Ремонтът на бул. „Демокрация“ раздели Бургас на „за“ и „против“ промените, вижте защо
Пътната артерия, преминаваща през целия град, съвсем скоро ще има нов облик, който обаче не се харесва на всички
Течащият в момента ремонт на бул. „Демокрация“ в Бургас отново предизвика дискусии, които от социалните мрежи се прехвърлиха в Общинския съвет. Опозицията от БСП зададе писмено няколко въпроса, свързани с реконструкцията на булеварда и отново заваляха коментари.
Въпросите на общинските съветници бяха свързани главно с това как ще е организирано паркирането по новия булевард, тъй като в крайната му дясна лента в двете платна вече има обособена специализирана буслента, която на места е отделена от останалия трафик с островче. Очаквано въпросите за паркиране провокираха доста по-мащабна дискусия – такава, каквато изглежда не се е състояла на обществените обсъждания за проекта в Бургас, които са добре познати с това, че не подбуждат особен интерес откъм гражданите.
„Местата за паркиране ще са повече от преди, има предвидени такива и за таксита. Ще има два асансьора, които да улесняват достъпа до подлеза на кръстовището с ул. „Копривщица“. Предвиден е и достъп за автомобилите, които зареждат търговските обекти по продължението на бул. „Демокрация“. Потоците – автомобилен и автобусен – са разделени с островче за улеснение. Ще бъдат монтирани нови светофари, които ще съкратят драстично времето за преминаване по булеварда и това ще се случва не само по-бързо, но и по-безопасно. В проекта няма нищо „революционно“ – Община Бургас следва добрите практики от Европа“, коментираха от администрацията в отговор на някои от критиките на граждани.
Въпросите обаче остават: Защо трилентов път бе превърнат в двулентов? Защо островът между двете платна е толкова широк? Как ще преминават автобусите в толкова тясна буслента и ако се случи повреда, няма ли това да доведе до тежки задръствания? Ако падне сняг, как ще се почиства буслентата от снегорин?
Припомняме обаче, че проектът за реконструкция на бул. „Демокрация“ бе представен за пръв път още в края на 2017 г. - близо година, след като в Бургас влезе в сила схемата на Интегрирания градски транспорт. Той бе част от цялостната инициатива на Общината за подобряване на качеството на вътрешноградските линии чрез въвеждане на специализирани бусленти. Необходима ли беше обаче тази реконструкция на булеварда? През последните 10 години в Бургас се извършиха няколко важни инфраструктурни проекта, чиято основна цел бе да премахне трафика от центъра на града в туристическия сезон. С тази задача и то доста успешно се справиха изграждането на ул. „Крайезерна“, ремонтите на ул. „Проф. Яким Якимов“, бул. „Транспортна“ и реконструкция на възлови кръгови кръстовища. В същото време другата основна цел – градският транспорт да се обнови и подобри драстично също бе постигната. Макар голяма част от бургазлии все още да са недоволни от новата система, туристите, пристигащи от вътрешността на страната в морския град, остават изненадани колко добре са организирани вътрешноградските линии.
Това ни връща на бул. „Демокрация“. Докато преди въпросните проекти той бе основна пътна артерия, през която на практика минаваше целият трафик към Южното Черноморие, днес ситуацията е различна. Булевардът вече е много рядко използван, задръстванията по него отпреди години са само спомен, а широчината му даваше възможност автобуси и автомобили да се движат спокойно един до друг, без да си пречат. И това поставя въпроса – защо в такъв случай бе необходимо обособяването на отделни бусленти.
