Царево в потрес: Не Св.Никола, а женски урод ще закриля моряци и рибари
Кметът на Царево Георги Лапчев за пореден път хвърли в смут съгражданите си с проява на абсолютна безвкусица. На мястото на стария фар, който бе повален от бурите, той издигна внушителна фигура на жена, която нищо не говори на местните, но пък яко ги разсърди, защото те очакваха да видят Кръст или Свети Никола – закрилникът на рибарите. Грозната фигура била на тракийска богиня, която щяла да свети и да показва пътя на рибарите и моряците. Огромнота 10-метрова грозотия вече е стоварена на пристанището и ще се монтира с хеликпотер.
Не е ясно за кога е насрочена церемонията с рязането на лентата, но от няколко часа в Царево вървят всевъзможни коментари за физическите данни на Лапчевата богиня, превъплътени в статуя, нямаща нищо общо с българския южноморски град.
„Добре, че фундаментът е навътре в морето, че няма да виждаме изцъклените й очи – направо те стряскат”, иронично коментират зевзеците, не липсват описания за бюста и корема, дебелите кълки и прочее, далеч от представата за изящна русалка.
Женското чудовище на Лапчев разбуни и духовете в църквата и местния парламент. Общинските съветници от опозицията в морската община, която се управлява от ГЕРБ, възмутени заявиха, че Лапчев на своя глава се е спрял на тази фигура, която би трябвало да е лицето на Царево. Не е свикван експертен съвет.
Духовенството искаше на това място да има символ, свързан със Свети Николай Чудотворец. В началото на юни от Сливенската митрополия специално излязоха с позиция по въпроса, но не знаеха, че кметът вече се е спрял на своята богиня и е възложил изработката. Ето как реагираха от Църквата:
„Историята говори, че на мястото на днешния град Царево през ІІІ- ІV век преди Христа е съществувало древно тракийско селище. След раждането на нашия Спасител Господ Иисус Христос, християнството в земите край Черно море е било проповядвано от св. апостол Андрей Първозвани, който в средата на І век е основал християнски общини в селищата по южното Черноморие. Град Царево вече 2000 години е традиционно християнско селище, в района на което има множество християнски символи, напомнящи за величието на християнската вяра, която вяра и днес изповядва населението на града.. Днешният град Царево няма нищо общо с древното езическо тракийско селище, съществувало по тези места. Предложението да бъде издигната статуя на тракийска богиня е кощунство спрямо християнската вяра и спрямо покровителите на града св. Богородица и св. Цар Борис Покръстител, в чиято памет има въздигнати православни християнски храмове.”, смятат от митрополията.
Георги Лапчев е известен със своите кичозни идеи – той промени и герба на Общината, като свали от него лодката, слънцето и морето и ги замени с корона от жълъди, за да се знае, че идва от Горското.
I.
Българино брате, към тебе се обръщам да те попитам нещо. Не оставяй твоите волове и не задържай твоя плуг. На моя въпрос можеш да отговориш и като ореш. Не те питам за пътя, та да е нужно да дигнеш ръка от плуга и да ми го посочиш. Не ти искам вода, та да спреш оранта си и да ме заведеш на извора. Виж, ти цял ден ореш и цял ден мислиш и мислите ти остават затворени в тебе. Искам да те запитам за нещо, което е вътре в тебе, на което можеш да ми отговориш, държейки ръка върху плуга и чертаейки хубави бразди след воловете си.Гори ли още кандилото на вярата в душата ти? Имаш ли достатъчно елей в твоето кандило и светло ли е вътре в твоята душа? Българино брате, гори ли у тебе кандилото на вярата?
Това е моят въпрос и това искам да те питам, но не от мое име, но от името на твоите родители, които те кръстиха във вярата Христова и те причастиха с Неговата кръв. И питам те от името на твоите деди и прадеди, които от препълненото и пламенно кандило на своята вяра наляха и запалиха кандилото на вярата в твоята душа. И питам те в името на онези далечни твои предци, които под петстотин годишното турско робство не позволиха да се угаси кандилото на вярата.
II.
Зли ветрове те удариха от всички страни, българино брате. Усещаш ли? Виждаш ли? Чуваш ли?
