На среща с КТ „Подкрепа“ в Бургас Румен Петков постави ключови въпроси са стратегически сектори
Прибързаното въвеждане на еврото ще бъде престъпление към социалния и икономическия живот в България, посочи водачът на листата на "ЛЕВИЦАТА!" в Бургас
На среща с представителите на ръководството на КТ „Подкрепа“ в Бургас кандидатите на „ЛЕВИЦАТА!“ за народни представители поставиха серия от важни въпроси. Във фокуса на разговорите влезе Регламентът на ЕС за мониторинг, докладване и проверка на емисиите на парникови газове от големите кораби, използващи пристанищата на ЕС - част от Зелената сделка. Водачът на листата на „ЛЕВИЦАТА!“ в Бургас Румен Петков определи въпросния Регламент като поредното престъпление, с прякото съучастие на нашите евродепутати и особено – тези на ГЕРБ. Накратко, документът от 2023 година предвижда от 1 януари на 2024 година да се плащат брутални такси за кораби с брутен тонаж над 5000 тона, а от 2025 година ще се плащат и офшорни кораби с брутен тонаж под 400 и повече тона.
„Това оскъпява морския превоз и пристанищните услуги, оттам по веригата - всички продукти, за които българските производители използват вносни суровини. На практика, ние отново с престъпната Зелена сделка фаворизираме Турция и други държави, ще направим абсолютно неконкурентоспособно нашето зърно, което, за да го изнесат, корабите заплащат тези т. нар. „вредни емисии“. Иначе казано, поредният удар върху българската икономика. Голямото престъпление на всички евродепутати и на първо място, на ГЕРБ и т. нар. демократи е, че те не са държали в течение българските институции, на всички наши транспортни министри, защото това е въпрос, който е обсъждан на Съвета на министрите на транспорта, в резултат на което България е вероятно единствената страна член на Европейския съюз, която не е транспонирала този регламент в собственото законодателство“.
Изчисленията на експертите показват, че загубите на българския флот ще бъдат между 12 и 15 милиона евро. За сравнение, експертната оценка на стойността на един новопостроен среднотонажен кораб е около 25 милиона долара. Тоест, ежегодно България ще губи по един плавателен съд.
Друг въпрос, който беше поставен на срещата между на ръководството на КТ „Подкрепа“ и кандидатите на „ЛЕВИЦАТА!“, беше свързан със състоянието на бургаската рафинерия, която търпи огромни загуби, поради по скъпия петрол, който внася, по-скъпата транспортна услуга за доставка на петрола. Заплахата е, че тази политика ще бъде преустановена – ще се адаптират цените или рафинерията ще спре работа, коментира Румен Петков.
„Голямата заплаха е спирането на българските летища – в момента самолетите на всички авиооператори зареждат самолетите си в България, заради високото качество и конкурентната цена. Ние няма да можем да намерим заместител на авиогоривото. И това е много голямата заплаха българските летища. И това го дължим пак на престъпна политика на този парламент, който в стремежа си да покаже на някой колко мрази Русия всъщност мрази България“.
На въпрос от страна на ръководството на КТ „Подкрепа“ за въвеждане на еврото като официална валута у нас, Петков заяви отново позицията на „ЛЕВИЦАТА!“ - че прибързаното въвеждане на еврото ще бъде престъпление към социалния и икономическия живот в България. Становището на „ЛЕВИЦАТА!“ е, че липсва готовност на страната ни за приемане на еврото като валута. България в еврозоната трябва да влезе тогава, когато финансовите показатели са налице, добави той.