Отговорът „Така е в цяла Европа“ няма давност в случая, защото подобни проекти не се правят само, за да приличаме на идолите си, а заради крещяща нужда от промяна, която да подобри ситуацията. Такава обаче за мнозина бургазлии нямаше, когато става въпрос за бул. „Демокрация“. Трилентовият, на места дори четирилентов път, в момента е стеснен. Вярно е, че трафикът е по-малко, но защо за сметка на пътя се правят неизползваеми острови – например този, който разделя буслентата от платното с висок бордюр, по чиято централна линия има ограда. Това разделение е широко средно около 80 сантиметра (на места дори повече), а оградата – около 4 см. Реално това води до загуба на около метър в пътното платно. В същото време централният остров, който разделя двете платна също е разширен за сметка на лентите и в крайна сметка резултатът е – от три/четири ленти за движение, булевардът вече разполага със само две. Локалната буслента пък е широка точно толкова, колкото е необходимо, за да влезе един автобус, и то от точно този модел. Всяка бъдеща потенциална промяна на автопарка пък в този случай би следвало да бъде съобразявана именно с тази широчина на буслентата.
И точно заради тези причини мнозина бургазлии днес смятат, че при ремонта и реконструкцията на булеварда е нарушена една основна максима в инженерството и проектирането: „Ако не е развалено, не го поправяй“. В същото време обаче останалата част от жителите смятат, че промяната е правилна и необходима на града, като така той ще придобие още по-добра европейска визия. А какво е вашето мнение?
Трапезица. Явно тези, които са "ЗА" не са шофьори.
ПС: Обръщам се към някоя опозиционна партия в Бургас, която и да е: Моля Ви, организирайте протест срещу безобразията в града ни, да дойдем с колите си и да блокираме недоразуменията! Аз и много други ще се отзовем!
Мен много ме дразни и Централната автобусна спирка, която направиха до БСУ, половината път блокираха за това да мине от там отвреме на време по 1 автобус....
,без да се засяга ширината на другите ленти.
Накрая да питам: тея общински съветници дето сега питат, къде бяха като се е приемало това безумие, защо не повдигнаха въпроса преди да се осере града? Ние гражданите явно сме спали.....както обикновено и ще продължим да си траем всякакви градски недомислици дето се правят за крадене на пари .
Може ли да е запушен градът лятото а те да стесняват основни Болеварди!!!
Да не сме тъпи софиянци или Пловдивчани незнам вече, това го има само там!
А Бургас беше спокоен морски град, със много свободни пространства...
Няма значение,че на бургазлии ще им се разкаже играта.
А къде ще спират автомобилите зареждащи магазините от бл. 128 и клиентите им?
Паркинга отзад между бл.74 и 73 е винаги препълнен, а и отдалечен от бл.128.
1. СПИРКА ДО СПИРКА
2. СВЕТОФАР ДО СВЕТОФАР
3. ОБЪРКАХТЕ ХОРАТА С НОВИТЕ АВТОБУСНИ ЛИНИИ
5.БЕЗКРАЙНИ ПЪТНИ РЕМОНТИ
4. СТЕСНИХТЕ бул."ДЕМОКРАЦИЯ"
Харчите нашите пари за неща които не се харесват на много хора.
Бургазлии се разочароваха от вас г-н Кмете, а идват избори.
С този проект общинските съветници за пореден път доказаха низкия си умствен потенциал , взимане на решения без анализи и обсъждане с гражданите и в техен ущърб, харчене на пари безразборно и безмислено.
- бяло! Не можете-вижда се!
Все още няма и достъп до количествените сметки.
Както и офертите на фирмите, харчещи обществените средства.
Както и фактурите за материалите.
Както протоколите за свършената работа.
Или годишните данъчни декларации на кмет, общ.съветници и "експертите" по строителство и прочие.
Защо ли?
Защото всяки с калкулатор ще може да ви хване мазната схема за крадене.
Май повече се мисли за избори, а те няма да решат никой проблем. Могат само да го задълбочат. Ежедневната, целенасочена работа в полза на хората ще ги реши, без значение кой ще спечели изборите напролет. Когато БСП разберат, че са функция на своя народ може да гласувам и за тях.
- мазната схема маняци.
Ваксинират се общински съветници вместо хора от застрашената група и възраст.
Мисля си, че това е кочина , а не държава !