семеен хотел да се регистрират две от стаите, а останалите да се дават на туристи нелегално. Ако дойдат инспектори на проверка, те намират пълен хотела, но според управителите и служителите това са техни роднини – лели, чичовци, братовчеди, деца и внуци от вътрешността на страната. Персоналът е строго инструктиран да поддържа тази версия пред проверяващите и да пази тайна, споделиха от бранша.
Като регистрират по-малко легла, хотелиерите декларират и по-малък брой нощувки. Така те укриват туристически данък, който се внася в общината.
От проверките на Комисията за защита на потребителите реално не се очаква бърз резултат и недоволните туристи няма да бъдат компенсирани. Ако проверката не бъде направена в момента на жалбата, само от добрата воля на хотелиера зависи дали курортистите ще бъдат компенсирани, коментираха от бранша.