Сдружение пита за кръговото на „Трапезица“: Няма ли да създаде само проблеми и хаос в движението?
С цел да отпуши трафика и да осигури безопасно придвижване на пешеходците общината смята да изгради пасарелка и кръгово на една от най-конфликтните точки в града - кръстовище "Трапезица"
01 Юни 2014, Неделя, 11:36 ч.
Автор: Георги ДИМИТРОВЗащо Община не проведе обществено обсъждане, пишат от „Безопасни улици“
Клуб „Безопасни улици“, създаден след трагичния инцидент с 12-годишната Валя, премазана на пешеходна пътека, се обяви против реорганизацията на движението на „Трапезица“ с кръгово и пасарелка.Неправителствената организация ще входира утре питания в Общината, с която изтъква осем аргумента, който подлагат на изпитание проекта. Според „Безопасни улици“ на Бургас е нужно извеждане на трафика извън града, а не създаване на условия за увеличаването му. Пасарелката над кръговото щяла да създаде само проблеми и постави пешеходците в неравностойно положение и ограничи свободното придвижване по основен за града маршрут. Самото кръгово провокира повече инциденти между автомобили, категорични са от „Безопасни улици“.
Те настояват за задължително обществено обсъждане на проекта. За него се говори от две години, но до обявяването на обществената поръчка преди месец така и не бе ясно кога ще стартира изпълнението му. Не бяха известни и ключови детайли, като посоката на изграждане на пасарелката. „Общината отново ще изгради нещо, без да се допита до хората. Това е поредният подобен проект“, отбелязват от сдружението.
Припомняме, че изграждането на пасарелката ще струва 3,8 млн.лв., а в момента тече процедурата по избор на изпълнител (ВИЖ ТУК). Проектът трябва да се реализира за 11 месеца.
Ето позицията на сдружението:
Обявяваме се против проекта на Община Бургас за кръстовището на "Трапезица" във варианта, който се говори че ще се прави, защото:
1. Искаме извеждане на трафика извън града, а не създаване на условия за увеличаването му в града!
2. Изграждането на пасарелка над кръстовището ще доведе до:
- поставяне на пешеходците в неравностойно положение
- хората ще преминават от там, където се събират всички изгорели газове от преминаващите от долу автомобили
- ще ограничи свободното/директното придвижване на хиляди пешеходци по основен за тях маршрут
- ще увеличи инцидентите между автомобили
- противоречи на съвременните европейски практики
3. Улесняването на преминаването на автомобили ще прехвърли тапата на кръстовището пред МБАЛ! А там и сега в пикови часове се образува задръстване. МБАЛ обслужва цяла югоизточна България и това ще затрудни още повече работата на Спешния център!
4. Изграждането на кръгово кръстовище ще попречи на бързото преминаване на градския транспорт, съответно на финансирания от ЕС проект за интегриран градски транспорт
5. Отново се правят проекти, в които се мисли основно за улесняване на автомобилите, а не за алтернативите, с което се създават неблагоприятни условия за живот в Бургас
6. Здравето на хората живеещи в близост до кръстовището ще бъде застрашено, поради високото ниво на замърсеност на въздуха, следствие завишения трафик на автомобили
7. Ще бъде изградено без проведено обществено обсъждане, т.е. ще бъде поредния проект в Бургас, който няма да бъде показан пред хората преди да започне изпълнението му.
8. Ако кръстовището се направи без да се прави нищо по отношение на улиците, водещи към него, т.е. да се успокои движението по тях, няма да има пропускливостта, която се цели и ще има дори по-големи задръствания на него!
Ето и въпросите към Община Бургас:
При изготвен проект за пътен възел „Запад”, който вече се изпълнява, и който цели недопускане на преминаването на транзитния трафик през града, кое налага преобразуването на кръстовище „Трапезица“ на кръгово?
Считате ли, че е нормално да се правят генерални изводи по отношение на транспортния поток на кръстовище „Трапезица“, след като изследването за това е правено само в един единствен ден? (съгласно приложената документация за участие в открита процедура за възлагане на обществената поръчка)
Изводите от това изследване, направено през 2012 г, включват ли и взимат ли под внимание бъдещия обходен маршрут, включващ изграждащия се пътен възел „Запад”, който дори ще е по-удобен за хора движещи се по основната градска ос „Изток-Запад” (Славейков, Зорница, Изгрев, Сарафово <-> Меден рудник, Крайморие)?
