СДС-Бургас: С тотално трезви шофьори няма да намалеят катастрофите
04 Декември 2011, Неделя, 12:35 ч.
Автор: Бесове.бгМестните сини настояват допустимия промил да остане 0,5, младежите почват кампания срещу промените в Закона за движение по пътищата
СДС-Бургас започва кампания против готвените промени в Закона за движение по пътищата. Промените, предложени от ГЕРБ, предвиждат сваляне на нивото на алкохол в кръвта за шофьорите до 0.0 промила. Чрез народните представители от “Синята коалиция” бургаските седесари ще настояват допустимото ниво на алкохол в кръвта да остане 0.5 промила. Инициативата е на младежката структура на сините, която е проучила европейското законодателство и редица нормативни документи в тази връзка.
“Доказано е, че шофьорите с алкохол в кръвта от 0.5 промила не причиняват повече катастрофи в сравнение с тези от 0.0 промила и затова ние сме на мнение, че въвеждането на законово наказание за шофьорите с ниво на алкохол в кръвта между 0.0 и 0.5 промила няма да постигне своята цел за намаляване броя на произшествията”, каза Атанас Чепъков, който е един от инициаторите на идеята.
Той допълни, че мнението на сините срещу ограничаването на нивото на алкохол в кръвта се споделя и от лекари, експерти и общественици. “Лекарите са категорични, че много храни и лекарства могат да повишат нивото на алкохол в кръвта над 0.0 промила. Дори дъвките и бонбоните могат да повишат нивото на алкохол в организма на човек и с това той да си докара много главоболия с пътните полицаи”, обяснява още Чепъков.
Бургаските седесари са категорични, че по-честите проверки на рискови места, както и въвеждане на светофари на пешеходни пътеки, които да се активират при натискане от страна на пешеходеца, са едни от възможностите за намаляване на катастрофите, причинени от водачи, употребили алкохол. Според сините това може да бъде постигнато и чрез въвеждане на ограничителен период от 3 до 6 месеца за младите водачи, през който те могат да шофират само в зони с нисък риск, както и приемане на ограничение за возене на хора на тяхната възраст.
Статистиката показва, че във всички държави, където е въведена подобна система рискът от катастрофи с начинаещи шофьори е намалял с до 40 %.
НОИ разкри: Това са най-богатите пенсионери в България
Рекорден брой мигранти са загинали в морето на път за Испания през 2024 г.
Българка продава девствеността си
Девойките сънуват бъдещия си мъж на Стефановден, а имениците трябва да...
Катастрофа затвори пътя към Пампорово
Зловеща мистерия с Валентин от Варна
27/12/2024, Петък 10:44
0
НОИ разкри: Това са най-богатите пенсионери в България
27/12/2024, Петък 10:23
0
Какво се случва - още един младеж изчезна безследно
27/12/2024, Петък 10:00
1
Прогнозата на проф. Рачев: Какво време ни очаква в новогодишната нощ?
27/12/2024, Петък 09:45
0
Зам.-кметът на Царево за прелялата река Велека: Няма място за притеснение
27/12/2024, Петък 09:20
0
Студено и ветровито в петък
27/12/2024, Петък 08:50
0
Зимната обстановка - все още има селища без ток
27/12/2024, Петък 08:17
0
Девойките сънуват бъдещия си мъж на Стефановден, а имениците трябва да...
27/12/2024, Петък 08:03
0
Българка продава девствеността си
26/12/2024, Четвъртък 22:48
13
10 поведения, които подсказват, че имате перфектен съпруг
26/12/2024, Четвъртък 22:00
1
Арестуваха танкер по подозрение в саботаж
26/12/2024, Четвъртък 21:40
0
Пламна искрата на войната на Балканите
26/12/2024, Четвъртък 21:20
1
Инфраструктурата като цяло трябва да отговаря на "очакванията на водачите" - високо качество на настилката, маркировката, осветлението и т.н.
Това трябва да са приоритетите, а не да се въвеждат безмислени ограничения и да те е страх да изядеш един бонбон или да пиеш някакво хапче.
Ако желаете да координираме сили - пишете ни във фейсбук или на [email protected].
Поздрави
Въпреки това, аз съм за 0.0, т.е. за крайните мерки, защото е крайно време да се започне от някъде. Дори и с риск за някои. А иначе без тези 3 точки, които Ви писах по-долу, всичко ще си е по старому. Затова и статистиката в тези държави е такава.
