Община Бургас: С реконструкцията на бул. „Демокрация“ е помислено за всички участници в движението
Предлага се изграждането на нов обществен паркинг зад Руската гимназия
Община Бургас излезе със становище за ремонтирания бул. „Демокрация“ в града. Ето какво пише в него:
„Община Бургас провежда последователна политика по отношение на градската мобилност, потвърдена във всички стратегически документи и планове, приети от местния парламент. Развитието на транспортната схема на Бургас се реализира при следването на водещи европейски практики с доказан ефект за градове с подобен размер и степен на развитие.
В нормативните документи за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, участниците в движението са приоритизирани така:
1. Пешеходно движение;
2. Обществен транспорт;
3. Велосипедно движение;
4. Движение на леки автомобили;
5. Товарно автомобилно движение;
6. Транзитно за територията движение на автомобили.
* През годините назад Община Бургас многократно е получавала жалби и искания за освобождаването на тротоарите на ул. „Демокрация“ от автомобили, възпрепятстващи преминаването на майки с детски колички и трудноподвижни хора.
При извършената реконструкция водещи бяха правата и защитата на пешеходеца. Във всички големи градове на Европа на първо място е именно той – ПЕШЕХОДЕЦЪТ, а не автомобилът.
За безопасността на пешеходците, пресичащи “Демокрация“, са въведени в експлоатация нови светофарни уредби в зоните на пешеходните преминавания, в близост до пресечките с ул. ”Батак“, ул. “Места“ и ул. “Иван Богоров“.
По друг проект на Общината бе реализирано обновяването на осветлението, монтирани са допълнителни прожектори при пешеходните пътеки.
Обособено е безконфликтно велосипедно движение, изцяло отделено от автомобилното и пешеходното.
Дори София завижда на Бургас за уредения транспорт в града
За безопасното пешеходно движение са разширени досега тесните тротоари, по които безпрепятствено да преминават всички граждани, включително хората с увреждания и майките с детски колички, без да се налага да заобикалят нерегламентирано паркирали автомобили. Тази мярка е изцяло в отговор на стотиците сигнали от недоволни пешеходци с възпрепятстван достъп.
Осигурена е достъпна среда за хора с увреждания на пешеходни подлези в града чрез изграждане на асансьори. Два от тях са за осигуряване преминаването през подлеза на кръстовището на „Демокрация“ и ул. „Копривщица“.
С реконструкцията на „Демокрация“ се въвежда нова организация на движението с нова хоризонтална и вертикална маркировка. Така се осигуряват безопасни условия за всички участници в движението – пешеходци, градски транспорт, велосипедисти, автомобили. Осигурено е регламентирано крайулично паркиране, съобразено с изричното настояване на гражданите по време на обществените обсъждания на проекта.
Осигурени са регламентирани и специално сигнализирани участъци от булеварда, предназначени за улично паркиране (за свободно и/или платено паркиране на МПС, такси стоянки, инвалидни места, места за автомобили със специално предназначение-линейки) в обхвата от х-л „Аква“ до ул. “24-и Черноморски пехотен полк“.
Техническите инвестиционни проекти за надграждане на бързите автобусни линии, част от които е рехабилитацията на “Демокрация“, са одобрени от Експертен съвет по устройство на територията на Бургас, след провеждане на изискуемите по ЗУТ съгласувателни процедури, изготвен Доклад за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите по реда на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
* Намеренията на Общината относно реконструкцията на „Демокрация“ са представяни и подкрепени от регионалните камари на архитектите и инженерите в Бургас.
Представители на двете гилдии присъстваха лично на проведените обществени обсъждания, предшестващи реализацията на проекта. На обсъжданията беше ясно изразено становището на гражданите за обособяване на крайулично паркиране, с което Община Бургас се съобрази. Подкрепяща позиция на Камара на архитектите от 2017 г. ще видите сред прикачените файлове под този текст. Освен обществени обсъждания, бяха проведени и множество срещи по темата „Демокрация“ с групи граждани, граждански и браншови организации.
Живеещи на бул. "Демокрация": Направете бус лентата Зелена зона
Община Бургас се отнася с уважение към всеки предприемач, без значение какъв е мащабът на неговия бизнес. Хората с търговски обекти по „Демокрация“ винаги ще имат възможността да зареждат стока, спазвайки Закона за движение по пътищата. Освен това Общината ще маркира две от новообособените 12 + 8 паркоместа на „Демокрация“, между „Копривщица“ и х-л „Аква“, които ще са предназначени за спиране с цел зареждане на търговски обекти, както е във всички други зони на града. Но престой за зареждане не означава да се паркира напреки за часове наред! Досега в този участък на „Демокрация“ единствените наложени глоби са за неразрешено паркиране върху тротоара и престой в продължение на часове!
Живеещите в района, както и собствениците на търговски обекти, имат право да попаднат в евентуално разширение на зелена зона. Те трябва да заявят такова искане в местния парламент, както всички останали граждани на Бургас. Ако то получи подкрепата на общинските съветници, Община Бургас ще го изпълни.
Община Бургас е наясно, че броят на автомобилите в града стана прекомерен. Затова изгради огромния паркинг по ул. „Гурко“, на метри от „Демокрация“, който обслужва и бившата Трета поликлиника, и обновения Комплексен онкологичен център с новите му сгради.
Още преди няколко години започна и търсене на начини и подходящи терени за изграждане на етажни паркинги. Една от предложените възможни локации бе по бул. „Демокрация“ - пред сграда на Медицинския колеж. Срещу тази инициатива внесоха подписка жителите на бл. 164 и 71 в к-с "Братя Миладинови", така че осъществяването й пропадна.
