Принуждават собственика на „кацналата“ кола върху скалите край Арапя да даде 8000 лева, за да я дърпа с кораб
Застрахователите не посещават такива места, защото все пак е опасно, обясни Георги Батаклиев
Собственикът на „кацналата“ кола върху скалите край Арапя Георги Батаклиев, обикаля институциите с надеждата някой да му помогне, за да може да я извади на пътя.
В интервю за „Денят започва“ по БНТ той разкри, че няма здрав детайл, а самият автомобил все още е пълен с вода. Предното стъкло е счупено вероятно, когато е носен от вълните. Принуден е обаче да освободи от скалите, за да може застрахователят да опише щетите, но за тази операция би платил над 8000 лева, което едва ли би се покрило от обезщетението, което може да му изплатят за щетата.
„Мястото, на което е заседнал, няма възможност за издърпване със сухопътна техника. По някакъв начин колата трябва да се върне във водата и след това да се издърпа до сушата. Застрахователите искат да им закарам колата на оглед, за да опишат щетите“, разказва Батаклиев.
"Когато отмина стихията и водата спадна, вече можех да стигна до бунгалата, където нощувахме. Отидох да видя дали е останал някакъв багаж, защото всички бяхме без никакъв багаж, мокри“, добавя той.
„Когато отидох до караваната, за да видя за багажа, погледнах, защото колата се виждаше от караваната, установих че я няма. Все пак някакъв багаж ни беше останал и на втория курс, който направих, един местен човек ми каза, че има кола на скалите", казва мъжът.
„Застрахователите не посещават такива места, защото все пак е опасно. Те трябва да снимат шасито, за да видят дали това е колата, която е застрахована. Доколкото знам тя трябва да се придвижи до сервиз или до ликвидационен център и там да се направи проформа за щетите. Тогава застрахователят решава дали колата може да бъде ремонтирана или да бъде бракувана“, обясни той.
„Чух се с един господин от Варна, който има кораб с кран във Варна. С него може да я извади оттам, но е нужно разрешение за влизане в залива, което няма как да извадя. Той ми обясни, че една машиносмяна на този кораб струва над 8000 лева“, разказва собственикът на автомобила.
„Има коли, които са потънали навътре в морето и хората не знаят какво да правят. Чувам по новините, че можело да се отиде в полицията и оттам да издадат бележка, че е загубен. Не знам как биха реагирали застрахователите“, споделя той.
Застрахователят не може да откаже да отиде на място за опис на щети след бедствие, каза пък в студиото на "Денят започва" Ивана Димова - член на УС на Асоциация на българските застрахователи.
"Не може да бъде отказана помощ в никакъв случай, защото това е природно бедствие, катастрофично събитие, при което застрахователите са затова да помагат на хората в такива ситуации“, добави тя.
„Тук не става дума само за самите автомобили, но и за самите домове, които имат също застраховки. Защото държавата може да помогне с някаква частична сума, когато се случи самото бедствие, но не може да съгради нов дом и да възстанови цялото движимо и недвижимо имущество на всички граждани в засегнатия район", каза още Ивана Димова.
Сигурно са го и принудили да иде на Свинарник Арапя, всички къмпингуващи туристи трябва да имат застраховки ЖИВОТ и КАСКО, ако няма губи нали трябва всичко да Ви е евтино!
ограбване на българина.
А иначе общински служители от Царево на кацнали на подобни места каравани им налепиха бележки, че трябва да се премахнат до 3 дни. Та колко да е опасно? Не им се давст пари и това е
Пожелават ти да нямаш досег със застраховател в БГ.
АКО имаш - обърни се към адвокат(доверен) като начало :)