Водната връзка от Бургас до Истанбул - налудничaва идея или удобна алтернатива
30 Май 2016, Понеделник, 13:10 ч.
Автор: Иван КОЛЕВПлаването по вода ще отнеме между 3 и 5 часа
100 мили. Точно толкова е разстоянието по море от Бургас до Истанбул. Морски вълци изчисляват, че при спокойно море курсът ще продължи между 3 и 5 часа в зависимост от плавателния съд и времето за акостиране на пристанище и митническа проверка. За справка, пътят с кола до Истанбул е около 350 км и отнема минимум 6 часа.
Заради това и водната връзка България-Турция се очертава като добра алтернатива, но осъществима ли е?
Темата бе повдигната на туристически форум преди дни, когато турски бизнесмени се заинтересуваха дали няма да се развие водният транспорт, за да се засилят връзките между българското и турското Черноморие в своеобразен балкански клъстер.
Идеята в общи линии е да се разработят маршрутите от Бургас към Босфора и обратно. Туристи, почиващи в Турция, да идват на еднодневно посещение в Бургаския регион, да посещават Созопол, Несебър и други забележителности, след което в края на деня да се връщат в Турция. Съответно обменът ще се извършва и в обратната посока – от родното Черноморие към Истанбул.
Плановете са от подобна водна връзка да се възползва и бизнесът, както и хора, пътуващи в тази посока по традиционния маршрут с автобуси и автомобили.
Според неофициална информация, с която разполага Флагман.бг, запитване за пилотното пускане на подобна линия са изявили от компанията, собственик на кометите, пътуващи по линията Созопол-Несебър-Бургас и Варна, но всичко е на начална фаза.
„Бългерия Фаст Фери“ от няколко години с променлив успех пуска през летния сезон кометите като алтернатива на тапите по Черноморието. Но високите цени на билетите правят този тип транспорт неатрактивен за обикновените граждани и на кометите се качват предимно туристи. От Несебър до Созопол, например, цената е 30 лева – два пъти повече от автобусния транспорт.
Фирмата, оператор на водната линия, е със сложна собственост, преплетена между няколко физически лица и офшорни дружества. „Бългерия Фаст Фери“ има трима акционери - „Круизи“ АД(собственост на Мирослав Митев и три офшорни фирми, б.а.), Балкан турист спорт ЕООД (Петър Киров Узунов, бизнесмен от Пловдив), както и на Мирослав Митев като физическо лице, държащ 25 % от капитала на компанията. Името на Мирослав Митев фигурира като представител в още няколко офшорни дружества.
Ако фирмата, която той управлява, пусне водна линия до Истанбул, почти сигурно ще заложат отново на кометите, довериха наши източници. Никой на този етап обаче не се наема да изчисли каква ще бъде цената на пътуването. Тънкият момент тук е, че тя може да падне значително, защото при международни плавания не се плаща ДДС върху горивата и билетите.
През 2008 година водната връзка България-Турция се опита да разработи бургаският бизнесмен Радостин Дачев. Тогава той нае луксозен високоскоростен кораб с подводни криле за 240 пасажери. Идеята му бе да пътува всеки ден по линията Несебър-Истанбул, но в крайна сметка така и не се намираха желаещи, заради което курсовете бяха разредени до 1 седмично.
„Всеки сам си прави бизнесплан и преценява дали може да разработи тази линия. Ние го направихме с променлив успех и мога да кажа, че не се случи това, което очаквахме, но с интерес ще следя дали сега някой може да разработи тази линия по-успешно“, разказа пред Флагман.бг Радостин Дачев.
Неговият кораб предлагаше еднодневна екскурзия с посещение на забележителностите на Истанбул, включен транспорт с автобуси, обяд и туристически такси срещу 110-115 евро на човек.
Дали една нова линия Бургас-Истанбул ще бъде на по-достъпни цени и ще се превърне ли тя в реална алтернатива на сухопътния транспорт, предстои да разберем съвсем скоро.
В категории:
Бизнес
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
Ще се шокирате какво се твърди за него
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция
Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху?
22/11/2024, Петък 08:47
1
Пети опит за избор на парламентарен шеф
22/11/2024, Петък 08:29
0
Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция
22/11/2024, Петък 08:03
0
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично
21/11/2024, Четвъртък 22:00
2
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса
21/11/2024, Четвъртък 21:40
0
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак?
21/11/2024, Четвъртък 21:20
0
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е
21/11/2024, Четвъртък 21:00
1
Владимир Путин с извънредно обръщение
21/11/2024, Четвъртък 20:45
12
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа
21/11/2024, Четвъртък 20:40
0
Ще се шокирате какво се твърди за него
21/11/2024, Четвъртък 20:36
3
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова
21/11/2024, Четвъртък 20:20
1
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
21/11/2024, Четвъртък 20:00
4
Линията беше Несебър-Истанбул
Бързина и интернат са много важни. Бих искал Българска компания да го развие това заедно със германска инжинерна.
Ако това пътуване става за 3 часа е това е вече супер. Другата алтернатива е да се отворят малки самолетчета Бургас-Инстабул всеки ден - да кажем един час и там на летището хората вече сменят самолети за Америка или Азия.
Няма ли Бургас свой министър на транспорта? Трябва да имаме.
Във заключение; първо какъв тип клиенти биха го използвали --- туристи или бизнесмени (със връзка за летището и тези без връзка).
Ако отнема повече от 4 часа -- става тъпотия за бизнеса.