Бургазлии пропищяха от нощните дрифтове на мотористите, зоват за спешни мерки
Всяка нощ, между 1 и 5 часа, чуваме форсирането на мотори без заглушите на ауспусите
Сигналите срещу шумни мотори и форсирането на гуми в късните вечерни часове се увеличиха драстично през последните няколко седмици. На редакционната поща на Флагман.бг получихме множество оплаквания от граждани, живеещи в района на бул."Стефан Стамболов" и ул."Цар Симеон I". Днес темата бе разисквана и на редовното заседание на Общинския съвет в Бургас, след като съветниците от БСП Живко Господинов и Христо Панайотов внесоха питане до администрацията. Отговори им Веселин Василев, директор на УКОРС, който потвърждава, че са извършили проверки, включително замервания с РЗИ, отчели са завишени стойности на уличния шум и там, където се налага, са предприели необходимите мерки.
От Община Бургас обаче отбелязват, че преди всичко това е работа на сектор "Пътна полиция" към ОД на МВР в Бургас, които трябва да следят за нарушители.
Днес пристигна поредното писмо до редакционната поща на Флагман.бг от Кирил Трифонов. Бургазлията подробно описва двуколесните моторни средства, чиито водачи умишлено заглушават ауспусите си, за да чуват звучите на мотора си. Това обаче побърква живущите в централната градска част на Бургас, тъй като през там минават главните пътни артерии на града, които се явяват любими за мотористите, тъй като са прави отсечки, легналите полицаи са рядкост, а светофарите отдавна вече са изключени.
"Честото преминаване на мотори с висока скорост и повишени нива на шума ни тормозят от години. Моторите се движат предимно в района на улиците „Генерал Гурко“, „Трайко Китанчев“, „Славянска“, „Стефан Стамболов“ „Цар Симеон I“, „Христо Ботев“ и „Демокрация“, видимо не се съобразяват с правилата на движение по пътищата, нарушават закона и наредбите за обществения ред, и създават шум, живущите в този район са изложени на постоянен източник на стрес. По няколко пъти в денонощието (средно 3 – 4 пъти в периода между 1 и 5 сутринта), хората се събуждат от „форсирането“ на гуми. Това води до системно недоспиване и повишени нива на стрес. Този фактор оказва пагубно последствие върху психиката ни и здравословното ни състояние", жалва се бургазлията.
По думите му високите нива на шум от превозните средства водят до повишено кръвно налягане, проблеми с ориентацията, повишена тревожност и раздразнителност, както и повишени нива на хормон на стреса кортизол.
Той е категоричен, че "забавлението" на мотористите прекъсва фазата на дълбок сън на спящите и това често води до понижени резултати при изпълнение на задачите в работата и училището, отпадналост и дори раздразнителност. От набезите на мотористите най-много страдат хората с повишено кръвно налягане, възрастните, бебетата и малките деца, както и техните родители – това са голяма част от населението на Бургас, почва още нашият читател.
"Жителите в ЦГЧ са търпеливи и с готовност понасят шума и безпокойството от тълпите туристи, които посещават града всяко лято. Туризмът е основен източник на средства и живеещите в центъра не правят изключение. Мотористите обаче, освен дразнители, се превръщат в заплаха и за туристите. Постоянното безпокойство от шума на преминаващите мотори през нощта, прави централната градска част нежелано място за наем на квартира и лишава от доходи намиращите се в района хотели, хостели и частни квартири. Друг, не по-малко сериозен ефект е нарастващото напрежение и недоверие към Община Бургас и към системата на МВР като цяло. Ако няколко човека могат безнаказано да тормозят останалите, хората си задават въпроса в чия полза работят институциите и защо едни хора трябва да спазват правилата, а на други всичко е позволено", допълва още Кирил Трифонов.
Той посочва и няколко препоръки към институциите, които според него и гласувалите му доверие съседи, могат да доведат до справяне с проблема.
1.Поставяне на трафик камери на кръстовищата на „Генерал Гурко“ с ул. „Славянска“ (подземната улица), както и на кръстовището на „Генерал Гурко“ с „Цар Симеон I“. Следене на получените данни от камерите и съответно глобяване на нарушителите. Камерите да бъдат оборудвани с датчик за нива на шума, като комбинацията от двете устройства ще показва кои са основните нарушители.
2. Провеждане на анкета (по образец от наредба № 6 от 26 юни 2006 г. За показателите за шум в околната среда) с живущите в района на централна градска част.
3. Поставяне на „легнали полицаи“ на ул. „Генерал Гурко“ и други проблемни улици.
4. Затягане на контрола върху мотористите, които се движат в Бургас.
5. Засилено полицейско присъствие по гореспоменатите улици в периода 23:00 – 06:00), докато не се реши проблема. Патрулиращите полицаи да бъдат оборудвани с камери и уреди за измерване на шума".
Флагман.бг изпрати предложенията на бургазлията до институциите. Очаквайте развитие на темата.
БУЛАИР е писта, един олигофрен от няколко дни с един мотор. . ... газ газ газ, обратен завой на светофара за пристанището газ газ газ обратен завой на републиканска и така сто пъти.
Колко правописни грешки има в статията?
Второ
Колко затваряни ауспуха сте виждали на мотор (на кола е ясно че е всеки втори), щом производител ги е патентовал и продава те са годни за употреба?
Трето
Той и съседа си оправя жената и се чува ама не се оплаквам на ФЛЕГМАН.
Четвърто
Има органи на Кат отговарящи за ЗЗДП.
Пето
Ако живея на село и на съседа петела кукурига в 5:00 пак на ФЛЕГМАН ли да се оплача?
П. С.
Живеен в свободна уж държава всеки си прави каквото иска.
А и да Ви светна не съм моторист.
Проблема е решен
Комплексари...
Да го тура на майка ти докато теб те няма вкъщи! Кво знаеш ти за правилата бе посерко! Затова никога не давам път и предимство на такива мотористи и педераси като теб, ами им еба жените! Айде да пратиш много поздрави на майка ти!
Тея боклуци нито номера имат нито нищо!!!
късничко е вече ,уморени са от жегата
glarusi
motocikleti
koli
losho napravenu blokove s tunki steni
kotki koito maykat
5 gadni nesta ne ostaviat grada da spi.
Zatova niama proizvodstvo i horata sa debeli.
Nikoi ne moje da se naspi kachestveno v grada.
Zatova srednia jivot e 72 godini v Burgas.