Погнаха ел.тротинетките в Бургас, които застрашават живота на пешеходци в центъра
Управлението на такова превозно средство сред тълпи с близо 50 км/ч. е неприемливо, но трябва да се търси баланс в законодателството
Дни след публикация на Флагман, че масовите глоби в центъра на Бургас, насочени към нарушители на пешеходните зони се налагат основно на велосипедисти, днес по ул. „Александровска” гъмжи от мобилни екипи на полицията. Те, за разлика от преди, налагат фишове на водачите на електрически тротинетки.
Глобите са в размер до 50 лв. и днес са осигурили на хазната близо 1000 лв., тъй като с постепенното настъпване на пролетта и слънчевото време този тип превозни средства отново се върнаха по улиците. Върнаха се и зелените ел.тротинетки под наем на двете фирми, които оперират на територията на Бургас от няколко години, а с това - броят на глобените се очаква само да расте. Поне докато не се спре с управлението на този тип превозни средства по начина, по който се прави сега.
Бургазлии скочиха срещу глобите на велосипедисти в центъра, искат велоалея на ларгото
Призивът за велоалея по ларгото обаче продължава да виси във въздуха. А несъответствието между това, че Бургас се води велоград, а в същото време на практика се оказва затворен за алтернативен начин на транспорт, остава.
Движението по главните пешеходни улици на морския град със скорост, равна на тази на автомобил, е очевидно неприемливо и нещо повече - опасно. Но регулираното ползване на такъв транспорт е нужно и полезно. Засега обаче няма как това да се осъществи, тъй като от една страна държавното законодателство е написано глупаво по темата - правилата към момента практически застрашават живота на ползвателите на тротинетки и велосипеди, карайки ги да управляват на пътното платно между шофьорите, което е повече от абсурдна идея. А от друга страна местната власт е длъжна да пише наредбите си по начин, съответстващ със същия калпаво написан закон, указващ правилата за движение на алтернативния транспорт.
И се получава затворен порочен кръг, в който се сменят нарушение на закон, глоба, временно затишие и пак нарушение на закон. Вместо законът да се промени, например по холандски модел и проблемът да се реши буквално с начертаване на жълти линии там, където това е възможно. А след това полицията да следи за спазването на правилата.























Но е неизбежна.
Аре след това дано погнат и вмирисаните боклуци на мотори.
Забранено е по пешеходни зоно да се карат както велосипеди, така и тротинетки.