Стана ясно кои са жертвите от авиоинцидента в "Граф Игнатиево"
Не се задействали катапултите на пилотите и не се е включила парашутната система
Двамата загинали пилоти при авиокатастрофата в „Граф Игнатиево“ са от авиобазата в Долна Митрополия. Те са авиоинструктор и негов ученик. По наша непотвърдена информация фамилиите им са Дункин и Димитров и са млади мъже. Полетът е бил тренировка за предстоящото в събота авиошоу, твърди Блиц.
По време на инцидента, когато е паднал самолетът, президентът Румен Радев не е бил в авиобазата. Възможно е обаче той да се върне на място.
Според информацията до момента самолетът е изпълнявал сложна маневра на пределно ниска височина. Не се задействали катапултите на пилотите и не се е включила парашутната система. След инцидента хеликоптер „Кугър“ е излетял и обследва мястото.
Към авиобазата пътува служебният министър на отбраната Атанас Запрянов.
Самолетът Aero L-39 Albatros,който падна по време на тренировка на авиобаза „Граф Игнатиево“ е високопроизводителен реактивен тренировъчен самолет, проектиран и произведен от Aero Vodochody в Чешката република.
Използва се главно за основно и напреднало обучение на пилоти, но той също е летял на бойни мисии при лека атака.
L-39 Albatros е проектиран през 60-те години на миналия век като наследник на Aero L-29 Delfín. Извършвайки първия си полет на 4 ноември 1968 г., той става първият тренировъчен самолет в света, оборудван с турбовентилаторна силова установка.
Рой е бил изнасян в редица страни по света както като тренировъчен, така и като лек щурмови самолет. От 90-те години на миналия век той става популярен и сред гражданските оператори.До края на века повече от 2800 L-39 са обслужвали над 30 военновъздушни сили.
В края на декември 2023 година чешката компания Aero Vodochody съобщи, че Министерството на отбраната на България й е възложило още един договор за основен ремонт на учебно-бойни самолети L-39 Albatros.
Договорът дава поръчка за основен ремонт на два български самолета L-39, включително два двигателя AI-25TL, по които ще работи със стратегическия партньор - компанията LOM Praha.
От компанията напомнят, че според първия договор от ноември 2022 година първите два български L-39ZA бяха прехвърлени в Чехия за основен ремонт и модернизация още през януари 2023 г., а сега ще ги последват още два самолета.
Между 1986 и 1990 г. България придобива от Чехословакия общо 36 броя Албатрос. С течение на времето броят на флота намалява и през 2007 г. тези самолети спират да летят.
Възстановяването е извършено едва през 2013-14 г. когато в родния институт "Авионамс" бяха ремонтирани само 6 броя L-39ZA, които се използват и до днес и летят в състава на учебната ескадрила L-39 в 12-а авиобаза Долна Митрополия.
Освен L-39, на същото летище България обучава бъдещи пилоти и на бутални самолети, както и на 6 турбовитлови самолета PC-9M.
Маверик щеше да свали 5 руски самолета.
Защо въобще БГ има още тези стари таратайки?
Толкова е жалко два млади живота без вина си отидоха ...
Трагедия за семействата на две млади момчета, отишли си без време. Трагедия за България.
Вие се обвинявате и обиждате на русофили/фоби, джендари и т.н.
Технически неизправен самолет пуснат да се движи в небето.
Ради хвърчилото където се появи все нещо се случва, карма ли е?
Имаха бели президенти,
имаха негър,
а сега и безплодна куха циганка...
на къде отива Америка?
Ала словоохотливите червени гражданин продължават да изливат възторга си точно по същия вид летящи чинии и Крадев пилота , които може би наистина допадат на партийния им вкус, но едва ли някой на българска територия взима на сериозно…