Транспортната схема на Бургас е неефективна, в разрез е с всички модерни практики
Руска Бояджиева изнесе изключително тежкия и иновативен за България проект - за "Интегрирания градски транспорт на Бургас". Сега предстои последната й задача - да убеди гражданите в ефикасността на новите линии
29 Ноември 2015, Неделя, 02:29 ч.
Автор: Иван КОЛЕВОсвен бързата автобусна линия ще има 10 захранващи, които ще осигурят свързаност между комплексите
Руска Бояджиева е ръководител на мегапроекта за „Интегриран градски транспорт“. На нея се пада тежката задача да представи пред бургазлии пълната реорганизация на обществения транспорт и да защити проекта, изготвен от международни консултанти. Промените ще са много и със сигурност ще са шокиращи за по-консервативно настроените, свикнали да пътуват с досегашните линии. Цялата транспортна схема ще отиде в историята, както и номерата на автобусите. На мястото им ще се появи новата Бърза автобусна линия и 10 захранващи линии (ВИЖ ПОДРОБНОСТИ). Това би трябвало да направи градския транспорт по-ефикасен, по-бърз и по-евтин. -Г-жо Бояджиева, кога започват обществените обсъждания за новата транспортна схема на Бургас?
-Публикували сме графика на обществените обсъждания. Започваме от 1 декември, а съвсем скоро в сайта на Община Бургас ще бъде публикуван и проектът за промяна на транспортна схема. Идеята е хората да имат възможност преди обществените обсъждания да се запознаят с него.
-Каква е основната концепция на транспортната схема?
-Отново бързата автобусна линия (BRT). Знаете, че го повтаряме непрекъснато, но това е философията, около която се гради новата транспортна схема и въобще проектът за „Интегриран градски транспорт“. Бързата автобусна линия започва от най-южната част на града, разбирайте ж.к.“Меден рудник“ и достига до до двата северни жилищни комплекса – ж.к.“Славейков“ и ж.к.“Изгрев“. Всички останали захранващи линии, които са 10 на брой, само ще я допълват. Ще правят контакт на няколко от спирките на BRT, за да е по-лесно пътуването. Това, което ние сме имали като стремеж е да запазим в максимална степен спирките на съществуващата транспортна схема, за да бъде новият проект близък и разпознаваем за гражданите, но неизменно, което ще се случи е промяната на трасетата на различните линии.
-Защо се налага тази промяна?
-Може би трябваше да започна с това, че още през 2008 година, когато стартирахме подготовката на проекта за „Интегриран градски транспорт“ привлякохме доста консултанти, които да направят анализите на съществуващото положение на транспортната схема в града. Техният основен извод бе, че схемата е с много добро покритие, но е неефективна. В момента е в разрез с всички модерни практики по едно и също трасе се движат много автобусни линии. Това знаете какво означава – допълнителни разходи, допълнителни емисии, неефективно управление и организация на транспорта. Именно този проблем решаваме с новото предложение за промяна на транспортната схема. Подчертавам, че това е предложение. Разработен е от експертен екип и няма да стане факт, докато не се приеме от гражданите.
-От кога бургазлии ще пътуват по новите линии?
-След три-четири месеца. Инфраструктурата ще бъде завършена до края на годината, но бързата автобусна линия е и навици на пътуване. Освен обществените обсъждания за новата транспортна схема, престои след това и приемането й в Общинския съвет, както и ще стартираме засилена информационна кампания, за да достигнем до колкото е възможно повече хора.
В категории:
Бургас
Димитър Маринов пристига утре в Бургас
България е по-зле от Гана и Танзания по ефективност на институции
Бойко Борисов и Кирил Петков също с медали от Украйна
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но...
Репетиция за ядрен удар? Русия изстреля междуконтинентална балистична ракета към Украйна
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета
21/11/2024, Четвъртък 20:00
0
"Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но...
21/11/2024, Четвъртък 19:48
0
Дъщеря й възражда най-големите й хитове
21/11/2024, Четвъртък 19:40
0
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали
21/11/2024, Четвъртък 19:20
2
Киномания завладява Културния дом в Бургас
21/11/2024, Четвъртък 19:03
0
Приятелката на самоубилия се полицай: Димитър беше рядко съвестен човек
21/11/2024, Четвъртък 18:41
1
България е по-зле от Гана и Танзания по ефективност на институции
21/11/2024, Четвъртък 18:16
2
Илияна Йотова: Надявам се утре да се поздравим с избран председател на НС
21/11/2024, Четвъртък 17:58
0
Шейсет и три години без да се къпе
21/11/2024, Четвъртък 17:40
3
Бойко Борисов и Кирил Петков също с медали от Украйна
21/11/2024, Четвъртък 17:40
0
Колеги на самоубилия се полицай разкриха последните му думи, имал 6 предсмъртни писма
21/11/2024, Четвъртък 17:23
3
Изĸycтвeният интeлeĸт щe oĸaзвa вce пo-гoлямo влияниe въpxy иĸoнoмиĸaтa и тpyдoвия пaзap в Бългapия
21/11/2024, Четвъртък 17:05
0
Бургас за пореден път бе излъган. Нека да се опитаме да спрем поредното безумие на шепа хора, усвоили едни европейски пари, по начин който е изключително ефективен, но за тях самите, разбира се!