Сега Община Бургас е готова да предложи вариант с нов терен за открит, не етажен паркинг, близо до „Демокрация“ – при пресечката на „Карлово“ и „Калофер“, зад Руската гимназия. За целта първо ще бъде организирано обществено обсъждане, за да се чуе мнението на всеки заинтересован или засегнат от тази инициатива.
Напомняме, че разрешената скорост за придвижване по "Демокрация" е до 50 км. в час. Предстои до месец-два да бъде пусната и „зелена вълна“. Тя ще увеличи пропускателната способност и ще намали времето за преминаване на автомобилите.“
А не
Иван Рилски
След две официално заведени критични становища с номера 04.06.66.1740/29.05.2017 г. и 04.06.66/1739/17.05.2017 г., подкрепени с изказани мнения на наши експерти на проведеното Обществено обсъждане на проекта на 14.11.2019 г. в Културен център „Морско казино“, ние не разбираме пренебрежението на Община Бургас към основни правила за организация на градската среда, заложени в нормативните документи, с цел гаранция за ефективно, безопасно и хуманно планиране на транспортните потоци.
Ръководствата на Регионалните колегии на КАБ и КИИП в гр. Бургас с притеснение наблюдават непоследователната и на моменти хаотична политика на Община Бургас по отношение развитието на транспортната система на града. Повод за нашето конкретно безпокойство са приложените решения в реконструкцията на бул. „Демокрация“, които повишават риска от пътно-транспортни произшествия и водят до дехуманизация на градската среда, с което рушат доверието на гражданите в експертния потенциал на специалистите, занимаващи се с тази нелека материя. След две официално заведени критични становища с номера 04.06.66.1740/29.05.2017 г. и 04.06.66/1739/17.05.2017 г., подкрепени с изказани мнения на наши експерти на проведеното Обществено обсъждане на проекта на 14.11.2019 г. в Културен център „Морско казино“, ние не разбираме пренебрежението на Община Бургас към основни правила за организация на градската среда, заложени в нормативните документи, с цел гаранция за ефективно, безопасно и хуманно планиране на транспортните потоци.
В това отношение без отговор остават следните констатирани от нас проблеми в реализацията на реконструкцията на бул. „Демокрация“:
1. Защо се допусна паркиране по дължина на булеварда? Съгласно ОУП на гр. Бургас бул. „Демокрация“, както и булевардите „Сан Стефано“, „Княгиня Мария Луиза“, „Иван Вазов“ и ул. „Булаир“ са предопределени транспортно да обслужат центъра на гр. Бургас. В това им качество те са класифицирани и следва да отговарят като технически параметри на районни артерии клас IIIБ (по старата Наредба № 2 за комуникационно-транспортните системи) и като клас III по действащата Наредба РД-02-20-2. Действащата наредба забранява паркиране по улици клас III в големите и много големите градове (Приложение 2 към чл. 18). Град Бургас все още се класифицира като много голям град. Паркирането в града безспорно е силно затруднено, но „осакатяването“ на основните транспортни артерии не спомага за разрешаването на този проблем, а само настройва гражданите едни срещу други.
Г-Н ДИМИТЪР НИКОЛОВ – КМЕТ НА ОБЩИНА БУРГАС
ПОСТОЯННАТА КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ И БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО КЪМ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ КЪМ ОБЩИНА БУРГАС
ОБЛАСТНА КОМИСИЯ ЗА БЕЗОПАСНОСТА НА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА.
ИНСТИТУТ ЗА ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ
ДИРЕКТОРА НА РЕГИОНАЛНА ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ – БУРГАС РДВР – СЕКТОР „ПЪТНА ПОЛИЦИЯ” БУРГАС
до
Как сте помислили за всички като при успоредно паркиране, не дай си Боже, някое дете отвори вратата и изкопи на платното?
Как сте помислили за всички след като тези джигити зад воланите на автобусите карат като бесни за да си гонят графика ?
Община Бургас мислят само как да си напълнят джобовете !!!!!!!!
- Чичо, дай името на хубостника предложил това олицетворение на корупцията в Бургас, че дотогава ти си на пангара!
В тоя форум са от специалист нагоре, просто без коментар.
Безсмислено е да им се обяснява, че земята не е плоска....)
Нормалните хора в средата на булевардите садят цветя или каквато там растителност е подходяща за климата, а в Бургас "посадиха" сиви решетки навсякъде, превръщайки хубавия широк булевард в редици затворнически тунели!
Така се създава по-голям трафик, а и за да влезе в тази лента автобуса намаля и се забавя допълнително.
Не са по темата или съдържат недоказуеми твърдения!
На село няма булеварди. Затова толкова могат.
Ремонтите на ул. Демокрация и Трапезица са проекти които бяха не малко, а много по-добре при стария вариант. Само трябваше да се афалтират.
На Демокрация никога преди не е имало задръствания, сега ще има когато някой реши да паркира отдясно.
На Трапезица преди имаше задръствания със светофарната уредба, сега пак ги има с бонус да рискуваш някой да те блъсне при навлизане в тази халка, защото за мен това не е кръгово!
Общината вместо да се хвали с тези проекти, да сведе глава.
А ние ще чакаме друг кмет който да ги оправи след десетилетия,........ ако дочакаме!
На второ място на първо място е пешеходецът , затова направихте бул. Демокрация пешеходен булевард така ли? Ако това е отговора на Общината живеем в тоталитарна държава.