Тъжна прогноза: Морето ще погълне велоалеята до Сарафово през зимата
Тогава това много харесвано от бургазлии място няма да го има, защото разрушаването на бряга, става много силно, каза инж. Коралска
Притесняваме се, че това място (б.а. велоалеята между солниците и Сарафово) през зимата няма да го има, защото тогава морето става много активно, каза пред бТВ заместник-кметът по строителство в Община Бургас инж. Чанка Коралска.
Флагман.БГ алармира още преди две седмици, че свлачището на алеята към бургаския квартал "Сарафово" се разраства. Достъпът до крайбрежната алея е ограничен за автомобили, велосипедисти и пешеходци.
Инж. Коралска поясни, че настилката на пропадналата велоалея е дело на фирмата по възлагане на МРРБ, когато е правено брегоукрепването. Единственото, което общината е направила и то за безопасност на гражданите, е осветлението, уточни тя.
Общината е поставила сигнална лента, която да ограничава мястото.
„През април за първи път констатирахме уврежданията, които морските вълни нанасят върху границата между пътя и морския бряг. Веднага сигнализирахме с писмо до областния управител и МРРБ. В рамките на един месец видяхме, че продължават и през месец май изпратихме второ писмо с настояване за спешна комисия“, обясни заместник-кметът по строителство в Община Бургас.
„Тогава областният управител покани представители на „Геозащита - Варна“. Дойде експерт и каза, че това не е свлачище, нищо няма да се случи и трябва да се направят отводнителни съоръжения, защото повърхностните води са причина за това. Не ставало въпрос морска абразия“, добави тя.
„За нас това беше изключително учудващо, изчакахме още месец. През това време извършваме постоянни наблюдения“, заяви инж. Коралска.
Правим проверки, глобяваме, но няма как движението на хора, на велосипедисти да бъде спряно, добави тя.
„Извикали сме независими експерти, който е инженер и се занимава с такива дейности. Той ни даде много точна експертиза. Според него това е абразия, която разрушава морския бряг. Това са дейности, за които трябва да се погрижи Министерството на регионалното развитие“, каза още инж. Чанка Коралска.
Че Бургас пропада в икономически аспект ли?
Че завършилите средното си образование младежи, особено тези, които са учили, напускат презглава града, без намерение да се връщат?
Че демографската дупка,оставаща след тях се запълва от полуграмотни опортюнисти, които живеят ден за ден в най-уродливите сектори на сивата икономика.Че висшите ни учебни заведения са на ниво, да легитимират куцо, кьораво и сакато като виШист.
Че се строи, ремонтира, реконструира и т.н. без никаква визия, некачествено и практически без контрол -за справка, погледнете грозната до безобразие и безумно скъпа спортна зала, която никога няма да бъде запълнена на спортно мероприятие. За алеята беше ясно от самото начало, че съдбата и ще е като тази на асансьора на моста. Надолу един човек е дал пример как са прави брегоукрепване.
И да попитам. Откога да наречеш някого "визионер" е обидно? И, че да си от Айтос, Малко Търново и Житарово е проблем?
Но ги има като отворите смарт бургас
https://map.smartburgas.eu/?app=velo
Асфалтът почти навсякъде се е напукал и се разпада и това при положение че алеята все още не е пусната в ескплоатация официално.
Коя е фирмата която построи велоалеята? Свързана ли е тази фирма с ГЕРБ? Някой ще потърси ли отговорност на фирмата и на длъжностните лица от община Бургас, подписали документите за строителството?
Реторични въпроси задавам, разбира се, не очаквам някой да потърси отговорност за откраднатите пари от нашия бюджет!
Тогава уволниха набързо някакъв шеф на едно предприятие, който трябвало да си отваря очите,за няколко дни стотици камиони, фадроми и багери направиха четири стабилни и дълги буни от двете страни на моста , мостика де,и сега там има 40 метрова плажна ивица !
Буните вече ги няма, потънаха,останаха някакви жалки остатъци, никой не си спомня за тях.
До следващият път!
И той си продължава независимо от висококомпетентните безумици на "специалистите" !
Единственият що-годе ефективен начин процеса да се забави , като временно се (!) "пренасочи" другаде, е изграждането на съоръжение (буна) навътре във водата на няколко десетки , а понякога и на няколкостотин метра, чиято функция е да забави, за разкъса , да завихри вълните и така да предизвика натрупване на наноси около потъващото място...
Проблема е, че с годините потъва и самата буна, но пък навремето имаше едно държавно предприятие "Трансстрой", , което имаше задължението да възстановява и "надгражда" буните !
Така бреговете се запазват , пак повтарям временно...
Накрая морето все пак излиза победител!
А всички камъни и бетонни стени , изградени по протежение на брега са "майтап-работа" , трошене на едни пари!Те не спират абразията, защото до тях дъното на морето вече е "изядено" и те се плъзгат към дълбокото!
Важното е чекмеджетата да са пълни, другото ще го оправим с вашите пари!
И дете ще предвиди това ......
Ама нали тряба се краде !