Втори мега ремонт по пътя на юг
Строителна техника и работници до дни ще блокират още едно възлово място за транспортния трафик – надлез „Владимир Павлов”. Окончателно е определен изпълнител на проекта за укрепване и надзорник, каза шефът на транспортната комисия в парламента Иван Вълков. Според него до седмица ще бъдат подписани договорите с „Мостремонт 97” ООД и „Трансконсулт БГ”. Финансирането в размер 2.2 млн. лева без ДДС е от държавния бюджет.
След „Детелината”, това ще е втората строителна площадка на пътя за Южното Черноморие. Ремонтът обаче е належащ и работата трябва да започне още през май, до няколко дни специалисти щели да изготвят график за ново управление на движението. Целта била да се редуцира максимално влиянието върху и без това активния летен график.
„Надлезът „Владимир Павлов” е възлово съоръжение, то е на международния път 1-9, който свързва Североизточна България с Южното Черноморие, ГКПП Малко Търново, Лесово и Капитан Андреево, представете си какво ще се случи, ако аварира сериозно и излезе от строя”, мотивира депутатът неотложността на укрепването.
Нарушеният по пътната плоча на „Владимир Павлов” са установени още през 2006 г. Междувременно е извършен частичен ремонт, но според специалисти той е недостатъчен.
В края на 2009 г., община Бургас е възложила проектиране на обекта, през следващата пък пък е извършено ново обследване на моста. След това тръгва битката финансиране.
Кмет, областен управител и депутати заедно поставихме въпроса пред агенция „Пътна инфраструктура”, успяхме да ги убедим колко е важен обектът не само за Бургас, казва Иван Вълков.
Хидроизолация на цялото съоръжение и поставяне на нова асфалтова настилка са двата етапа на реконструкцията. По първоначални данни мостът няма да бъде затварян изцяло.