Таксиметровите шофьори у нас с искания към правителството, настояват да карат в буслентите
Има идея да се смени цветът на колите им, но жълтото трябва да остане поне докато бъдат приети законодателни промени срещу нелегалните превози
Изискването таксиметровите автомобили да бъдат жълти може да отпадне след като бъдат приети законодателни промени срещи незаконните превози. За спешни промени в Закона за автомобилните превози и Наказателния кодекс, с които да бъде сложен край на нерегламентираните превози настояват от „Съюз Такси“ в позиция, изпратена до Народното събрание и Министерство на транспорта и съобщенията. От браншовата организация предупреждават, че са готови на протести, ако не бъдат приети законодателните им предложения.
Относно задължителния жълт цвят на такситата, той трябва да остане до приемане на промените в Закона за автомобилните превози, насочени срещу нерегламентираните превози, които в момента се извършват главно от автомобили с нежълт цвят, посочват от бранша, цитирани от trud.bg.
И в момента е забранено да бъдат извършвани таксиметрови, автобусни и товарни превози без разрешение или лиценз за съответната дейност. Но текстовете в законите не са достатъчно ефективни и все още много хора извършват нелегални превози. Идеята е да бъдат направени промени в Наказателния кодекс, така че санкциите да станат по-ефективни и хората да се откажат от нелегалната дейност. В момента в Наказателния кодекс е записано, че „който без разрешение, регистрация или лиценз, които се изискват по нормативен акт или акт на Европейския съюз, извършва по занятие обществен превоз на пътници, се наказва с лишаване от свобода от една до три години“. Но понятието „занятие“ се съдържа само в Закона за преброяване на населението, жилищния фонд и земеделските стопанства в Република България от 2001 г., и там “занятието” е определено като трудовата дейност на дадено лице, която му осигурява заплата или друг доход. Затова от „Съюз Такси“ предлагат термина „по занятие“ да отпадне, за да се носи наказателна отговорност от шофьорите. И предлагат нови текстове в чл. 234г от Наказателния кодекс, за да стане той ефективен „намордник“ на нерегламентираните превози.
В първоначалния текст е имало идея да бъдат конфискувани автомобилите, с които се извършват незаконни превози на пътници или товари. Но „като изхождаме от дискусията, която се разгоря относно конфискацията на моторни превозни средства на водачи, употребили алкохол или наркотици, ние се отказахме от подобна конфискация на автомобили, с които са извършени нерегламентирани превози“, посочват от „Съюз Такси“.
От браншовата организация поставят и въпроса за годините, до които един автомобил може да бъде използван като такси. Според тях, сегашното ограничение, такситата да са до 15 години, е добро и трябва да остане заради стареенето на материалите. В момента в наредбата за таксиметровите превози няма изискване колко големи да бъдат такситата, но има изискване използваните за таксиметрови превози автомобили да бъдат най-малко с четири врати и да имат закрит багажник.
Не искат да имат онлайн връзка с НАП
Начален час на фискалния бон от таксиметровия апарат
Слагат край на „помпането“ на сметката
Електронните таксиметрови апарати да отпечатват не само датата и часа на завършване на превоза, но и началната дата и час, настояват от „Съюз Такси“. Така ще бъде сложен край на възможността некоректни таксиметрови водачи да „помпат“ сметката на клиента и да искат неоснователно висока цена за превоза. Ако на фискалния бон от електронния таксиметров апарат пише и часа на тръгване и клиентът смята, че го лъжат, ще може да се оплаче пред фирмата превозвач и пред контролните органи.
Необходимо е да бъдат направени промени в Закона за автомобилните превози, с които да бъдат разписани изискванията за електронните таксиметрови апарати (ЕТА) с фискална памет (ФП). Според браншовата организация използването на ЕТАФП със сертификат за съответствие на Закона за техническите изисквания към продуктите ще дава достатъчни гаранции за коректното отчитане на оборота на таксиметровите автомобили. Няма да е необходимо използването на отделно фискално устройство с онлайн връзка с НАП, а наличната ФП в защитена връзка с ЕТА ще гарантира отчитането на оборота. След извършване на превоза водачът на таксито ще дава фискален бон от таксиметровия апарат с информация за датата и часа на започване и приключване на превоза, стойността на превоза, изминатото разстояние, времето на превоза, данните на превозвача и номера на автомобила.
Глоба от 200 лв. за паркиране на стоянка
Такситата искат да използват бус лентите
Лентата за автобуси няма да се натовари
Такситата да могат да се движат по бус лентите, настояват от „Съюз Такси“. За да стане това са необходими промени в Закона за движение по пътищата. В момента таксиметровите автомобили нямат право да се движат по бус лентите, предназначени за градския транспорт. Но и таксиметровият превоз е признат за обществен превоз.
Според браншовата организация, ако такситата бъдат допуснати до бус лентите, няма да бъде затруднено движението на градския транспорт, но ще бъде облекчено движението на автомобилите в останалите ленти от пътя и така придвижването в големите градове ще стане по-бързо. В повечето страни от ЕС такситата може да използват бус лентите и от бранша настояват тази практика да бъде въведена и в България.
Другата промяна, за която настояват от бранша, е да бъде повишена глобата за паркиране на автомобил на стоянка на такси. Предлагат глобата да стане 200 лв., каквато е и за паркиране на инвалидно място, така че да възпира шофьорите да оставят колите си на места за таксита.
Градовете нямат нужда повече от нискообразовани и простовати същества зад волана...
Към так ако прибавим и простолюдието със скъпите ,,кошници",всичко ще се подреди!!!
недоволни! Не ми е ясно нещо: как в един град като Бургас, който по население е 183.000 жители, да се разрешат буслентите за таксита, които си стоят кротко на стоянките и чакат някой заблуден клиент, докато автобусите са с редовно разписание и трябва да го спазват??? Може би за град като София има резон! Обаче идеята е хората да ползват градски транспорт, който е редовен, а не инцидентен превоз с такситА? Като цяло, не мисля че проблемът на бакшишите е в това, че не могат да ползват буслентите, а в това, че някои не знаят дори адресите в малък град! И още: такситата са леки автомобили за случаен превоз! Може да поискат да си сложат и сини полицейски лампи! Обаче, по закон правилата на пътя важат и за тях! И не се ползват със специален режим на движение! Така че да научат къде спира ето е разрешено, а не да се паркират като арабски шейхове в пустинята! Искат да протестират? Добре! Ще се лишат от малкото пари които изкарват за деня! Но имат право, ако протестът им се разреши! Действайте!
Иначе въпросът на 1 е точен - защо рея циганяри не са си вързали касовите апарати с НАП?
Шибана гнусна циганска държава управлявана от американско-чифутски подлоги
Вашето време изтече