Според шефа на „Геозащита Варна“ това не е свлачище и не му пука, ако велоалеята рухне
Независимият експерт инж.Красимир Маринов е удивен от становището на „Геозащита Варна“ и алармира, че до няколко месеца морето ще погълне живописната велоалея
Държавното дружество „Геозащита Варна“ засега отказва да помогне за спасяването на най-живописната част от бургаската велоалея до кв.Сарафово, тъй като смята, че там свлачище няма, а само „пропадане, предизвикано от ерозия“.
Решението е смущаващо и се доближава много до тезата на РДНСК отпреди няколко години за т.нар. Подпорна стена. Тогава всички виждаха хотел, но според строителният надзор беше подпорна стена.
Сега всички виждат свлачище, но „Геозащита Варна“ са категорични, че проблем няма. Държавните чиновници даже препоръчали на Община Бургас да посипе мястото с чакъл и всичко щяло да е ок.
Флагман.бг днес се свърза с Ивелин Гаврилов, управител на държавното дружество „Геозащита Варна“, което отговаря за поддръжката, мониторинга и укрепването на свлачищата, за да получи конкретни отговори и да е ясно кой ще носи отговорността, ако Бургас загуби красивата си велоалея.
Скоро Бургас ще загуби най-красивата част от крайбрежната си велоалея, защото според държавата това не е свлачище
„Към момента няма белези на активация на това свлачище. Има пропадане на технологичен път, което обаче не е свързано със свлачището“, категоричен бе Ивелин Гаврилов.
На въпрос на Флагман.бг: „Може ли да поеме отговорност, че тази велоалея няма да изчезне?“, Гаврилов отговори по следния начин: „Не мога да гарантирам, защото пропадането и свлачище, са две различни неща. Насипните материали може и да са смъкнати, велоалеята да я отнесе морето, но при всички положения няма да е заради свлачището. Тези деформации са от ерозионно въздействие“, опита де са бъде убедителен държавният шеф.
Той не успя да даде смислен отговор на въпроса, защо има две коренно различни становища за този път.
Според „Геозащита Варна“ – свлачище няма, а според независимия експерт инж. Красимир Маринов – има и при това много активно и ако не се предприемат незабавни мерки, процесът ще е необратим или най-малкото много скъп.
Флагман.бг се свърза с инж.Красимир Маринов. Той е един от най-добрите специалисти в тази област в България. Работи в сферата от 1981 година, настоящ собственик на „Проект Трой“, има 10-годишен опит в държавното дружество „Геозащита“ и е участвал в инспекцията на множество подобни участъци. Никога обаче не са вземали подобни решения.
„Няма нужда да си експерт, за да видиш как брегът се руши от действието на вълните и се образува свлачище. След всяко вълнение състоянието се влошава. Процесът е динамичен. Може би Бургас има два-три месеца преди да вземе мерки, в противен случай алеята ще бъде прекъсната“, алармира чрез Флагман.бг Красимир Маринов.
Той уточни, че вълната извлича земните маси пред едрите камъни и активира класическо свлачище.
Днес някои общински съветници изразиха съмнения, че „Геозащита Варна“, която териториално отговаря и за бургаското крайбрежие, се опитва да приоритизира проекти от Северното Черноморие и пренебрегва Южното. Управителят на дружеството Ивелин Гаврилов обаче твърди, че това не било така. Според него всеки проект се разглеждал персонално и внимателно, а този в Бургас не бил от най-спешните. Дори нямало активно свлачище, твърди той.
Преди 10-ина години се укрепи голяма част от крайбрежието между Солниците и кв.Сарафово, остана само този участък, който е с около 300 метра дължина. Досега той бе стабилен, но силното вълнение през зимата очевидно е събудило свлачищния процес и още в края на април започна пропадането на алеята, използвана от стотици бургазлии всеки ден. Общината няма право да извършва никакви интервенции на това място, защото е публична държавна собственост. Може единствено да обезопасява пътя и да сигнализира на отговорните институции.
Заради това днес кметът Димитър Николов призова „Геозащита Варна“ да обърне внимание на проблема, защото бъдещо възстановяване на тази алея ще струва 10 пъти повече, отколкото укрепване сега. Другият вариант е зарязване на цялата инфраструктура, която е направена в този район и прокарване на нов път през нивите на Кьошето, с което обаче Бургас ще загуби най-романтичната си велоалея.
Цялата алея е в бурени. Кой отдел Озеленяване ще допусне два пъти да се сеят дървета и до не ги поливат цяло лято... Естествено - в Бургас. На запад това няма как да се случи.
Така и със свлачището... Ще си прехвърлят топката...
престъпления! 4b724
3%
Това което е извършено от държавата е напълно достатъчно, това което иска да се направи от община Бургас е да се похарчат държавни пари за укрепване на имот, който ще се поиска от общината за да се направи велоалея. Защо не го вземе общината сега и го укрепи с общински, не с с държавни пари, това се питам аз!
Ремонт наремонта наремонта,и така до безкрай!
И също така имената на всички участвали в възлагането,проектирането,изпълнението и всеки от тях колко е взел за тази пародия
Че това си беше ясно още докато се правеше!
Парите се усвоиха,качеството на работа се вижда!
Няма го вече боко да раздава на своите хора държавната пара,и да се отбива номера с нещо свършено
Явно имате нужда от консултация с офталмолог
P.S. същите "експерти" проектанти сложиха железни стълбове за осветление по алеята до солниците, които изгниха и се разпрашиха за 3 години, та се наложи още милиони да се налеят, че да ги врътнат с алуминиеви. Същевременно кея на Доган Ага не се е ползвал от услуги на подобни "експерти" и там всичко е тип-топ!
“Мамка ти проста”, Румене, “мамка ти проста”!