Няма лоша реклама, но има грозна
За маркетинговия трик с жълтите колела из Бургас или как частник надхитри Общината
Жълтите рекламни велосипеди, които от снощи се озоваха заключени на редица места в Бургас, не нарушават усновените наредби на Общината и представляват просто хитър маркетингов трик. Но колко пък да е хитър и дали е само хитър?
Фирмата, която е частен доставчик на храна и всякакви продукти от първа необходимост, ще бъде уведомена с официално писмо, че няма разрешение за подобна рекламна дейност, в което ще се изиска тя да подаде документи по надлежния ред, съобщиха от местната администрация пред наш репортер.
„В общинската наредба няма регламентирани условия за подобен тип реклама с велосипеди. На местата, където те са поставени, няма определена тарифа за реклама или забрана за рекламна дейност. Всички велосипеди, които изобщо сме виждали, имат свой бранд по тях така или иначе. Ще се огледат местата, където от GLOVO са поставили своите и ако се установи, че затрудняват движението или са в разрез с друга наредба по отношение на обществения ред, ще бъдат наложени санкции”, коментираха пред Флагман от Община Бургас и добавиха, че техните правомощия стигат дотук към този момент.
Флагман.бг припомня, че стремежът към алтернативния маркетингов подход съвсем не е нов и понякога е доста ефективен, но пък иноваторът абсолютно винаги залага на карта своята репутация. От вчера целият град говори за жълтите велосипеди, всеки който ги е видял в центъра, ги снима, а коментарите в социалните мрежи валят и са в двете крайности. Едни одобряват стратегията на фирмата да прецака системата, но други са категорични, че утре може и по дърветата да "цъфнат" нечии рекламни транспаранти под формата на закачка.
„Няма лоша реклама” в случая се оказва повече от вярна максима, но пък със сигурност има грозна и нагла реклама и GLOVO го доказаха. Защото те са достатъчно популярна платформа за поръчки, за да прибягват до оригиналност в кавички, представляваща обикновен отказ да си платят тротоарното право. Защо, например, търговците на мартеници ще си платят 1,80 лв. на квадратен метър за 20 поредни дни, а GLOVO ще се направят на интересни с пребоядисаните в сигнално жълто раздрънкани велосипеди из целия град? Защо Вие, ако сте представител на дребния бизнес, ще си платите тротоарното право за табела отвън, а на GLOVO ще им е смешно?
Нахалството и простотията превземат Бургас, ето как доставчик си прави евтина реклама
Затова от Флагман.бг питаме – ще се намери ли мислещ общински съветник, който да внесе промяна в Наредбата час по-скоро и да ограничи тези алтернативни методи на реклама, които заобикалят правилата... с колело? Защото утре освен да кажем дадените за пример от нас транспаранти под формата на пролетни цветчета под дърветата, може из града да разположат непотребни скейтбордове, тротинетки, въдици във фонтана пред рибарския магазин, летящи във въздуха чинии пред домашните потреби с оригинални послания и каквото още Ви дойде на ума, невлизащо в полето на общинските разпоредби.
Иначе в морския град през последните години е имало редица подобни арт прояви от други фирми. Съвсем наскоро на спирка до гарата в Бургас и на няколко други места се появиха дивани, които се превърнаха в топ атракцията на седмицата. Оказа се, разбира се, че се касае за рекламна кампния на известна българска фирма за мебели.
Лукс в Бургас: Модерен диван се появи на спирка в центъра на града
Припомняме още и хитрия ход на една маркетингова агенция през 2010 г., когато по време на фестивала Spirit of Burgas в морския град бе забелязан Джони Деп. Само за няколко часа целият държавен апарат, както и всички медии, се впуснаха в търсене на известния актьор – къде е отседнал, как е пристигнал, защо е тук... Самият кмет Димитър Николов се ангажира да се срещне със звездата, дори беше въоръжен за визитата с подаръци и Книгата на Бургас. Полиция и службите на летището търсеха кога точно е кацнал Деп с частния си самолет, а националните медии правеха преки включвания от фоайето и под балконите на петзвезден хотел в града, където се твърдеше, че е настанен актьорът.
