Колона от тирове и автобуси на ул. "Крайезерна" в Бургас, очаква се транспортен ад
В протест на превозвачите ще участват над 60 фирми.
Колона от товарни автомобили вече се образува на ул. "Крайезерна" в Бургас за националния протест на превозвачите. Движението в Бургас е затруднено от непрекъснато прииждащите авобуси и тирове от цялата област. Очаква се в 10,30 - 11 часа протестното автошествие да потегли и да блокира част от важните пътища в Бургас. В него ще участват над 60 фирми.
Колоната ще премине по ул. „Крайезерна“, по ул. „Проф. Яким Якимов“ ще се извърти през кръговото на „Метро“ и ще се върне по ул. „Проф. Яким Якимов“, ул. „Крайезерна“, бул. „Транспортна“. От кръговото за ж. к. „Меден рудник“ камионите ще се върнат на ул. „Крайезерна“ и протестът ще приключи.
Ето исканията на недоволните:
Намаляване на цените на горивата чрез премахване за 6-месечен период на биокомпонента, което ще доведе до поевтиняване на горивата с около 10-15 ст. на литър за всеки български гражданин.
Намаляване на акциза на горивата с 50% за период от 6 месеца (подкрепа на принципа на земеделските производители).
Автобусните превозвачи са категорични, че е необходимо държавата да осигури средства, за да изплати в пълен размер законово полагащите се субсидии за превозите по градски автобусни линии и линии в слабо населените планински и гранични райони, както и компенсациите, предвидени за определени категории граждани, ползващи преференциални цени за своето пътуване.
Според тях е наложителна и промяна в нормативната база, с която да се разшири обхватът на субсидираните междуселищни превози, като дотогава, в спешен порядък се осигурят средства за субсидиране на всички междуселищни линии, които не попадат в обхвата на Наредбата за субсидии и компенсации.
Превозвачите настояват второстепенните пътища да не бъдат таксувани от тол системата.
При неработещи устройства и недеклариран тол сегмент в 7-дневен срок след извършено нарушение превозвачите да могат да заплатят само и единственото дължимата сума за използване на пътната инфраструктура, без допълнителни такси и глоби.
Транзитният трафик и чуждестранните превозвачи да имат по-голяма тежест при плащането на тол такси, като се забрани на транзитния трафик да използва определени пътища.
Цените и обхватът на платената пътна мрежа в България да се променят от 01.01.2023 г., а не от 01.07.2022 г.
Тол таксата до София и обратно е колкото годишната ти винетка, данъци и гражданска на година са колкото твоите за поне 7г.
Питай Бойко защо са толкова некачествени пътищата при милиарди приходи от въпросните "наглеци".