Защо ПП-ДБ и „Възраждане“ гласуваха в полза на зеления октопод, задушаващ България?
Звучи абсурдно, но една проамериканска и една проруска партия се обединиха в полза на "зеления" саботаж
За трети пореден път коалицията ПП-ДБ и „Възраждане“ гласуваха заедно срещу предложението на ГЕРБ, ДПС и ИТН да отпадне двуинстанционното обжалване на екологичните оценки на обектите от национално значение, тези от сигурността и енергетиката.
Вносителите предложиха всички екооценки и оценки за въздействие върху околната среда да се разглеждат от една инстанция във Върховния административен съд със срок за произнасяне до 6 месеца. Това би дало възможност по-бързо да се преминават тежките екологични процедури за магистрали, тунели, язовири, мостове, жп линии и газовите връзки. Така сроковете за тези оценки ще бъдат съкратени от 5-6 години до 6 месеца.
Освен това, би се премахнала възможността зелените екологични неправителствени организации, финансирани от чужбина, да продължат да налагат екорекет върху държавата, общините и бизнеса, съобщава сайтът Ekonovini.bg.
Ще припомним, че именно зеленият октопод е виновен третият и четвъртият по големина градове в България – Бургас и Варна – все още да са свързани само от тесен и пълен със завои път, останал от времето на Тодор Живков. Всичките седем трасета на идейния проект за бъдещата автомагистрала Черно море бяха отхвърлени от Министерството на околната среда и водите, тъй като преминавали през зони по „Натура“.
Какви са скритите мотиви на ПП-ДБ и „Възраждане“ да подкрепят зелените рекетьори и да се обявят против стратегическите интереси на страната и народа?
Извън популистките изказвания, че НПО и гражданското общество трябва да имат достъп до правосъдие, всеки от противниците на измененията има скрити партийни, корпоративни и лични мотиви.
По време на краткия кабинет на Кирил Петков, по предложение и натиск на зелените активисти Борислав Сандов и Тома Белев, Народното събрание гласува промени в Закона за опазване на околната среда. Тези промени отмениха действащата уредба, която допускаше обжалването на ОВОС и екологичните оценки да бъде на една инстанция във ВАС, със срок за произнасяне до 6 месеца. Тогава дори депутати от „Да, България“, начело с Ивайло Мирчев, бяха против тези промени. Въпреки това, по зелени лобистки причини, през юни 2022 г. беше гласувано да отпадне едноинстанционното обжалване, но от 01.07.2024 г.
Тогава се разчиташе, че всички големи проекти ще стартират и има време за 2 години обжалванията от НПО да преминат. Разбира се, нищо подобно не се случи.
Основната заслуга за гласуването на връщането на двуинстанционното обжалване има бащата на Кирил Петков. Той лично лобира Борислав Сандов да стане министър на екологията и вицепремиер по климата, а Тома Белев – заместник-министър.
Голям скандал се разрази, когато медиите цитираха Кирил Петков, който казва: "АМ Струма през Кресненското дефиле няма да се строи, защото баща ми не дава – той е еколог."
По същата причина, защото Петко Петков е известен еколог, много близък до зелените активисти, ПП-ДБ отново са против едноинстанционното обжалване.
И партия „Възраждане“ са против връщането на едноинстанционното обжалване, но по друга, чисто политическа причина. Те са против участието на България в НАТО и задълбочаването на връзките с Алианса. Освен това, не са съгласни с диверсификацията на газовите връзки, защото смятат, че газът в страната трябва да се доставя от „Газпром“.
Правителствата, които управляват през последните години, независимо дали са служебни или редовни, разработват съвместно с НАТО проекти, свързани с отбраната, като нови пътища, бази и летища. На тези проекти също трябва да се правят екологични оценки или ОВОС. Колкото повече административни пречки има, толкова по-трудно ще става реализирането на тези обекти. Това е част от политиката на „Възраждане“.
Партията на Костадинов заема страната на зелените, въпреки че еколозите се финансират от чужбина, и по критериите на „Възраждане“ са чужди агенти.
В момента големи инфраструктурни обекти от национално и европейско значение – магистрали, тунели, мостове, язовири, ски зони, курорти и много други – са затлачени и блокирани, в ущърб на българския народ, неговия живот и здраве. Нито един от жизнено важните проекти за България, които пряко влияят на просперитета на нацията, няма да стартира, докато не се сложи край на зеления рекет, пише още сайтът.