Искат да угасят кандилото на вярата вътре в твоята душа. Искат да скъсат твоята връзка с твоите родители, с твоите предци, с твоята слава. Искат да те оставят във „външната тъмнина“, без кандило и без божествен пламък в душата. Искат да те осиромашат и оголят, да ти опразнят душата и да я направят пуста.
Тези три ветрове са: неверието, кривоверието и маловерието.
Неверието иска да подсече корена на твоята душа. А щом е подсечен коренът, какви листа и плодове можеш да очакваш от дървото?
Кривоверието иска да изкриви твоето сърце и душа, и характер, както ги е изкривило у своите последовници. Така, едни кривоверци са отхвърлили празнуването на неделята и са възприели еврейската събота, други са изхвърлили поста, трети — почитането на светиите, кандилата, иконите и кръста, четвърти са отхвърлили сродството между хората при женитба, пети са отхвърлили причастието с кръвта Христова и т. н.
Маловерието иска само да се наричаш християнин, но да не бъдеш такъв. То се плаши от мрака на безверието, отвръща се от лъжите на кривоверието, но и своята вяра държи само върху езика.
Безверието иска да разбие кандилото на твоята душа. Кривоверието иска да налее вода вместо елей в кандилото ти. Маловерието ти дава свободата да държиш кандилото си както искаш, само не желае да го види запалено.
Това са три зли ветрове, които са ударили твоята душа в тия дни. Нека Всевишният те благослови, за да бъдеш благословен и силен. Защото само благословените и силните могат да се спасят от тези три вятъра. Бъди благословен и силен, българино, брате мой.
III.
Твоята вяра те пази от всяко зло, българино брате. Винаги, когато те е притискала неволя, твоята вяра ти е помагала.
Когато този свят ти се стори като тъмница, без врати и прозорци, твоята вяра ти казва: не бой се! Творецът държи всичко в Своята власт. Той те нарича син и иска да Го наричаш Баща.
Когато съгрешиш и людете видят твоя грях, осъдят те и те захвърлят като непотребна вещ в тоя свят, твоята вяра пази цената ти и ти казва: Христос умря за грешниците на кръста. Той е платил твоя грях пред Бога и ти си за Бога много ценен и скъп.
Когато те сполетят нещастия и ти загубиш чеда, имот и пари, и няма къде да подслониш морната си глава, твоята вяра те пази от мрачни мисли и тъги и ти казва, че всичко, което е изпаднало от ръката ти, паднало е в ръката на твоя Отец, Чийто са всички богатства и иманета, и всички блага на всички светове.
Твоята вяра те пази от болести и в болести, в мъки и от мъки, в мрак и от мрака, в отчаяние и от отчаяние, в самота и от самота, в смъртта и от смъртта. И от смъртта те брани твоята вяра. Наистина и от смъртта, от която безверниците дори не знаят, че има отбрана.
И от безверие те брани твоята вяра, от оная напаст, която стои над всички напасти, от оня мрак, който е по-гъст от всеки мрак и от оня мраз, който е по-студен от всеки мраз. О, българино брате, неверието е жива смърт за людете и народа. Всяка смърт е мъртва, но неверието е жива смърт. От тази жива смърт те брани твоята вяра.
Какъвто е разложеният труп в шарения ковчег, такава е душата в живото тяло на безверника. Той е гроб, украсен и заграден, а вътре е самата смърт. Всичко в него е смърт — всяка мисъл е смърт, всяко желание — смърт, всяко намерение е смърт, всеки план е смърт.
Кое може да те запази от жива смърт, която носи маската на живота? Само твоята вяра в живия Бог Творец и в Христа Спасителя.
Твоята вяра те пази от зли и глупави помисли, грешни желания и пагубни намерения.
IV.
Пази и ти твоята вяра, българино брате! Както твоята вяра те пази от всички злини на тоя свят, пази я и ти, твоята вяра.
Плугът те пази от глад, земеделецо. Затова трябва и ти да го пазиш от ръжда. Иначе ще останеш гладен.
Както земеделецът пази плуга от ръжда, за да го запази във време на глад, както ковачът пази огъня от влага, тъй и ти трябва да пазиш своята вяра от зли ветрове, та вярата да запази твоя живот, сила и радост.
Тъкачката пази добре своя стан, за да бъде станът в ред. Защото само на хубав стан може тъкачката да изтъче дрехи за себе си и за децата си.
