Въвлякоха го в грозна измама
Манипулираното видео се разпространява като спонсорирана реклама във фейсбук и отправя към страница, която съдържа изфабрикувана информация и е всъщност реклама на продукт срещу ставни болки
Фалшиво видео, на което Камен Донев рекламира продукт срещу ставни болки, се разпространи из мрежата. Смята се, че клипът е манипулиран с помощта на изкуствен интелект. Кадрите са взети от негово участие в Нова телевизия по повод честването на 3 март, но върху тях е насложен друг звук, различен от оригинала, пише Ретро.
Манипулираното видео се разпространява като спонсорирана реклама във фейсбук и отправя към страница, която съдържа изфабрикувана информация и е всъщност реклама на продукт срещу ставни болки. Оказва се, че Камен не е единствената жертва на мошениците.
Лицето на Михаил Билалов също е използвано за реклама на лекарството. Кадрите са били взети от негово участие в предаването „120 минути“, но върху тях е насложен звук, който наподобява гласа на актьора, а изображението е променено така, че движенията на устата да се приближават до изфабрикуваното послание. Забелязва се, че на моменти движенията на устните не съвпадат със звука, а някои думи са изречени в женски род, с грешно ударение или с неподходяща интонация.
Рекламата за болни стави с участието на родни знаменитости се върти от началото на април тази година. Тя представлява манипулирани откъси от телевизионни и онлайн участия на известни български личности, в които речта и части от изображението са изфабрикувани.
Клик върху линка и мошениците ви препращат към страница, която имитира статия на българска онлайн медия. Тя съдържа напълно лъжовна информация и e платформа за онлайн продажби на продукт срещу болки в ставите, който не се продава в аптечната мрежа. От подобна измама пропищя и синоптичката Никол Станкулова. Мошениците използвали нейни снимки и видеа, за да продават продукти за отслабване. Щом разбира за измамата, Никол се свързва с ГДБОП.
„Моля ви, не се доверявайте на тези фалшиви реклами. През последните две седмици получих над 200 запитвания за този продукт – искам да кажа, че не участвам в тази кампания и не използвам тези продукти“, призова синоптичката. Освен че се спекулира с името ѝ, Никол има и други притеснения, свързани с качеството на продаваните продукти. Последователите ѝ, които са се опарили от кофти хапчетата, разкрили, че има случаи и на натравяне.