Руснаци разпродават имотите си в Царево, Лозенец и Приморско, купуват ги ... българи
В повечето случаи двете страни си стискат ръцете след няколкодневен пазарлък
Руснаци продават масово апартаментите си в Царево, Приморско и Лозенец, а новите клиенти на пазара имоти в този регион за българите. Братушките постепенно се отдръпват от Южното Черноморие, като инвестират парите си в сгради на север от Бургас. В същото време софиянци започнаха активно да търсят морски жилища, но на ниски цени. Сделки за двустайни апартаменти се сключват за 30 000 евро, не повече. Студиата се продават за 20 000 евро, обясни Юлия Иванова, мениджър в офиса на агенция „Явлена” в Царево. Според нея в повечето случаи двете страни си стискат ръцете след няколкодневен пазарлък. Като цяло най-високи са цените в Лозенец – 700-800 евро се продава квадратния метър застроена площ. Нови сгради почти не се строят. Предлагането е свито през последните години, а сделките с имоти в Царево, Китен, Приморско и Лозенец поголовно са намалели през последните месеци.
Също така на пазара се появяват и руснаци с недотам висока платежоспособност, които търсят евтини, но запазени и мебелирани къщи в околните села. Парцели се търсят от българите, които искат да строят. Но цените, които биха дали за земя на село до морето, са най-много 15 000 евро за 500 квадрата.
На пазара на имоти излизат и семейни хотели. Огледи се случват на сгради под 200 000 евро. Въпреки това в Приморско се продават два хотела на цени от 370 000 евро и 420 000 евро. В Лозенец има оферти, които задминават 1 млн. лв.
В същото време преди ден частният съдебен изпълнител Делян Николов обяви публичен търг за семейния хотел „Яневи” в Лозенец, заради лоша ипотека към „Райфазенбанк”. Длъжник по изпълнителното дело е „Янев и Янев” ООД, имотът се продава с първоначална цена от 521 220 лева.
Това не е първият хотел на публична продан през това лято по Южното Черноморие. Именно в този регион търговете от частни съдебни изпълнители са най-многобройни. Хотелиерите там се оплакват от краткия летен сезон и бедните туристи.
Относно продажбите на хотели, те са друга бира, когато теглиш 500 000 и си мислиш, че ще ги върнеш с туризъм, без да си направил проучване - падаш.