Бащата на „Супер Бургас“ Павел Маринов с революционна идея за икономическото развитие на региона
Павел Маринов, който днес управлява Института за регионални стратегии, пръв видя потенциал в отварянето на Бургас към морето
27 Април 2016, Сряда, 13:03 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Иван КОЛЕВЩе стимулираме туризма, ако освободим от пристанищни такси всички круизни кораби, убеден е Маринов
Да се освободят от пристанищни такси всички круизни кораби, акостиращи на Морска гара-Бургас. Тази идея лансира пред Флагман.бг бившият областен управител и автор на проекта „Супер Бургас“ Павел Маринов.След като напусна сградата на ул.“Цар Петър I”, Маринов се зае отново с Института за регионални стратегии и в момента участва в разработката на няколко големи инвестиционни проекта с ключово значение за развитието на региона. Сред тях не попада пристанищната зона в Бургас, но като експерт в областта Маринов има отличен поглед върху икономическата обстановка в геополитически план.
Бившият губернатор изтъкна, че Морска гара Бургас е сред най-скъпите пасажерски пристанища в Европа – на 27-о място, което я прави крайно непривлекателна за големите туроператори.
В момента се събират четири вида такси, които са в размер на около 50 хил.евро. Допълнително се плаща за лоцмански услуги и буксировка – поне още 20-30 хил.евро. Отделно се събират по 6 евро на пасажер.
Пред Флагман.бг Павел Маринов представи и отчет на приходите от товарни и круизни кораби за първото полугодие на 2014 година (последното шестмесичие, в което бе областен управител.б.а.).
“За периода са постъпили общо 547 280 лева. От тях 208 хил.лв. са от 5 пасажерски кораба, а останалите 303 хил.лв. от обработени 87 кораба с товари! Не ми се струва нормално да има подобен дисбаланс“, каза Маринов.
Павел Маринов бе категоричен, че ако Бургас иска да развие круизния си туризъм трябва час по-скоро да премахне всички пристанищни такси, за да може да се конкурира с Одеса и другите големи Черноморски пристанища.
„Този тип туристи са едни от най-платежоспособните, всеки един от тях оставя в града, в който пристигне минимум 100-150 евро. При 2000 пасажери сами може да изчислите каква ще е ползата за икономиката, а Бургас и целият регион определено имат какво да покажат“, допълни той. Според него общините от региона може да се обединят в туристически клъстер.
Ако се премахнат таксите да круизните кораби на година в Бургас може много често да акостират подобни кораби с по 2000-2500 пасажери и 1000 души персонал
|
Според Маринов Черно море в момента има най-сериозният потенциал за развитието на круизния туризъм. Всяка една от държавите има своето специфично културно богатство и история и природа – България, Румъния, Украйна, Русия, Грузия, Турция.
„Голямата битка ще бъде кое пристанище да стане круизния хъб. Бургас има потенциал и трябва час по-скоро да се възползва от него“, подчерта бившият областен управител. Той призова Министерството на транспорта като принципал да приеме политика на стимулиране на круизния туризъм.
Мнозина си спомнят, че Маринов е бащата на проекта „Супер Бургас“, който стъпка по стъпка започва да се изпълнява макар и не в първоначалния си вид. Още през 2006-2007 година Павел Маринов пръв видя потенциал в зоната за обществен достъп и започна да работи за нейното отваряне към града. Идеята му бе да това да стане не с публични средства, както е сега, а с външни инвестиции. Компании от Катар, Китай, Русия и Италия са проявявали интерес към проекта преди неговото замразяване.
Как Павел Маринов вижда развитието на проекта "Супер Бургас" през 2016 година и какви са неговите препоръки, очаквайте във Флагман.бг
В категории:
Бизнес
Финландия разследва чуждестранен кораб след поредно скъсване на подводен кабел
Българка продава девствеността си
Спортист нахлу на трибуните и скочи на бой на зрителите
Камелия си показа най-милото на Коледа
„Ангелска елха” зарадва с подаръци десетки деца на родители, лишени от свобода
Българка продава девствеността си
26/12/2024, Четвъртък 22:48
6
10 поведения, които подсказват, че имате перфектен съпруг
26/12/2024, Четвъртък 22:00
1
Арестуваха танкер по подозрение в саботаж
26/12/2024, Четвъртък 21:40
0
Пламна искрата на войната на Балканите
26/12/2024, Четвъртък 21:20
1
Катастрофа затвори пътя към Пампорово
26/12/2024, Четвъртък 21:00
0
„Ангелска елха” зарадва с подаръци десетки деца на родители, лишени от свобода
26/12/2024, Четвъртък 20:40
1
Рекорден брой мигранти са загинали в морето на път за Испания през 2024 г.