Като основание за нуждата преобразуване на кръстовище „Трапезица“ на кръгово, се посочва транзитния поток. Защо тогава се работи и по другия проект за обходния маршрут, включващ изграждането на пътен възел „Запад”? Като основание за едно и също нещо се правят два мащабни проекта, в които се наливат пари. Евентуалното кръгово кръстовище „Трапезица” ще създава допълнителни условия за вкарване на транзитния поток В ГРАДА, а същевременно искаме да създадем условия за намаляване на използването на автомобила („Интегриран градски транспорт”, Вело-алеи, „Синята зона”).
В изнесената документация се твърди, че са взети под внимание предварителни проучвания. Кои са тези проучвания и къде могат да се видят? Според същите тези проучвания „се е наложило мнение“. Едно мнение не би ли трябвало да се аргументира, а не да се налага? Чие е това мнение? Кои са анализаторите на тези проучвания? Какви са специалистите, дали това мнение? Какви са подробните анализи?
Защо е решено да се направи кръгово кръстовище и с какво кръговото кръстовище е по-безопасно за пешеходците от тунелното преминаване на транзитния поток, какъвто всъщност е предвиден съгласно действащия План за улична регулация?
Защо в изложените документи(02) се приема една ДОПУСКАЩА оценка за ДОКАЗВАЩА? “…оценката от Приложение 1 е доказваща” – но тя не е доказваща, а допускаща – експертите са го написали ясно: “БИ МОГЛО да е достатъчно”. И да отбележим отново, оценката е на базата на еднодневно броене през 2012 г., без да е предвиден ефекта от пътен възел „Запад”, който отново да отбележим – ВЕЧЕ СЕ СТРОИ.
Идейните проекти подлежат на Обществено обсъждане и после ЕСУТ. Сигурни ли сте, че обществото приема проекта?
Изследван ли е потока на пешеходци, преминаващи от там и съобразени ли са основните пешеходни маршрути с този проект? Това поредният проект в нашата община ли ще е в полза единствено на автомобилите?
Идеята за този проект противоречи на съвременните европейски и световни практики. В добрите градове за живеене съвременните проекти, свързани с пътната инфраструктура, са подвластни на жизнената среда. Как изработката на този проект ще подобри жизнената среда в града и най-вече на живеещите в този район?
Направено ли е проучване по какъв начин ще се постигне „успокояване на движението“ на автомобилите, движещи се към това кръстовище? Ако това не се направи, там пак ще има задръствания…
В категории:
Пътна обстановка
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
Мартин Кура е новият й мъж
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
2
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
1
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
3
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
2
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
7
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3
До инж. Костадин Марков
Зам. Кмет по устройство на територията
и строителството в Община Бургас
Копие до арх. Владимир Милков
Председател на „Съюз на архитектите”-гр. Бургас
Уважаеми инж. Марков,
Уважаеми арх. Милков,
Във връзка с обявената обществена поръчка с предмет: Инженеринг (проектиране и строителство) на четири броя надлези, включително кръгово кръстовище „Трапезица“ за преобразуване на кръстовище „Трапезица“ на кръгово, настояваме да получим отговори на следните въпроси:
1. При изготвен проект за пътен възел „Запад”, който вече се изпълнява, и който цели недопускане на преминаването на транзитния трафик през града, кое налага преобразуването на кръстовище „Трапезица“ на кръгово?
2. Считате ли, че е нормално да се правят генерални изводи по отношение на транспортния поток на кръстовище „Трапезица“, след като изследването за това е правено само в един единствен ден? (съгласно приложената документация за участие в открита процедура за възлагане на обществената поръчка)
3. Изводите от това изследване, направено през 2012 г, включват ли и взимат ли под внимание бъдещия обходен маршрут, включващ изграждащия се пътен възел „Запад”, който дори ще е по-удобен за хора движещи се по основната градска ос „Изток-Запад” (Славейков, Зорница, Изгрев, Сарафово <-> Меден рудник, Крайморие)?
4. Като основание за нуждата преобразуване на кръстовище „Трапезица“ на кръгово, се посочва транзитния поток. Защо тогава се работи и по другия проект за обходния маршрут, включващ изграждането на пътен възел „Запад”? Като основание за едно и също нещо се правят два мащабни проекта, в които се наливат пари. Евентуалното кръгово кръстовище „Трапезица” ще създава допълнителни условия за вкарване на транзитния поток В ГРАДА, а същевременно искаме да създадем условия за намаляване на използването на автомобила („Интегриран градски транспорт”, Вело-алеи, „Синята зона”).
