Планирайте ремонтите по инсталациите преди началото на новия отоплителен сезон, съветват от "Топлофикация Бургас“
За сигурно отчитане всеки индивидуален топломер и водомер трябва да преминават през задължителна метрологична проверка в акредитирана лаборатория
„Проверете индивидуалните топломери и водомери в домовете си. Ако има устройство с угаснал дисплей или цифрите не се виждат ясно, клиентите трябва да се свържат с фирмата извършваща дялово разпределение." разясни изпълнителният директор на "Топлофикация Бургас" инж. Христин Илиев.
Той припомни, че за сигурно отчитане всеки индивидуален топломер и водомер трябва да преминават през задължителна метрологична проверка в акредитирана лаборатория. По думите му обичайно периодът при водомерите е на 10, а при топломерите е на 5 години.
От дружеството също така посочиха, че ако не бъдат ремонтирани или изцяло подменени уредите след изтичането на годността им фирмите за дялово разпределение не могат да дадат гаранция за точността на извършения отчет.
Директорът на "Топлофикация Бургас“ напомни, че преди началото на отоплителния сезон клиентите трябва да извършат оглед на сградната инсталация. При наличието на проблем е необходимо незабавно абонатите да подадат сигнал до топлинния счетоводител. Всички ремонтни дейности е важно да приключат преди началото на отоплителния сезон, като по този начин ще се избегнат течове и наводнения. В случай на теч на територията на сградата живущите трябва да информират домоуправителя, като той от своя страна незабавно да информира Топлофикация, за да спрат екипите на дружеството подаването на гореща вода – допълни още той.
"За качествено пускане на отоплението е необходимо регулиращите вентили на радиаторите да бъдат отворени на максимум" заяви инж. Илиев.
По думите му това ще позволи ефективно обезвъздушаване на отоплителните тела и по-качествено топлоподаване.
Директорът на „Топлофикация Бургас“ напомни на всички абонати, че съгласно изменения в Закона за енергетиката, всички новомонтирани индивидуални уреди за дялово разпределение трябва да притежават възможност за дистанционен отчет. Подчертава също, че с новите уреди отпадат прогнозните и изравнителни сметки, като клиентите получават фактури за реално потребената енергия всеки месец.