Ген. Спас Спасов разкри причината за трагедията с пилота на МиГ-29
Ще получим нови самолети, но ако по същия начин се процедира, ще ги гледаме само на картинка, коментира той
До смъртта на майор Валентин Терзиев се стигна, защото пилотите ни нямат тренировки. Това каза пред БНТ председателят на Управителния съвет на Фондация "Български ВВС" ген. Спас Спасов. Той сподели, че след като е научил за трагедията, се е разплакал.
"Изключително тежко възприех този инцидент, тъй като аз се готвех да заминавам за Шабла. Имах покана за участие във вип деня. Настройката за това преживяване да наблюдавам ученията на нашите пилоти беше приповдигнато моето настроение и изведнъж сутринта научавам, че учението е спряно заради инцидент. Веднага беше съобщено на мен с намека, че е тежък инцидент. Може би и катастрофа. Това беше много тежко за мен", каза ген. Спасов.
По думите му, нощните стрелби над море се изпълняват само от опитни пилоти. Това е връх в подготовката. Изисква се зад гърба си да имат часове и тренировъчни задачи с изпълнение на тези стрелби.
„Подготовката на пилота, за да изпълни тези стрелби включва тренировки на земя при възникване на особена ситуация. Но се иска и време за часове във въздуха. Това, което липса сега на нашите пилоти от години е да стоят във въздуха. Това води до компромиси в тази подготовка и най-вече една тренираност“, обясни генералът
Според него летателните часове на пилотите са малко заради логистиката.
"Имитация е, че ние имаме висока бойна способност. А това са шепа пилоти, които могат да го правят. И те също имат малка нетренираност. Не е въпросът само в стрелбата. Той трябва да прави непрекъснато тренировки във въздуха, нощем пилотаж на различни височини и там да придобива тези способности, ако възникне ситуация, да реагира на нея адекватно", коментира той.
„Преди години, когато командващия на ВВС ген. Румен Радев протестираше за това, че няма подготовка, че е срината армията, не го възприеха политиците сериозно и затова стана президент. Намесвам политиката, но не мога да мълча, когато колега е загинал“, заяви генералът.
„Разликата в часовете от времето, когато аз летях и сега е много голяма. Тя е от осем до десет пъти. И преди ставаха катастрофи, и аварии, но сега щеше ли да се получи това, ако пилотът имаше зад гърба си не 20 часа, както е през тази година, а 50? Ще получим нови самолети, но ако по същия начин се процедира да няма за тях достатъчна логистика, само ще си купим нещо, което да гледаме на картинки“, каза още той.
Ако Грипена попадне под удари на високочестотното СВЧ
на Руските РЕБ Красуха -4 електрониката направо изгаря и самолета забива надолу неконтролируемо
Тази конструктивни електронни НЕдостатъци на Грипена го прави ПЕРФЕКТНИЯ БЕЗзъб враг за руската армия и руските ПВО ,за това и беше причината РУСОфилите комуняги във България да плачат като ребьонки с-у покупка на Ф16 /ЛЪВът Алфа-мъжкаря
бойните самолетите /
Дори шведските пилоти отказват да пилотират Грипените понеже са подходящи за екстремните пилоти любители на състезания Red Bull дава крила понеже качване на Грипена трябва да си готов за катапултиране в студената шведска земя осеяна с хиледи замръзнали езера
Електрониката им скапана тотал щета
Има дузина инцидента електрониката ОТКАЗВА за изпълнява командите на пилота и следва иране
Грипените са леки самолети стават само за тренировки лупинги гевезлъци и разходка
НЕ могат да носят ТЕЖКО снаряжение бомби с голяма мощност нужни за поразяване на стратегически инфраструктурни обекти на врага -мостове,вецове,под станции, бункери,летища
Грипена има ОГРАНИЧЕН боен радиус и НЕ може да стигне до МОСКВА-2500км не му стига горивото което го прави НЕнужен за целите на НАТО но идеален за РУСОфилите и путиноидите в БГ армия
Грипена НЯМА модерните радари на Ф16 като следят и прихващат над 20цели едновременно
Грипена е скъпа играчка и става само за въздушна за акробатика и тренировка и еьр полисинг -наблюдения подобно на чешки те L-ки но не става за водене на тежки бойни действия
А колкото до F16, тe са по-кофти и от МИГ 29 и също толкова стари като проект колкото миговете
Вижте какъв ни е договора за Ефовете и от какво сме се отказали при сделката. Големи хвалби, а взимаме нещо, колкото да отбием номера
Ми сега бъдещетето е само една армия, един народ. Ние можем и щеподготвяме летци, морски офицери, които щелетят и плават за единнатаевропейска армия. Там трябва данатискамев Брюксел. А инцидента, освен безхаберието вармията, може да се види това бързопаданена целта е такова или просто тя не ебила качена на предвидената височина. Много е вероятно.
Когато се обърне колата, пътища много.