Зарица Динкова за исканата оставка: Аз не съм само министър на ресторантьорите, а и на потребителите
Била балансьор между клиентите и бизнеса
Министърът на туризма Зарица Динкова най-накрая организира среща с бранша и кметовете на морските общини. Тя бе в Бургас, за да обсъди с тях сезона и проблемите.
След срещата тя даде кратък брифинг, който Флагман.бг предава на ЖИВО.
Припомняме, че заради скандала със скъпите пържоли във Варна ресторантьорският бранш поиска оставката й заради позицията й. (ВИЖ ТУК)
„Мисля, че тази тема с искането на оставки се изтърка. Туризмът е преживяване и това, което трябва да дадем на клиентите си, е качество и отношение. Моят апел, с който се обърнах към бизнеса, беше именно да ми помогнат да защитим качеството на продукта. Аз не съм министър на ресторантьорите, а и на потребителите. И всъщност без клиент нямаме бизнес, нали така?! Всички сме заинтересовани клиентите ни да са доволни, да има растеж. Моят апел беше да бъдем много по-внимателни за това как се отнасяме към клиентите си, за да можем да защитим ставката от 9 % - това, което аз направих успешно за 2023 г. и се опитвам да направя и за следващата година. Данните от Българската стопанска камара сочат, че това е важно за развитието на бизнеса. В този бизнес имаме стотици малки и средни предприятия – семейства, които зависят от него и за които тази ставка е изключително важна“, каза тя.
Няма причина за подаване на оставка, изтъкна тя, като добави, че си е свършила работата, а именно да балансира между бизнеса и потребителите.
„Ресторантьорите са един сегмент от този бизнес. В случая аз защитих интереса на целия туристически сектор, трябва да поддържаме един добър имидж. Не може да си плашим клиентите. Не може отношението да е „ако вие се оплачете, ние ще ви съдим“, такава скрита заплаха е недопустима, това ме провокира да се обърна с апел да сме много по-внимателни как третираме клиента си“, категорична бе тя.
На въпрос на Флагман.бг защо не е толкова активна, както предшествениците й - по отношение на срещи с бранша, проверки по плажовете по време на сезона, тя отговори: "Провела съм срещи, видимо е от бранша".
Очаквайте подробности
Същите напоително ни обясниха, че специалната пържола непременно се продава на грамаж 100 , трябва да бъде претеглена сурова , а колко ще бъде цялата порция няма никакво значение за клиента -сноб, който пръска пачки пари за радост на собственика на ресторанта !
Самите тези готвачи ни показват как една салата от домати , сервирана по "просташки" начин струва 3 лв, а когато доматите са подредени във форма на слънце и са правилно нарязани, салатата става 9 лв .!
Няма лошо , храната трябва и да е приятна за окото , но когато започне да се преиграва , става тегаво !
Тези нации, които са си създали традиции в приготвянето на храната не са го направили за един ден под съветите на някой "шеф"!
Този безсмислен спор около скъпите пържоли остави на заден план факта, че ресторантите продават салатата за 15 лв , а себестойността й , барабар със всичките режийни на ресторанта е 5 лв .
При 9%ДДС....
При 20% себестойността ще стане 5,55 ст !
Затова и всеки ден ресторантьорите ни поднасят "гьотере"!