Домакинята пази добре брашното от плесен, за да бъде брашното здраво. И внимателно го сее и пресява, за да омеси здрав хляб за себе си и за децата си, за да бъдат децата ù здрави заедно с нея.
Както тъкачката пази своя стан, за да бъдат облечени добре тя и нейните деца, така трябва и ти да пазиш твоята православна вяра, българко сестро! Защото от вярата и с вярата се тъкат всички достойнства, които обличат човешката душа.
И както умната домакиня пази и пресява брашното, за да има здрав хляб за себе си и чедата си, така и ти трябва да запазиш своята православна вяра и да я чистиш и пресяваш от всякакви плевели, българко сестро! Защото само здравата и чистата вяра храни душата и дава здраве на твоята душа и на душите на твоите мили деца.
Славеят пази гласа си, за да може да чурулика песни, които веселят неговото сърце и сърцата на тия, що слушат. Паунът пази своите пера, пази своята чудна златоткана одежда, за да се радва сам и да радва людете с нея.
Както славеят пази гласа си, който е извор на радости и тъги, тъй и ти пази своята вяра, българче мое златно! Защото твоята вяра е извор на радост за тебе. И както паунът пази красотата на своите пера, така и ти пази своята вяра, която краси душата ти.
V.
Видял ли си славей, който не пее? Струва ли нещо? Пази ли го някой? Търси ли го някой? Скърби ли някой за един замлъкнал славей повече, отколкото за едно врабче? Гласът прави славея. Гласът му дава цена. И видял ли си оскубан паун? Не се ли смеят хората, вместо да му се наслаждават?
О, българче мое златно! Твоята цена е във вярата ти. Ако, не дай Боже, някой злосторник прогони вярата от твоята душа, ти ще бъдеш по-евтин от замлъкналия славей и по-жалък от оскубания паун.
Затуй пази вярата си, защото и тя те пази. Вярата е за тебе извор на живот, вярата е храна, вярата е одежда на твоята душа, вярата е твое здраве, вярата е твоя песен, радост и веселие, вярата е божественият пламък в тебе.
Нека пазим вярата си, нашата драгоценна Православна Вяра!
Пръскат пари от бюджета на общината за всякакви дяволски работи,до сега не са свършили ни едно богу угодно дело.
АНАТЕМА НА ГЕРБ !
Протокол № 100000399992тз0зз.;.упн
от Заседание № ХХХХХХХХХХХХХХХХХ
на Боговете от Олипм
По точка 1 от дневния ред: "Открийте приликите или Познай кой/коя съм"
- У бреее .... Така като я гледам таз как ми съ ъ облещила насреща - голем цвер са я докарали.
Убачи тва катиорично не е тракийска богиня.
- И странджанска табуретка не е.
- Могъ да ви засвидетелствувам, че Лапчев изобщо не ги обича таквиз, щото той обича само себи си. -Педерунгел заспал.
- Мили хора, по моето скромно мнение (простете нямам много опит, но ще се науча в следващите 300 години) това е от сериала "Другата в мен" или съотнесено към настоящия случай това е "Лапчев в роклъ". Ми той кой друг да е с тия зъркели и тия недодялани къдри. "Сламеният сглуптор" е направил смела интепретация на Монъ Лизъ датирано около хилядолетие по-рано.
РЕШЕНИЕ № 333-ЗВАЦ3-ЦЗ333ВА
Въпросната сглуптора изобразява Лапчев в роклъ.
Гласували: "за" - всички, против - 0, въздържатели - няма.
Г-жа Боряна Тенчева трябва сериозно да помисли за придобиване на някаква култура, защото явно й липсва. Съветвам я искрено да си скъса дипломата (ако изобщо има такава) и никога повече да не се изказва в публичното пространство. Статуята е копие на кариатидите от тракийската гробница в Свещари, която е призната за паметник на световното културно наследство от ЮНЕСКО. Е, явно госпожата, заедно с фанатизираните царевци и интернет нехранимайковци, е по-велика от световното културно наследство, след като не се свени да го нарече "женски урод". Тъжно е, че г-жа Тенчева се смята за журналист, като дори не може да бъде наречена "драскач". А още по тъжно е, че много хора все още смятат, че живеем в средновековието, както ясно личи в коментарите, които съвсем не са изписани и вдъхновени единствено според християнския морал...
О, свещена простота!
