Има ли право Кирил Петков да използва кола на НСО
Според бившият заместник-ректор на академията на МВР Милен Иванов колата, в която е пътувал бившият премиер, не се е движила много бързо
На Кирил Петков и на всеки бивш премиер му се полага да използва кола на НСО до четири години след напускане на поста. Ако има заплаха за живота му, също може да използва такъв автомобил. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия бившия зам.-ректор на академията на МВР Милен Иванов. Той влезе в студиото, за да коментира катастрофата на входа на Аксаково с колата, в която е пътувал депутата и при която загина шофьора на другия автомобил, а спътницата му е тежко ранена.
Според експерта по сигурността автомобилът на НСО не се е движил бързо, тъй като по нея няма толкова сериозни щети.
„Ще се извърши автотехническа експертиза, която ще изясни скоростта на движение. Дори да е била превишена, не е с много”, коментира той.
На въпрос при кои обстоятелства кола на НСО може да наруши правилата законно, бившият зам.-ректорът на академията на МВР отговори, че единствената хипотеза той да не се съобразява със Закона за движение на пътищата, е когато се намира в специален режим на движение, т.е. си е пуснал съответните светлини.
„Когато има заплаха, може да направи всичко за да предотврати посегателство спрямо охраняваното лице. Тогава всички шофьори са длъжни да му осигурят предимство, независимо от маркировка и светофарна уредба”, каза още експертът.
Военно-окръжният прокурор на Сливен полк. Христо Тинев пък каза пред бТВ, че е образувано досъдебно производство по случая.
„Извършени са всички необходими първоначални действия, оглед на местопроизшествията и разпит“, посочи той.
Шофьорът на цивилния автомобил е починал, а неговата спътничка остава в тежко състояние. Те я в реанимация и е на командно дишане. Извършена е операция. Има риск за живота ѝ.
„Предмет на разследването е какви са извършените нарушение на Закона за движение по пътищата. Предстои да се разбере. Към момента не можем да дадем данни, защото ще бъде спекулация. Целта на разследването е да се установи виновно поведение на единия или на другия водач, или и на двамата“, добави полк. Христо Тинев.
От Националната служба за охрана разпространиха позиция, в която казаха, че автомобилът се е движил по път с предимство, когато се случва катастрофата.
„Ще бъде установено с каква скорост се е движил автомобилът на НСО. Ще бъдат възложени експертизи. Вещите лица ще отговорят на въпросите по всички детайли“, обясни прокурорът.
„Извършени са разпити. Има следствена тайна, както е известно. Всичко ще бъде детайлно проучено. Разследването ще бъде обективно. Към момента не можем да се произнесем по въпроса за вината. Прокуратурата е независима от политически игри и изявления. Защо Кирил Петков е пътувал с охрана на НСО – не мога да отговоря. Трябва да бъде установено в хода на разследването. Няма необходимост прокуратурата да се замесва в предизборни спекулации“, добави той.
„Съгласно член 396 от НПК служителите на НСО са компетентност на Военната прокуратура. Тъй като водачът на служебния автомобил е служител на НСО, ние разследваме“, каза още полк. Христо Тинев.
На мен ми се случи кретен да ми пресече пътя в средата на моето зелено на светофар. Не го бях видяла тъй като идваше от завой. Аз карах с около 65 км/ч, моята обикновена кола въобще не беше така смазана и можех да продължа да я карам и на мен ми нямаше нищо. В интерес на истината, нямаше ми абсолютно нищо може би понеже това се случи преди доста години, когато все още можеше да се махне бушона на възглавниците-убийци и го бях направила. Микробусът който мина на червено беше едва одраскан... Може малко да му бяха хлътнали ламарините... не помня съвсем точно вече...
2.Когато един автомобил удари другия странични, т.е. във вратите, обикновено първият не пострадва особено, смачкването се поема от ударения...
3.Тези автомобили на НСО редовно се движат с пуснати светлини,но без сирени, и това означава, че НЕ СА в специален режим на движение!
Не са достатъчни само светлините !
Това поне специалистите трябва да го знаят!
/Колата на НСО се е движела с 50 м/с. Видимостта на човека е 230 м. Това са ~4 секунди. Напълно е възможно пътя да е бил чист, пострадалият да е спрял и да е осигурил предимство и следващите 4 секунди да са били фатални.
~ в някоя от нормалните държави гарда щеше да лежи една десятка .
……….
Една жена със сметало ми диктува тези цифри , Мерси