Единствения, малоумен тук си ти, то си личи по начина ти на писане и отношението към сънародниците ти, ако въобще си българин. Колкото до новата транспортна схема, в това отношение няма да има никакъв ефект, докато не се вземат на предвид икономическите причини. Едно отиване до центъра и връщане, в по близките квартали в Бургас, дори и със скъпия бензин, е много по изгодно с кола, отколкото автобус. Така, че докато цената на билетите не падне на 20-30 ст.ефект в това отношение никога няма да има. А това което направиха на Трапезица си е истинско безумие, на толкова натоварено кръстовище, единствения ефект ще е че хората само ще се отказват да минават от там, особено лятото
Prez negovata PYTNO-BEZOPASNA komisiq mina pyrvo za podpis tozi KVAZI IGNORIRASHT transporta proekt za Burgas. Ili vece se e krotnal. sled kato mu dadoha 50000 evro da si kupi nova kola i apartament 2013g., sega si leshperi po cql den v obshtinskia kabinet i se kefi, kak SHTE GLOBQVA kolite navlezli v BUS lentite .....
IZMITANE SI TYRSQT GERBERITE i shte si go polucat. No pyrvo shte vlacat shemata do prezidentskite izbori i sled tova shte deistvat naglo i bezpardonno, nacelo s LUKOV za kandidat-kmet na Burgas. Zer toi rqza lentata na noviqt terminal v M.Rudnik vmesto Momata, seshtaite se zashto.
123
29.11.2015 14:17:02
2
5
"17. странна работа"
Какво и е затапеното на Tрапезица като дори при строящо се в момента кръгово и с автомобили постоянно спиращи заради пешеходци, движението там е в пъти по-спокойно от преди и почти не се чака.
Какво да става с маршрутките, те са частни и са напълно излишни. "
Ами зима е батенце, какво да ти кажа...
Да сте мислили, когато трябвало. Трайте, след 4 години пак.
Браво пост 14, изкефи ме с абсолютно точното определение на схемата КРАЖБИ без продажби.
ПРОСТО ИЗЧЕЗВАТ, като отживелица от времето на Йоан Костадинов. Макар "иноваторите" в ГЕРБ и РБ да са си също КОМУНИСТИ но под прикритие европейски дУмократи.
Какво и е затапеното на Tрапезица като дори при строящо се в момента кръгово и с автомобили постоянно спиращи заради пешеходци, движението там е в пъти по-спокойно от преди и почти не се чака.
Какво да става с маршрутките, те са частни и са напълно излишни.
Всичко е точно.
С вас сме. 86%
цялата схема е една глупост - стесняват основни пътни артерии на града и ще се движим в по една лента като костенурки
а с тия светофари насред пътя, ще станат още по-големи тапи
за трапезица, която ще е затапена още повече - да не говорим
и накрая - ще махнат колите от пътищата, т.к. няма паркоместа, сега наистина ще почне война за паркиране - къде ще се паркира никой не мисли
ИНТЕГРИРАН ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ - ерго, леки автомобили, тежкотоварни автомобили, автобуси, мотори и мотопеди, колоездачи и пешеходци - ВСИЧКИ РАВНОПОСТАВЕНИ !!!
На практика обаче МОМАТА и тази очилата БОА, ни пробутват - ИГНОРИРАН градски транспорт ! В проекта им са заложени права САМО НА АВТОБУСИТЕ, всички останали пътни превозни средства са ИГНОРИРАНИ и ще бъдат МАЧКАНИ С ГЛОБИ.
Хайде сега си изберете Лукофф и Руска Боата (вдъхновители на проекта) + Момата и Красимир Стойчев (финансовите комисионери по евро кинтите от проекта) или РОДНИЯТ БУРГАС.
Не е нужно да стигнеш с една линия от т.А до т.Б
Вече билета, който си закупил ще важи за всички автобуси и можеш да ги комбинираш а понеже автобусите ще се движат много начесто няма да се налага да чакаш по спирки и така дори със смяната на автобус ще стигаш по-бързо до крайната точка.
Лошото в случая е, че ключови бургаски булеварди от 2 платна в посока, заради буслентата, станаха с по 1 платно в посока.
Но пък буслентата и без това не беше използваема досега заради паркирали в дясно.
Това е по-интересния момент - как общината ще се справи с наглеците, които ще спират и паркират в Буслентата "за малко".
Не трябваше ли да го направите преди 2 години НЕпрофесионалисти такива?