Ryanair отказва да връща пари за отменени полети
Вместо това авиокомпанията предлага ваучери
Една от най-големите авиокомпания за нискобюджетни полети продължава да твърди, че можете да получите парите си обратно, ако полетът ви е бил отменен заради пандемията от коронавирус. Но изглежда нещата не стоят точно така, тъй като от Ryanair са склонни да раздадат ваучери за бъдещи пътувания, отколкото да се разделят с огромната сума пари. Пътниците, чиито полети са били отменени заради пандемията от коронавирус, могат да поискат парите си обратно в рамките на една седмица от датата, в която самолетът е трябвало да излети.
А според правилата, ваучери могат да бъдат раздавани само ако има писмено съгласие между компанията и пътника. Заради пандемията Ryanair приземи почти всичките си самолети. Още в началото на кризата, компанията предложи връщане на парите за отменените полети и дори бе по-приятелски настроена към клиентите си от най-големите си конкуренти на острова - British Airways и easyJet. Ирландската авиокомпания обеща, че пълната сума за билетите ще бъде върната на клиента в рамките на 20 дни. По това време конкуретните компании премахнаха възможността за връщане на пари и предложиха на своите пътници само ваучери в замяна.
По-късно easyJet все пак реши да започне да връща суми, а British Airways помолиха клиентите си да се свържат с тях по телефона. През втората седмица на април пътниците на Ryanair бяха уведомени, че преводът на сумите ще закъснее заради безпрецедентния брой на заявките, които компанията получава. В своето съобщение те посочиха, че с приоритет ще са най-уязвимите им клиенти. Явно предвиждайки ужасната криза, която се задава, малко след това съобщение от Ryanair промениха мнението си и сега предлагат само ваучери на своите клиенти. "Моля, вижте по-долу детайли относно вашия пътнически ваучер, който е на същата стойност като вашата отменена резервация, пише Днес.бг
Тази сума може да бъде използвана за нова покупка на билет за полет на Ryanair в следващите 12 месеца", пише на сайта на компанията. На запитване от The Independent говорител на компанията заявява, че всички възможности, които са регламентирани от европейските власти, стоят пред клиентите, включително и връщане на пари. Но един от клиентите, Джейми Боуден, твърди обратно. Неговият полет от Италия до Армения бил отменен. В понеделник, той опитва да подаде заявление, за да му бъдат върнати парите. Когато кликва на посочения линк обаче, изскача нов прозорец: "Ваучер, вземете си ваучер. Във всеки цвят, когато си пожелаете, но, моля ви, вземете си ваучер", гласеше съобщението в него, казва Боуден пред The Independent.
Само опцията ваучер ми се предлага . Статията е вярна.
Опитвам чрез писмена молба, използвайки
директивата на ЕС 261/2004.
Имах и опция да избирам - възстановяване на сумата или ваучер. Избрах възстановяване, в рамките на 5 работни дни получих парите обратно.
Кого обслужва тази статия?