Невероятно нахалство е да се въвежда Синя зона в Бургас и в съботните дни
Общинският съветник от БСП Евгений Мосинов е един от принципните противници на синята зона. Той е и член на временната комисия, която изготвя новата наредба за платено паркиране
Ключови думи:
ЕвгенийМосинов, синя зона а Бургас, Костантин Луков, Андрей Рунчев, Николай Иванов, Руслан Карагьозов
22 Юли 2013, Понеделник, 15:02 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимки: Иван КОЛЕВСтарата наредба за платено паркиране се атакува в съда и очаквам всеки момент ВАС да я отмени, заради това е бързането за изготвяне на нов правилник
Председателят на групата на съветници на БСП в ОбС-Бургас Евгений Мосинов е един от принципните противници на синята зона във вида, в който тя съществува в Бургас. Той е и зам.-председател на временната комисия, която трябваше да изготви нов изцяло нов правилник за зоната за платено паркиране. Председател е Костантин Луков от ГЕРБ, а в състава й попадат още Руслан Карагьозов /ГЕРБ/, Николай Иванов /ГЕРБ/, Андрей Рунчев, директор на ОП „Транспорт“, представители на УКОРС и общинска администрация. Комисията е почти готова с новата наредба, която ще бъде публикувана в края на този месец. На пръв поглед се набиват няколко интересни подробности. Една от тях, например, че зоната за платено паркиране ще работи и в събота в часовия пояс от 10 до 14 часа. В същото време от периметъра на платеното паркиране отпада МБАЛ-Бургас, автогара „Запад“ и Кадастъра. Как вървят дебатите в комисията и какви са другите предложение, пред Флагман.бг.говори Евгений Мосинов
-Г-н Мосинов, до къде стигна изготвянето на новата наредба за синята зона?
-Комисията е в заключителен стадий на работа. Наредбата в новия си вариант е почти готова, но това не означава, че всички членове са съгласни. Аз например съм против преместването на часовия график от 8 до 18 часа в работните дни, както е сега на – 9 до 20 часа, което означава един час повече от синята зона. Против съм и разширяването на дейността на зоната в съботния ден. Има и нещо, което приветствам, макар че питам защо се случва чак сега. Имам предвид отпадането на платеното паркиране пред МБАЛ и Бюрото по труда в кв.“Лазур“. Да припомня само, че преди една година, групата съветници от БСП поискахме това да се случи, но тогава ни бе отговорено, че едва ли не ще предизвикаме апокалипсис. Сега вече е възможно. Оставам с впечатление, че когато правилните го поискат – може, а когато е някой друг – не може. Това ми изглежда изключително цинично, една мутренска психология. И защо щом сега е допустимо, защо тогава карахме една година хората да плащат за синя зона на тези места без никакво основание.
-Костантин Луков каза, че това е с условие и ако се постигнат нужните резултати тези места ще останат извън обхвата на синята зона.
-Извън логиката на синята зона е да се въвеждат места, които са далеч от широкия център и осигуряват достъп до институции като болница, кадастър, бюро по труда. В тази връзка бих искал да попитам Костантин Луков защо междублоковите пространства продължават да бъдат синя зона. Там дори няма къде да се разчертае – това са пръст, трева, но и те са част от зоната.
-Какви са другите ви резерви по отношение на новата наредба?
-Те са няколко. Първо – по отношение на ограниченията за преференциално паркиране. Сега остава само по постоянен адрес, няма да важи за лицата с настоящ адрес. Тоест – ще трябва да караме хората да си изваждат нови лични карти, което си е един разход. Втора – принудителното преместване на автомобили, което за синя зона, според мен лично е неприложимо.
-Така е защото се прави тихомълком. Наредбата излиза твърде кратка като текст и в същото време и трудно приложима в конкретната работа. Отдавна предлагам да се заделят малко пари и Наредбата за паркирането да бъде размножена, за да могат бургазлии да я ползват, за да знаят защо са репатрациите. А да не мислите, че някой от хората, които обслужват паяка, има Наредбата като текст. Едва ли. Била публикувана в сайта на Общината, но това не е достатъчно и правилата не са разяснени. Нищо не пречи да бъдат отпечатани 2 или 3 хиляди книжки, но това едва ли ще се случи. Та дори общинските съветници нямат, което имат колегите им във всички други общински съвети – една книжка с действащите наредби в общината. Утре ще видите на сесията на Общинския съвет какви гафове има допуснати.
Правилно е, че има нова самостоятелна наредба само и единствено за синята зона. Трябва тя бъде широко обсъждана, а това не се прави достатъчно. Сега Наредбата трябва да бъде публикувана в интернет сайта на Общината, да бъде широко разгласена и да бъде подложена на обществена дискусия.
Всъщност тук е мястото да вметна, че ние в момента обсъждаме тази наребда, защото знаем, че старата ще бъде отменена от Върховния административен съд/ВАС/. Има висящо дело за това, че не е публикувана в определения 14-дневен законов срок преди гласуването и е приета без обществено обсъждане. Заради това е бързането. Можехме да изчакаме и да се съобразим с всички препоръки на съда, но някак си, когато съдът отмени акт на Община Бургас, това се неглижира, което не е правилно.
