Актуализираха цените на платените паркоместа в Созопол, не са пипани от 15 години

Наредбата в този вид е приета през 2010 г., въпреки това увеличението е минимално
Общинските съветници в Созопол актуализираха цените за платеното паркиране в града. Действащата до момента Наредба е от 2010 година и оттогава не е променяна.
Въпреки дългия период увеличението е минимално – около 20 %, става ясно от докладната записка. 2,40 лв. струвало на ден досега едно място, а от след увеличението хората ще плащат 3 лв.
За достъп чрез магнитна карта до територията на Стария град в Созопол в периода от 01.06 до 30.09 всяко първо паркомясто ще струва 150 лева, за втора кола за същия административен адрес хората ще плащат 250 лева и съответно 350 лева за трети автомобил. (ВИЖ ВСИЧКИ ЦЕНИ ПОД ТЕКСТА)
Предложението е прието единодушно без никакви дебати.
„Откакто е въведена наредбата – 2010 година, тоест от 15 години, цените не са актуализирани. Предлаганото увеличение не е драстично – от порядъка на 20 %. Съгласете се, че през този 15-годишен период услугите, които се предлагат в сферата на туризма, са поскъпнали многократно. Тогава ако една стая, например е струвала 20,30, 40 лв., сега е 80 лв. и нагоре. Второ – през 2010 г. минималната заплата е била между 200 и 300 лв., сега е 1070 лв. Всички услуги се обезпечават с работници, обслужване и т.н. Да, има дефекти в самата система за предлагане не паркирането, защото Общината реално не може да покрие целия 24-диапазон, но правим стъпки в тази посока“, каза кметът Тихомир Янакиев.
През миналата година администрацията закупи т.нар. паяк, който може да репатрира по-големи автомобили. Много пъти созополчани се оплаквали на кмета и екипа му, че на платените от тях места, например, спират автомобили с по-големи габарити, а действащият паяк нямаше как да ги вдигне.
„Купихме репатриращия автомобил по препоръка на хората, за да предложим по-добра услуга. Дотогава само можехме да глобяваме със стикери тези нарушители. Сега вече може всякакви автомобили. Паякът работи 7 дни в седмицата. Смятаме, че се движим в правилна посока, която обаче изисква финансово вложение. Цени, които са били на едни нива през 2010, сега са на съвсем различни. По същия начн са и приходите на Общината. Те са от хората и се връщат към тях като някаква услуга. Всяка година правим нововъведения – закупихме техника – таблети, които автоматично пращат фишовете към другите институции, първо за облекчение на работата на служителите и второ – в полза на бюджета с оглед на събиране на глобите. Инфлацията също е голяма и тези 20 % увеличение не може да компенсират последните 15 години“, добави градоначалникът.
Общината не спира да работи и за решаване на проблема с паркирането през летния сезон. За тази година се обмисля да се увеличи работното време на паяка, да се обхване и тъмната част на денонощието. Друга мярка ще бъде отваряне на т.нар. „джобове“ за паркиране там, където има възможност – тротоарите, които са над нормата за широчина.



















Те би трябвало да имат предвидени места за паркиране в проекта !!
Затова и са получили строително разрешение !
Затова и сградите им са с Акт 16.
А накрая,и тези новодомци наредени до местните за поркомичесточа !
Затова и цъфти копуцията, заради тези.
Направете, единствено местни хора да имат право но паркоместа.
Които имат нови апартаменти да си видят, къде са им местата за паркиране по проект !
Иначе всеки нов строителен обект ще иска паркоместа от общината !