5. В изнесената документация се твърди, че са взети под внимание предварителни проучвания. Кои са тези проучвания и къде могат да се видят? Според същите тези проучвания „се е наложило мнение“. Едно мнение не би ли трябвало да се аргументира, а не да се налага? Чие е това мнение? Кои са анализаторите на тези проучвания? Какви са специалистите, дали това мнение? Какви са подробните анализи?
6. Защо е решено да се направи кръгово кръстовище и с какво кръговото кръстовище е по-безопасно за пешеходците от тунелното преминаване на транзитния поток, какъвто всъщност е предвиден съгласно действащия План за улична регулация?
7. Защо в изложените документи(02) се приема една ДОПУСКАЩА оценка за ДОКАЗВАЩА? "...оценката от Приложение 1 е доказваща" – но тя не е доказваща, а допускаща – експертите са го написали ясно: "БИ МОГЛО да е достатъчно". И да отбележим отново, оценката е на базата на еднодневно броене през 2012 г., без да е предвиден ефекта от пътен възел „Запад”, който отново да отбележим - ВЕЧЕ СЕ СТРОИ.
8. Идейните проекти подлежат на Обществено обсъждане и после ЕСУТ. Сигурни ли сте, че обществото приема проекта?
9. Изследван ли е потока на пешеходци, преминаващи от там и съобразени ли са основните пешеходни маршрути с този проект? Това поредният проект в нашата община ли ще е в полза единствено на автомобилите?
10. Идеята за този проект противоречи на съвременните европейски и световни практики. В добрите градове за живеене съвременните проекти, свързани с пътната инфраструктура, са подвластни на жизнената среда. Как изработката на този проект ще подобри жизнената среда в града и най-вече на живеещите в този район?
11. Направено ли е проучване по какъв начин ще се постигне „успокояване на движението“ на автомобилите, движещи се към това кръстовище? Ако това не се направи, там пак ще има задръствания…
Разбираме, че този проект се прави във връзка с проекта за „Интегриран градски транспорт” в града и подкрепяме общата му идея за развитието на градската среда, но считаме че някои от практиките за реализиране на поставените цели ще бъдат неефективни, а дори биха имали и обратния ефект. Целта на проектите, свързани с алтернативите на автомобила, в Европейските градове е бързина и удобство за използващите алтернативните начини за придвижване и с цел намаляване на използването на личния автомобил, а от там и на всички негативи, следствие на автомобилното движение. Ние твърдим, че бързото преминаване на градския транспорт през това кръстовище може да се осигури дори само с реорганизация на движението през него, а не чрез толкова голям, скъп и негативен за жизнената среда проект!
Ние членовете на Клуб „Безопасни улици“ подкрепяме и винаги ще подкрепяме всеки проект, чрез който се прилагат добрите, съвременни и полезни за жизнената среда и безопасността в градовете европейски и световни практики и в наше лице ще намерите винаги една подкрепа и съдействие, когато искате тези практики да се приложат и тук!
С уважение:
Членовете на Клуб „Безопасни улици“
Към Фондация „Безопасни улици от Валя“
Аман от такива граждани като вас haha
Поработете Вие господин Георги върху пешеходците- вижте колко сте креативен в чата. Евала, дано има още много хора като вас.
До заключението, че пишеш глупости може да се стигне дори само от "хората ще преминават от там, където се събират всички изгорели газове от преминаващите от долу автомобили". Това не е глупост, това е тъпотия, с която се опитваш да придаваш тежест на безумните си аргументи.
Кръговото ще бъде полезно решение дори след изграждането на обхода.
Спрете да сънувате надлези и детелини, дори София не може да си позволи такива на всяко натоварено кръстовище. А София е 10 пъти по-голям град с 30 пъти по-голям трафик.
Аз също се чудя вие господа специалисти как разбрахте, че идеята за кръгово е добро решение за града? Вие ли сте най- умните, стоите си пред компа и акъл ръсите, ми излезте и кажете какви идеи имате........ама от вкъщи всички сме много умни.
Според вас как ще минават пешеходците през Трапезица, за да стигнат до гарата, Билла и още толкова много търговски обекти? Вие мислите само как ще се качите на колите си и ще си ходите на всякъде, ами пешеходците, ами децата ви?