26/12/2024, Четвъртък 20:20
0
Адам Броуди разкри тайната на щастливия брак
26/12/2024, Четвъртък 20:00
0
Финландия разследва чуждестранен кораб след поредно скъсване на подводен кабел
26/12/2024, Четвъртък 19:40
1
Щe дaдeтe ли $100 000 зa eднa нoщyвĸa?
26/12/2024, Четвъртък 19:20
2
Шок край Барселона, откриха мъртво бебе в контейнер за боклук
26/12/2024, Четвъртък 19:00
0
Биткойнът чупи рекордите
26/12/2024, Четвъртък 18:40
0
многократно и аз, и други потребители на Флагман сме ви поправяли елементарните правописни грешки - вашите и на колегите ви. Пак ви напомням, че има безплатни спелчек програми. Отнема минутка да си поправите граматиката в статиите.
В случая не говоря за пунктуация. Защото ако трябва и там да нагазваме, ще стане като с едни обяснение на Златко Янков от преди време, които завършваха с "Благодаря за уважението".
Ако разбирате за какво ви говоря.
Не може да има супер град когато паметник на КГБ, най словещата банда от нефтени престъпници, стърчи като колумбийски картел във центъра на града.
Срам за Бургас! Срам за кметството! Предатели сте вие! Вдигайте го със крана, обратно във Урал!!!
Дотогава сте обречени на $400 заплати и бавна циганска смърт.
Истината и цивилизацията не са прости. Те помнят че Сталин уби 20 милиона славяни. Москва е една банда от варвари.
Кажи ти какво направи по въпроса за 26 г.? На оплюване и мрънкане нямаме равни, а какво правим за да се промени това?
Също предлагам:
1. влака Бургас-София да е не със 200км ами със 400км и да го минава растоянието за 1 час.
2. Директни полети Бургас-Ню Йорк
3. Събаряне на всички стари блокове които грозят
4. събаряне на Альоша и закарването му обратно в Русия като се има предвид че Америка и Англия освободиха Европа от Нацизъм а руснаците само направиха пропаганда. Битките за Сталинград и Ленинград бяха преувеличени. Русия първа атакува Полша и почна 2рата война за която тя се готвеше. Заради Альоша нямаме инвеститори защото повечето западни компании не искат да работят със болшевики.
В България с такава бизнес среда и политическа реалност, никой никога няма просто ей така да инвестира у нас ( имам предвид чуждестранни инвестиции). Затова нека г-н Бойко Борисов и компания вземат за пример идеята на г-н Маринов и да предложат на наши и чуждестранни инвеститори безвъзмездно парцели и комуникации покрай магистралите, с които толкова се гордеят, да освободят от данъци същите за пет или десет години напред, само и само някой да се навие да прави нещо по мащабно у нас.
Тогава ще има полза от магистралите, ще се отворят много работни места и след пет или десет години тези инвестиционни проекти ще започнат да пълнят държавната хазна.
Иначе се обзалагам, че за този период време никой, ама никой няма да вложи и една стотинка.
Едно намаляване или премахване на таксите би било малка цената в сравнение с приходите, които може да донесе увеличения пътникопоток. Организаторите на криузи със сигурност биха се възползвали от ниските разходи на порта, което ще генерира по-голям поток от платежоспособни туристи, които всъщност са основния източник на приходи на круизните дестинации.
Поне така си мисля аз...иначе, всеки може да си седи пред компютъра и да оплюва и иронизира всеки опит за промяна.
P.S. А това кое как се пише е по-маловажно в случая (макар и в случая Николай Георгиев да е напълно прав!).
А пък аз цял живот си мисля, че се пише "лоцмански услуги и буксировка".
Понятията идват от лоцман ( в Бургас му казват и пилот ) и буксир ( теглене ).