Ако "Фолксваген" бяха построили онзи завод в Бургас, днес щяха да уволняват неговите работници
За нас остава да задълбочим контактите си с конкурента на китайците в световната търговия - Южна Корея
Помните ли как през 2019 г. от "Фолксваген" обявиха, че имат намерение дa отворят нoв зaвoд в Изтoчнa Eвpoпa? Настана голяма суматоха. Започна лобиране. За вниманието на автомобилния гигант се сбориха първоначално България и Сърбия. Като потенциална локация у нас се спрягаше бившето военно летище край бургаското село Равнец. Колко надежди се пробудиха тогава…
След това в уравнението се появи Турция. И резултатът изглеждаше предизвестен. Турция е голяма, могъща и необременена от някои от тежките регулации на Европейския съюз.
Изведнъж през 2020 г. обаче избухна Ковид епидемията/истерията и много подобни проекти по целия свят пропаднаха в небитието. А с днешна дата вече нищо не е същото.
Германско издание: София е фаворит за новия завод на Фолксваген
Преди броени дни от "Фолксваген" обявиха, че обмислят да затворят заводи в Германия за първи път в своята 87-годишна история. Причината е, че компанията не успява да се пребори с нарастващата конкуренция от китайските производители на електрически превозни средства. Нали не се съмнявате, че от "Фолксваген", преди да посегнат на домашните мощности, биха затворили най-напред завода в България, ако го бяха построили тук? Така че може би в момента щяха да уволняват стотици родни работници.
Ако се надявате Китай да стъпи в България с голяма технологична инвестиция, забравете. През последните 15 години в Бургас посрещнаха гостоприемно стотици техни делегации. Гостите кимаха, усмихваха се, вземаха си торбичките с подаръци от кмета… И нищо. През това време Китай инвестираше в инфраструктура и отваряше работни места не тук, а в Сърбия. BYD пък се готви да построи голям завод за електромобили в Унгария.
Изненадваща локация на новия завод за 1 млрд.евро на Фолксваген
По този въпрос българските управници нямат полезен ход. Геополитиката в момента е такава, че ние не сме интересни на китайците толкова, колкото изброените две държави.
Но можем да направим друго. Да умножим и задълбочим контактите си с един от сериозните конкуренти на Китай в световната търговия – Южна Корея. В това отношение Бургас е по-напред от всички останали български градове. Побратимен е с Улсан, където се намира най-големият на планетата автомобилен производствен комплекс. Той е на компанията Hyundai, която е на трето място в света по пазарен дял, заедно със своето подразделение Kia.
Да запазим Кмета си!
Кой знае какъв ще ни натресат?!
Не гласувайте за него, за да не го вземат в София!
Искаме си Кмета!
китай за проблем на човечеството, крадци на Know-how. Ковта и забрана, да внасят боклуците си в Европа. СЕГА И ВЕДНАГА
А Флагман може да си ги пише тези статийки и в същото време да рекламира Делта Гард и да пише хвалебствени статии колко е велик феномена Пеевски. Аре чао.