Идва революционна промяна в градския транспорт на Бургас, купуват 56 електробуса
Ще се покрият „дупките” по най-натоварените линии, ще се сменят и старите автобуси по селата
Общинският съвет в Бургас даде зелена светлина за реализирането на мащабен проект, който ще промени революционно градския транспорт.
Ще се закупят 56 нови електробуса за 65 млн.лева и ще се изградят зарядни точки. Проектът е по Оперативна програма „Околна среда”, а Бургас ще бъде пионер в реализирането му.
„Закупуването на електроавтобуси е модерна тенденция в цяла Европа, а този проект е възможност за диверсификация на градския ни транспорт”, подчерта Руска Бояджиева, зам.-кмет по европейските политики в Бургас.
Опозиционният съветник Константин Бачийски от Средна европейска класа (СЕК) определи, че закупуването на електроавтобуси е правилният път за запазване на чистия въздух в Бургас. Още при обновяването на градския транспорт преди 6 години, Бачийски предложи да се заложи на електробусове, но тогава идеята му не бе възприета. Той се надява в обществената поръчка да не се заложат дискриминационни условия и да се даде възможност за участие на широк кръг от производители.
„Няма как да не апелирам подобно предложение, но ми се иска да се обясни какво ще се случи със старите автобуси, след като закупим новите – ще увеличим ли автопарка, или ще продадем част от тях”, каза от трибуната на ОбС Живко Табаков от Движение България на гражданите.
Той попита как общинското предприятие „Бургасбус” ще се справи с наемането на персонал, защото и към момента по думите му изпитвали сериозни затруднения и дали ще се налага да плаща наем за новите автобуси на Общината.
„Г-н Живко Табаков може по всяко време да посети „Бургасбус”, да се запознае с екипа, който работи по този проект и види цифрите. Никой не го спира”, реплекира го Диян Димов от ГЕРБ.
Началникът на Регионалния инспекторат по образование Виолета Илиева, също съветник от ГЕРБ, припомни, че преди половин година всички професионални гимназии са изявили готовност да подготвят кадри в сферата на транспорта, учениците вече се обучават и скоро ще могат да започнат работа, гарантира Илиева.
Руска Бояджиева уточни, че новозакупените автобуси ще се използват за градския транспорт, а част от автопарка ще бъде насочен да обслужва междуселищната мрежа в Бургас. Освен това ще се увеличи и броя на автобусите по бургаските улици – те ще минават доста по-често, а разходите няма да са никак големи, съобщи Бояджиева.
Тя припомни, че при първия проект за обновяването на градския транспорт преди 6 години „БургасБус” не е бил допустим партньор и се наложило Общината да кандидатства по проекта за обновяването на автопарка, а след това да отдава под наем автобусите на общинското дружество. Общоизвестен факт е, че това е една от причините за влошеното финансово състояние на дружеството през последните години.
В този проект „Бургасбус” може да кандидатства като пълноправен партньор на Общината и новите автобуси ще бъдат зачислени на общинското предприятие, каза Руска Бояджиева.
Директорът на общинското предприятие Петко Драгнев информира, че в момента ”Бургасбус” оперира с 67 автобуса, закупени по проекта за интегриран градски транспорт, има и 9 автобуса, закупени през 2018 година, също така и 11 маршрутки от 2015 година и 22 тролея, произведени през 2014 година.
Петко Драгнев се надява новите автобуси да са на разположение още следващата година. Той уточни, че след като това се случи, ще сменят всички 15 автобуса, които се движат по селата с някои от настоящите, използвани за градския транспорт.
5 лв. минимум, защото някой трябва да избива разходите, като пенсиите и циганите няма да плащат защото са правилните гласоподаватели...
Как ще е грабеж като парите за електробусите ги дават от Европа
Защо само се пише колко много направили за града, а никой не казва че теглят огромни заеми за проекти, техни фирми осъществяват проектите на безумни цени, а ние гражданите ще плащаме после всичко това?