Джони Деп ли? Партенка за визита на Махатма Ганди подлуди Бургас преди 80 години
Всичко това бе заради няколко уж папарашки снимки на Джони Деп на балкона на стая в хотела, където той позираше с шапка и слънчеви очила. Кадрите се завъртяха светкавично в социалните мрежи и предизвикаха солидна суматоха. Но дали сработи тази стратегия? И помните ли същественото – какво рекламираше тази фирма... защото аз не? По-скоро акцията на столична пиар агенция се превърна в българска скрита камера или "Сладко отмъщение", в което участват медиите, местната управа и ловците на автографи, окупирали всички входове на петзвездния хотел, за да се срещнат със световната звезда Джони Деп.
Като върнем лентата назад, истината, разбира се, излезе няколко дни по-късно – агенция наела студент трети курс от НБУ, който поразително прилича на американската знаменитост, за да рекламира стартиращ интернет сайт за конкурс за летни снимки. Кой беше този сайт и каква беше идеята му, никой днес не помни. Но помним Джони Деп на балкона:
Макар спорни и нетрадиционни, тези методи за реклама ги има. Дали GLOVO ще бъдат санкционирани за велосипедите в Бургас, или не, няма значение. "Оригиналността" им под формата на наглост обаче е факт.
Флагман.бг не успя да се свърже с официални представители на компанията, които да изразят своята позиция по случая. Телефоните им препращат към централа, а имейлите на GLOVO за контакт не са предвидени за подобни казуси и касаят основно клиентски запитвания и техническо обслужване. Предоставяме възможност на компанията – при тяхно желание, рабира се, да публикуваме и тяхната позиция – очакваме техния отговор – какво всъщност провокира този необясним пърформънс в най-големия общински център в Югоизточна България, който възмути бургазлии и предизвика сериозни дискусии по темата?
А колкото до това, че щели тепърва да се задействат определени общински служби, че след това ако искали Глово да подават документи... Те тяхната си я свършиха. Предизвикаха медиен интерес и сега могат да си съберат колелата и да ги предадат даже и на вторични суровини. А флагман клъвнаха кат таранка на торен черав
Колко би платила тази фирма, за рекламата която и правите дни без пукната пара?
Тъкмо ДАНС и ГДБОП са вътре!
Моля да доразвиете темата, например:
Ще се намери ли мислещ общински съветник, който да ремонтира опасния уличен стълб.
или
Ще се намери ли мислещ общински съветник, който да попита, какъв е този гофриран маркуч по стълба ?
кабел ли има в него, това опасно ли е ?
кучетата ли пикаят в оновата му, че толкова корозирал или е некачествено изпълнен ?
Ще се намери ли мислещ общински съветник, който да спаси живота на нищо не подозиращия човек, който си е заключил колелото за стълба "убиец"
Ще се намери ли мислещ общински съветник, който да . . . . . . допълнете.
Или искаш да ми кажеш, че за да си оставя велосипеда някъде, трябва да си платя?
"Зора", "Изгрев",
"Славейков","М.Рудник" . Да се вземат в ръце и да налагат санкциите по НРИДТОБ и да респектират своевременно нарушителите. Липса ли текст в наредбата за рекламни велосипеди, значи е забранено тяхното разполагане, точка.
Всяко колело си има рекламен надпис. Утре ще ме глобите, щото съм си го вързал пред магазина ли? Всяка кола отпред също е с емблема. Ха сега ни глобете всички за незаконна реклама. Наистина нямат край вашите малоумщини, а от Глово такъв успех не са и очаквали. Два поредни дни се занимавате с тях, и да си бяха платили, такава разгласа нямаше да получат.
ne li? vij veche, ako prosnesh nqkoq troshka pod dyrvo v centara, moje da sravnqvame
да ми докажат, че са техни или да вземат дедовия на пет ката и да слагат нови