Бих дошъл в Царево да се полюбувам на статуята, защото, Ентелигенти ми и вярващи люде, това е нещо, което е реплика от Свещарската гробница... която сигурно комунисти са я правили... но виждам, че в невзрачното ви градче живеят само хора, мислещи за парички и нищо друго не ги вълнува... обикновени хорица.
Така че, тънете си в мизерия. Не заслужавате статуята.
ti ne si za tam
a i ve4e niama pari koito da plahtat za izbori niakakvi si tam ziglar4eta i kompania
begaiiiii
Царево може само да се гордее с това!
Добре, че кмета е проявил разум и не е подкопал хилядолетната ни история, както прави еврейската религия, за благозвучие наречена християнство.
Браво!!!
И до православните християнчета тук... проявете малко любопитност и вижте св.Богородица чии образи унаследява в наше време... не бъдете толкова оскотяли срещу българщината!
Благословен да бъде кмета, Царево, жителите на Царево, цяла България и целия свят!
а вечер в стария квартал ходиш да се молиш
но не в Църквата хаха а в една къща
Бъдете здрави.
– нефункционираща администрация, работеща еднствено в полза на кукловодите на лапчев, това не е администрацията която ни трябва.
– силно корумпирано управление съставено от комплексирани еснафи, това не
управлението което ни трябва.
Така е, като им позволихте да Ви купят на изборите, сега ще ви яздят до следващите.
Помолете Созополският Божо, да ви подари копие на оная работа на Бог Приап за да го поставите до Богинята и тогава (мое мнение) композицията ще има завършен вид. Тъй де, ако ще е, барем да е нящо!
новите назначения в администрацията
зам.кмет - Станислав добрев
зам.директор чис. и екология- Пламен Вълчев
н-к отдел Богомил Консулов
НЕ НИ НАЛАГАЙТЕ ДРУГА ВЯРА И РИТУАЛИ.
Ние си знаем нашите корени и родове.Ако Вие не знаете вашия ,потърсете го! Не ни въвличайте в тези мръсни интриги.Парите и славата не са всичко в този живот!
Изявление на Сливенска митрополия
Сливенска Света Митрополия
25.06.2013 / 14:48
В началото на месец юни, 2013 година в кв. „” Василико” на гр. Царево се е провело обществено обсъждане на проект за възстановяване на разрушения фар на входа на пристанище Царево. С проекта се предвиждало, вместо да се възстанови фара във формата на православен кръст, както е бил в миналото, да бъде монтирана статуя на тракийска богиня.
Православните християни от Царево не подкрепят предложения проект и настояват, ако трябва да бъде монтирана статуя, то тя да бъде на св. апостол Андрей Първозвани, или на св. Николай Чудотворец. Сливенска митрополия безрезервно подкрепя желанието на православните християни от гр. Царево.
Историята говори, че на мястото на днешния град Царево през ІІІ- ІV век преди Христа е съществувало древно тракийско селище, но то е просъществувало до І век след Христа. След раждането на нашия Спасител Господ Иисус Христос, християнството в земите край Черно море е било проповядвано от св. апостол Андрей Първозвани, който в средата на І век е основал християнски общини в селищата по южното Черноморие.
Град Царево вече 2000 години е традиционно християнско селище, в района на което има множество християнски символи, напомнящи за величието на християнската вяра, която вяра и днес изповядва населението на града.. Днешният гр. Царево няма нищо общо с древното езическо тракийско селище, съществувало по тези места. Предложението да бъде издигната статуя на тракийска богиня е кощунство спрямо християнската вяра и спрямо покровителите на града св. Богородица и св. Цар Борис Покръстител, в чиято памет има въздигнати православни християнски храмове.
Преди 13 години целият християнски свят тържествено отбеляза 2000 години от Рождество Христово. Изпълнението на такъв проект е крайно несъвместимо с това неповторимо събитие. Недопустимо е в православна България, приела християнството преди повече от 1140 години, да се възражда култ към езически идоли.
Вярваме, че ръководството на община Царево ще се вслуша и ще се съобрази с предложението на православните християни от града.
+ Сливенски митрополит ИОАНИКИЙ
ta vaprosa mi e kak taka ima obshtestveno obsajdane v na4aloto na mesec iuni , pri polojenie 4e ve4e e bila pusnata pora4kata i e varvqla podgotovkata za napravata na masivnata statuq!