Иначе за доводите, които изтъквате мога да поспоря по някои от тях.
Аз лично, се занимавам с безопасността на пешеходците и работя за промените в тази насока, затова и съм за крайните мерки.
Предложението, внесено в народното събрание е ДА СЕ ПРОМЕНЯТ промилите на 0.0.
СДС-Бургас е ПРОТИВ промяната на промилите и казва, че могат да се предприемат МНОГО ДРУГИ МЕРКИ вместо това, а тази мярка е доказано НЕРАБОТЕЩА.
Което, както виждам, е и вашата позиция, така ли е?
Ако прочете пълната позиция, а не преразказани думи, ще видите, че тя се базира не на цъкания в нета и използване на недоказани тези, а на статистически данни и най-добрите практики в страните с най-малък брой ПТП/глава на населението.
Пълната позиция е на адрес:
http://sds.bg/articles/6089-sds-burgas-protiv-vavezhdaneto-na-ogranichenie-ot-0-0-promila-alkohol-za-vodachite
1. В превенцията
2. В законите и наказанията
3. В ограниченията заложени в инфраструктурата
И това дали да е 0,0 или 0,5 промила за тях е най-мъничкия проблем. При тях нещата така са направени, че дори и 1.5 да е ограничението, това няма да доведе в промяна на статистиката. Затова се запознайте :
1. С техните закони
2. С техните превантивни мерки
3. С техните ограничения по улиците.
Ако желаете г-да от младежкото СДС, организирайте една кръгла маса и ще поспорим относно това, какво трябва да се направи. Но преди това ако не можете да отидете да се запознаете на място, поне поцъкайте малко повече из нета!
Оценявам загрижеността Ви относно безопасността по улиците, но Ви уверявам, че има много други неща, които преди това трябва да се променят, а промилите, повярвайте, е последния проблем!
1. В превенцията
2. В законите и наказанията
3. В ограниченията заложени в инфраструктурата
И това дали да е 0,0 или 0,5 промила за тях е най-мъничкия проблем. При тях нещата така са направени, че дори и 1.5 да е ограничението, това няма да доведе в промяна на статистиката. Затова се запознайте :
1. С техните закони
2. С техните превантивни мерки
3. С техните ограничения по улиците.
Ако желаете г-да от младежкото СДС, организирайте една кръгла маса и ще поспорим относно това, какво трябва да се направи. Но преди това ако не можете да отидете да се запознаете на място, поне поцъкайте малко повече из нета!
Оценявам загрижеността Ви относно безопасността по улиците, но Ви уверявам, че има много други неща, които преди това трябва да се променят, а промилите, повярвайте, е последния проблем!
- Германия
- Белгия
- Холандия
- Франция
- Гърция
- Швейцария
5. Светофарите с копчета не са удачни за трудно подвижни хора, възрасни и инвалиди
Относно светофарите с копчета... Едни легнали полицаи вършат много по-добра работа, защото:
1. Шофьорите, които си пазят колите, задължително ще намалят там, но на светофара, могат и да не спрат(справка- светофара до Славейковото пазарче)
2. Светофарите са предпоставка за образуване на задръствания(за един човек, например, трябва да се чака да изтече целия цикъл)
3. Светофарите са много по-скъпи от "легналите полицаи"
4. Светофарите карат шофьорите да увеличат скоростта, за да го хванат, когато наближава края на цикъла( справка- някои от последните смъртни случаи с пешеходци са причинени поради тази причина- Валя, Габи и др.)
Моля Ви, когато правите подобни предложения, не само погледнете свтовната практика, но и вижте през какво са минали за да се достигне до там. А по отношение на светофарите, в много държави започнаха да ги премахват. Там хората отдавна са достигнали до извода, че най-доброто за едно населено място са пешеходни зони, пешеходни пътеки с ограничители на скоростта и кръгови движения.
И последно по отношение на алкохола. Когато човек има някакво допустимо разрешение, той се отпуска и си позволява по малко, защото разчита, че няма да влезе в допустимата норма. Нека да не даваме възможност за такива грешки, защото това малко един ден ще е под границата, но в следващия ще е над... А да не говорим, че при евентуално ПТП без вина, това автоматично ще го прави виновен... И последно... Не мислете за себе си! Мислете за децата си!