Искам да попитам – кой прие решението на съда да се обжалва във ВАС? Мен никой не ме е питал като съветник, а е обжалвано от името на Общинския съвет в Бургас. Кметът на сесия попита: „Вие това решение обжалвахте ли го?“ Кой решава – той ли, или Общинският съвет?
Синята зона ще работи и в събота
|
-На кого мислите, че е това предложение? Това не е предложение на член на комисията. Вярно е, че имаше много по-радикално предложение на колегата Карагьозов, но този вариант, който се предлага за гласуване, е съгласуван със зам.-кмета Красимир Стойчев. Лично за мен това е предложение на кмета и зам.-кмета по финансите, което подсказва фискалния елемент в синята зона. Изкушението да се прибират между 2 и 4 милиона лв. в бюджета е голямо.
-Има ли увеличаване или намаляване на санкциите, според новата Наредба?
-Има увеличаване на някои от санкциите, които касаят унищожаването на скобата, което е масова практика на бургазлии. Би трябвало да се прилага скобата, която е мярка, създадена в закона, именно за паркиране против правилата на синята зона. Аз съм за синята зона. Тя е неизбежна за градове като Бургас, но предназначението й е като временно ограничаване и платено паркиране в определени часови зони, с цел разтоварване на трафика, а не въвеждането й като принцип. Има и някаква логика в решението – градът да се раздели по примера на София на определени подзони, като локалното паркиране по местоживеене да ти дава правото да избереш и в коя от зоните да спреш, но в рамките на съседната зона. Заобикалянето с този стикер за локално паркиране да ползваш цялата Синя зона, ще се преустанови. В Наредбата елегантно се заобикаля проблемът с междублоковите пространства. В закона е казано – по пътищата, по улиците, по площадите, но не и в мждублоковите пространства.
-Има ли подадени жалби в Административния съд за това, че в междублоковите пространства е въведена Синя зона?
-Този спор между група граждани и Общинския съвет в Бургас, който виси сега, касае междублоковите пространства. Хората на ул. „Странджа“ твърдят, че са и съсобственици на междублоковото пространство и че са разчертани частни имоти със синята линия. Бургазлии трябва да си отстояват интереса, а не да се превръщат в обикновени плащащи на Общината. Трябва да знаят, че имат права. Най-добрият град за живеене ще станем наистина, когато хората в Бургас разберат, че имат права.
-Ще настоявате ли като група общински съветници да има широко обществено обсъждане на Наредбата?
-Настоявам като юрист. Тук няма политика, а права и интереси на гражданите. Това е рестриктивен финансов режим, допустим по закона, който трябва да се въведе като изключение, а не да се превръща в принцип. И сега ще се опитаме да го захаросаме, да му придадем малко по-благоприличен вид. Не е коректно това, което се прави. В много моменти и сега режимът става драстичен. Разчитам чрез общественото обсъждане бургазлии да успеят да се преборят с лошите неща в Наредбата и да покажат повишеното си самочувствие като хора с права.
Три населени места в Община Троян са без ток
Редица квартали на София са без ток
Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина
Папата отвори „свещена врата“ в италиански затвор
Байдън иска от Пентагона да продължи активните доставки на оръжия за Украйна
Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина
26/12/2024, Четвъртък 14:40
0
Изхвърлиха бебе на магистрала
26/12/2024, Четвъртък 14:20
0
Папата отвори „свещена врата“ в италиански затвор
26/12/2024, Четвъртък 14:00
2
Босненският министър на сигурността е арестуван за корупция
26/12/2024, Четвъртък 13:40
0
Крим обявява извънредно положение заради нефтения разлив
26/12/2024, Четвъртък 13:20
2
Редица квартали на София са без ток
26/12/2024, Четвъртък 12:40
5
На Витоша: Непочистени пътища, не може да се стигне до ски пистите
26/12/2024, Четвъртък 12:20
1
Почина Георги Христов
26/12/2024, Четвъртък 12:00
0
Три населени места в Община Троян са без ток
26/12/2024, Четвъртък 11:40
0
Байдън иска от Пентагона да продължи активните доставки на оръжия за Украйна
26/12/2024, Четвъртък 11:20
3
От 10 месеца няма и следа от 17-годишната Ивана от Дупница
26/12/2024, Четвъртък 11:00
2
Марая Кери смятала, че е твърде млада за коледен албум
26/12/2024, Четвъртък 10:40
0
Вижте новите прясно ремонтирани Рилска и някои от другите улици и ще видите че масово се паркира по новия тротоар...
Коментарът за проблема със зоната е добър,дано новата наредба не създаде проблеми. Има нужда от решения.
Ротацията е неизбежна !
писна ми да плащам винетка,да ми извиват ръцете да спирам до 2 пресечки от нас,а за капак да няма места и да горя по 1 туба бензин да си диря място обикаляйки цялата махала,защото някаква комисия от малоумници(наречена комисия по безопасност на движението)е решила,че целия квартал ще е еднопосочен! да не говорим и от шума от тоя наказателен паркинг,където постоянно пищят коли,хвърлят се скоби и камионите летят с 40-50 по-малките улички и вдигат прахоляк и шум до 11 вечерта....АМАН ВЕЧЕ!!!