Скандал! Луксозен жилищен квартал се проектира на мястото на корабостроителницата в Бургас
Бургас няма да има модерно корабостроене и кораборемонт. Работниците вече са изхвърлени, заводът ще бъде свит до минимум, а на освободеното от него място ще израстне квартал за много богати хора. Тук ще има хотел, който подобно на „Бурдж ал араб“ в Дубай ще се издигне в самото море, предвидени са баровски къщи със собствен пристан и двор, апартаментен комплекс, луксозни офис-сгради на самия морски бряг, хотелски апартаментен комплекс, голям търговски център, бутици, яхтено пристанище, митница и административни сгради. Всичко това лъсва ясно от подготвения тайно грандиозен проект, който показва какви са реалните намерения на истинските собствениците на Бургаски корабостроителници - голяма банкова структура, събрала над 50% от спестяванията на българските граждани. И докато проектът се подготвя, доведените до отчаяние работници се залъгват с празни обещания.
Голямата чистка тук започна навръх празника на Бургас – 06.12.2013 г., когато безцеремонно бяха уволнени всички около 150 работници на дружеството. „Дадоха на хората по 100 лева и ги изритаха на улицата“, написа тогава до Flagman.bg възмутен читател. Всички бяха освободени без предизвестие, без уведомления в Бюрото по труда или в Агенцията по заетостта. В медиите изтече информация, че е учредено ново дружество – правоприемник на старото, че има нов Съвет на директорите, който в понеделник, 9 декември, ще даде пресконференция, на която ще обясни какво се случва в завода. И най-важното – всички уволнени ще бъдат назначени в новото дружество и няма да загубят работата си. Но нищо от това не се случи.
На 12 декември представители на уволнените се срещнаха с областния управител Павел Маринов, с директора на ОДМВР комисар Милен Димитров и шефовете на двата синдиката – КТ „Подкрепа“ и КНСБ. Стана ясно, че всеки от съкратените работници има да взема по няколко заплати и че стотици семейства ще посрещнат Коледните и Новогодишните празници без пукната стотинка. Веднага след срещата разгневените хора тръгнаха към офиса на Първа инвестиционна банка, тъй като според тях там можел да бъде намерен новият изпълнителен директор на дружеството Деян Дянков.
Гневни работници вървят към офиса на Първа инвестиционна банка в Бургас, за да търсят там новия изпълнителен директор на "Бургаски корабостроителници" Деян Дянков |
Седмица по-късно Дянков бе принуден да дойде в Областна управа, където го чакаха за обяснение областният управител, кметът Димитър Николов, омбудсманът Таньо Атанасов, шефовете на Регионалното управление за социално осигуряване, на Инспекцията по труда и т.н. Там той обеща, че новите собственици незабавно ще изплатят поне по една заплата на уволнените работници, за да могат семействата им да посрещнат Нова година. Дянков каза, че още от март 2014 година ща започне възстановяване на дейността на фирмата и възобновяване на основния й предмет на дейност, а именно корабостроенето.
Тайният проект за луксозен жилищен квартал обаче показва пълно разминаване между думите и делата. Какво ще е реалното бъдеще на „Бургаски корабостроителници“ АД се решава в един бургаски ресторант в квартал „Лазур“, където далеч от очите на хората се срещат истинските собственици на завода и назначеното от тях ново ръководство.
Пред реализацията на този грандиозен проект обаче има сериозна пречка. През 2013 година влезе в сила новият Подробен устройствен план (ПУП)на Бургас и в него ясно са обособени зоните за кораборемонт и корабостроене в „Бургаски корабостроителници“. Приетият план оптимизира територията за тези дейности, като се съобразява с всички изисквания за това. Така обаче не остава място за луксозните хотелски комплекси, за баровските къщи със собствен пристан, за молове, бутици, скъпи апартаменти и офиси. Защото според утвърдения план много малка част от територията на завода е предназначена за т.нар. „обществено обслужване“.
Ето защо, докато залъгват уволнените с обещания за светло бъдеще, собствениците на завода са започнали зад гърба им процедура за промяна на наложените от подробния устройствен план параметри и изисквания. Те искат зоната за кораборемонт и корабостроене да се свие до жалките 40 дка, както и да се промени статута на пристанището – от пристанище със специално предназначение то да се трансформира в пристанище за обществен транспорт. Само така тук ще могат да акостират скъпите яхти, а собствениците им да отмарят в луксозните хотели и апартаменти.
Сега новите собственици на „Бургаски корабостроителници“ търсят инвеститор, прадлагат за продажба в страната и чужбина един луксозен жилищен квартал, обграден от разлекателни центрове, хотели и яхтено пристанище. Те вероятно ще осъществят плановете си, но едва ли ще удовлетворят желанията на стотиците работници-корабостроители и техните семейства, които обрекоха на глад и мизерно съществуване.
Тарикат е момчето раздава на общината имоти които не са негови ахахах !Давай Ники само да не ти спрат тока някой ден ХАХАХАХАХАХАХА
Да на запад е така , краи морето е зона около населените места за туризъм. Нямам идея как ще се реализира на фона на околната среда . Има два момента :
1. защо приватизацията се провежда по сценарии и се разпуши икономиката ни. Може би това предприятие е имало бъдеще но купувачите си върната многократно парите а накрая земята ,наи ценното ги затрупва с диаманти
2. един луксозен квартал би следвало да се направи между Бургас и Сарафово , или ако терена позволява към Краиморие.
В тази част има доста цехове , една или две цигански махали , терен с подпочвени води , лоша комуникация с центъра на града .
корабостроителите не са ли хора, бе гащник селяндурски, ако теБе така те изхвърлят на улицата като парцал, дето си им ралботил на ангария?
Нужни са само бял лист хартия и 1 час да нахвърлиш нещо на него и ето ти сензация за отклоняване на вниманието.
Флагман е винаги най-удобното средство за подобни манипулации.
А сегашният център може да се опита да възстанови спокойствието на стария Бс за да посреща пасажерите от новата пасажерска гара. Само не ми е ясно как ще маскираме онази странна сграда там.