Без полигон Бургас бълва неуки шофьори, гонки и задръствания
Така изглежда някогашният полигон до с.Лъка – той е в окаяно състояние и дори е опасен, но от мнозинството на ГЕРБ в Общинския съвет зависи дали ще се намери място за нов
Ключови думи:
полигон, шофьори, Бургас, терен, Радко Петров, Вромос, Валентин Касабов, автомобилен клуб, движение, паркиране, задръствване, гонки
29 Януари 2013, Вторник, 17:14 ч.
Автор: Добромир ДОСКАЧАРОВ, снимки: автораОбщинските съветници от НФСБ и автомобилен клуб „Вромос“ молят Общината да определи място за обучение на млади шофьори
От 12 години в изпита за шофьорска книжка не съществува задължително изискване за преминаване през полигон. След отпадането му много от тях запустяха или бяха застроени. Това положение обаче има и друг ефект – младите шофьори са некомпетентни, а по-опитните няма къде да развиват уменията си.
„Начинът, по който в момента се провежда изпитът е смешен – качваш се в колата и щом можеш да потеглиш и да направиш ляв завой значи ставаш за шофьор“. Така коментира ситуацията изпълнитеният директор на бургаския автомобилен клуб „Вромос“ Радко Петров. Според него полигонът е необходимо условие за придобиване на квалификация за правоуправление на автомобил. „Водачите с повече стаж непрекъснато се сблъскват с неопитните, които трудно се справят с движението в по-тесните улички и в центъра, където движението е натоварено. Паркирането също е голям проблем за начинаещите, положението става все по-плачевно“, каза още Петров.
Радко Петров: Изпитът за шофьори е смешен, положението става нетърпимо
заради неопитните шофьори |
„В Бургас има добри места за тренировъчни площадки, където кандидат-шофьорите да се упражняват“, смята общинският съветник и съпредседател на НФСБ Валентин Касабов. Факт е, че в центъра на града редовно се случват задръствания заради некомпетентни шофьори, а полицейските сводки са пълни с жертви от гонки. „Входирахме докладна по проблема в Комисията по обществен ред, която бе отхвърлена. Изглежда управляващите предпочитат малкото останали терени да бъдат застроени“, коментира Касабов. Независимо от това обаче докладната присъстваше в дневния ред на Общинската сесия и най-вероятно ще се разгледа в четвъртък. От НФСБ са скептици, че мнозинството около ГЕРБ ще се вразуми и ще разпореди на кмета да намери подходящо място за полигона.
Валентин Касабов: Внасяме докладната записка за полигона с надеждата, че
управляващите ще ни разберат – места за полигони има достатъчно
|
„Екипът на клуба ни може да помогне на Община Бургас с много идеи за това как би трябвало да изглежда един съвременен полигон и какво да се случва на него. Полигонът не трябва да изглежда както в социализма – едни наредени колчета и толкова. Нужни са условия за развиване на умения при екстремни и аварийни условия“ добави той.
„Ние като общински съветници, избрани от народа, усещаме социалните проблеми и затова внесохме докладна за нуждата от полигон. От тук нататък изпълнителната власт в Бургас трябва да си свърши работата. Изглежда обаче, че на нея изобщо не й дреме за обикновения гражданин“ възмущава се Валентин Касабов.
Общинския съветник и директорът на автомобилния клуб са единодушни, че такъв терен за обучение на млади шофьори е жизнено необходим. Със съвременните технологии могат да се пресъздадат всякакви пътни условия, които да развиват качествата на бъдещите шофьори и така да се намалят произшествията с фатален край. Не по-малко важна тема са нощните гонки на шофьори, любители на екстремните изживявания, които понякога окупират големите паркинги и създават предпоставки за катастрофи. Според Радко Петров те също биха предпочели да усещат тръпката от поднасяне и овладяване на автомобила на полигон пред оживения булевард.
В категории:
Животът
ЕС се превърна в генератор на свръхбюрокрация и регулации за бизнеса
Ще дърпа ушите на охраната си?
ЛГБТ ще си веят знамената само в ЕС? Тръмп с нов ритник в задника на Европа
Правителственият "Еърбъс" лети за Оман да прибере освободените моряци
Професор го "уби"
Ще дърпа ушите на охраната си?
22/01/2025, Сряда 21:58
0
Скандалът с него продължава
22/01/2025, Сряда 21:36
4
Сянката на коронавируса изплува в "Стани богат"
22/01/2025, Сряда 21:12
2
ЛГБТ ще си веят знамената само в ЕС? Тръмп с нов ритник в задника на Европа
22/01/2025, Сряда 21:00
0
Отиде на гости и веднага извади...
22/01/2025, Сряда 20:48
0
Махат тирето
22/01/2025, Сряда 20:25
4
Те не могат да пият
22/01/2025, Сряда 20:00
0
Земетресение в съседна страна
22/01/2025, Сряда 19:33
0
Отиде си твърде млад
22/01/2025, Сряда 19:12
4
Коментира визията на Мелания Тръмп
22/01/2025, Сряда 18:45
1
Професор го "уби"
22/01/2025, Сряда 18:21
1
ЕС се превърна в генератор на свръхбюрокрация и регулации за бизнеса
22/01/2025, Сряда 18:14
0
Изпитът за правоспособност се провежда по силата на Наредба №38 на МТИТС, като се инспектират всички изисквания свързани с целите и задачите на обучението. Трае минимум 25 минути, под видео наблюдение и е включен елемент паркиране.
Обучението на специализирани полигони е следващ етап и е за надграждане на умения и формиране на навици, и е част от многостепенният подход при обучението на водачи, включващ задължително обучение, както преди така и след изпита за правоспособност. Това е добра Европейска практика, за да се случи това е необходима промяна на цялата нормативна уредба за обучение на водачи на МПС, а не решение на местно ниво.
Изпитът за правоспособност се провежда по силата на Наредба №38 на МТИТС, като се инспектират всички изисквания свързани с целите и задачите на обучението. Трае минимум 25 минути, под видео наблюдение и е включен елемент паркиране.
Обучението на специализирани полигони е следващ етап и е за надграждане на умения и формиране на навици, и е част от многостепенният подход при обучението на водачи, включващ задължително обучение, както преди така и след изпита за правоспособност. Това е добра Европейска практика, за да се случи това е необходима промяна на цялата нормативна уредба за обучение на водачи на МПС, а не решение на местно ниво.