Най-после: Европейската комисия ще преразгледа забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене
Урсула фон дер Лайен инициира "стратегически диалог" между властите, автомобилните производители, инвеститорите и синдикатите
Европейската комисия обмисля преразглеждане на пълната забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене, която трябва да влезе в сила през 2035 година. Вместо пълно елиминиране на такива автомобили от пазара, се предлага да се интегрират алтернативни начини за намаляване на вредните емисии, включително използването на синтетични горива, биогорива, водородни технологии и plug-in хибриди. В началото на март се очаква да бъде представен подробен антикризисен план за автомобилната индустрия.
Промяната в подхода се обяснява със сериозната криза в автомобилната индустрия
Тази криза застрашава от социални катаклизми и икономически проблеми в редица страни от ЕС. Говорейки на Световния икономически форум в Давос, германският канцлер Олаф Шолц подчерта, че Европа трябва да премине към електромобилност, но в същото време Брюксел реши, че строгата регулация може да навреди на индустрията, която все още не е готова за такъв драстичен преход.
В тази връзка председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен инициира "стратегически диалог" между властите, автомобилните производители, инвеститорите и синдикатите. Първата такава среща се състоя на 30 януари с участието на 22 компании, сред които Renault, Volvo, Volkswagen, Valeo, Tesla, както и екологични организации. Основната цел беше да се разработи нов подход към екологичните стандарти, който да позволи на автомобилната индустрия да се адаптира без сериозни икономически загуби.
Въпреки това инициативата предизвика противоречива реакция
Представители на Гражданската демократическа партия на Чешката република (ODS) заявиха, че форматът на събитието е по-скоро като PR кампания преди изборите в Германия, отколкото истински опит за спасяване на индустрията. Те разкритикуваха и състава на участниците, като смятаха, че не всички ключови играчи в автомобилния сектор са участвали в диалога.
Въпреки че подробностите за актуализираната политика все още не са разкрити, вече е очевидно, че вместо строги забрани, ЕС може да разчита на по-постепенни и разнообразни механизми за намаляване на емисиите, което ще позволи поддържането на баланс между екологичните цели и икономическата стабилност на автомобилната индустрия в Европа.
Дай боже !
Всяка прилика с действителни лица е случайна.